A Boldogságóra Program novemberi hónapjának témája „A társas kapcsolatok gyakorlása”, ezért a „Bogyó és Babóca” csoport kisóvodásai meghallgatták Bartos Erika „Barátság” című meséjét. A gyermekeknek nagyon tetszett az óvónő által felolvasott mese. Színes papírlapból kivágtunk egy szép piros cseresznyét, melyet a mágneses táblára rögzítettünk jobb oldalán Babócával, míg bal oldalán Bogyóval. A gyermekekkel megbeszéltük, hogy a mesében szereplő konfliktus forrása az az egy szem cseresznye volt, melyre mindkét szereplőnek „fájt a foga”. Felsorakozással egy véleményvonalat alakítottunk ki, mellyel a gyermekek kifejezhették, hogy melyik szereplővel is értenek egyet és miért? Természetesen a legtöbben Babócának adtak igazat.
Közösen egy varázsgépet építettünk óriás építőkockából, hogy megjavítsuk Bogyó és Babóca balszerencsésen indult barátságát. A gyerekek javaslatára párba álltak azok, akik az utóbbi időben sokat civakodtak a csoportban, így közösen, párban megépíthették a saját „barátságjavító varázsgépüket”, mely után kibékülésképpen meg is ölelték egymást.
Ezt követően a csoport tagjai cseresznye szörppel koccintottak és „egy tálból cseresznyéztek”, hogy megünnepeljék a régi barátságok „megjavulását”.
A tevékenység lezárásaként felálltunk és Bagdi Bella „Jól érzem magam boogie” című dalára táncoltunk, a dal szövegében elhangzott „utasításoknak” megfelelően.
Társas kapcsolatok ápolása
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Fontosnak tartom, hogy ismerjék meg a különböző társas kapcsolatokat! Ezeket mobiltelefonokra csoportosítottuk… Üzeneteket írtunk minden telefonra, majd 1-et kiválasztva szöveges sms-t küldtünk az illetőnek! 🙂 Nagyon élvezték ezt a feladatot!
Az iskolában sok barátság köttetik, de néha egy-egy barátság elromlik. Sokat beszélgettünk azokról a módokról, amivel egy barátság helyrehozható. Így születtek a képeink.
Megidéztük az őszi szélben táncoló falevelek hangulatát Gryllus Vilmos dalára, tetszett a gyerekeknek Bartos Erika barátságról szóló meséje is. A kedvencük talán a közös falevélkupacba ugrálás volt. Nagyon sok játékon és mesén, bábozáson keresztül dolgoztuk fel a társas kapcsolatok témáját
.
Megidéztük az őszi szélben táncoló falevelek hangulatát Gryllus Vilmos dalára, tetszett a gyerekeknek Bartos Erika barátságról szóló meséje is. A kedvencük talán a közös falevélkupacba ugrálás volt. Nagyon sok játékon és mesén, bábozáson keresztül dolgoztuk fel a társas kapcsolatok témáját
.