Kihasználva a kellemes őszi időt a gyerekekkel az iskola udvarán természetes anyagokból és az udvaron talált őszi kincsekből mandalákat készítettünk csoportbontásban. A 2.b osztályos gyerekek egyéni szerveződésben csoportokat alkottak. A csoportokon belül kötelező volt egy csapatvezető és futárok megnevezése. Minden tanuló csak egyféle anyagot gyűjthetet, amit a kapitány felügyelt. A mandalák kreatív kialakításában teljesen szabad kezet kaptak. Fő szempont volt a ritmus és az ismétlődés.A csoporttagok egymás véleményét is kikérték és meghallgatták, ötletekkel segítették, ezzel is erősítve társas kapcsolataikat és a pozitív véleményalkotassal az önkefejező képességük is erősödött.Mindenki megnézhette a társai alkotását és értékelhette. A gyerekek lelkesen és aktívan vett részt a feladatban, figyeltek egymásra és támogatták egymást a kivitelezésben.
Társas kapcsolatok ápolása
Társas kapcsolatok. csak fotókban az előző részben a leírás
A mai témánk a társas kapcslatok fontossága volt.
Közös munka egy magyar óra helyett. Plusz a logikus kiterjesztett gondolkodás gyakolása. Előtte ráhangolódás: érékelve az élatünk apró boldogságait 🙂
A november havi feladatok közül a Chapman- tesztet töltötték ki a gyerekek. Így kereste meg mindenki a saját szeretetnyelvét. Az ajánlott feladatok mellett a Harmat Kiadó bájos animációs filmjeit is megtekintettük, amelyek hozzásegítették a gyerekeket ahhoz, hogy az ötféle szeretetnyelvet hogyan fejezik ki a kis gyurmafigurák történetei:
Elismerő szavak:
Minőségi idő:
Ajándékozás:
Szívességek:
Testi érintés:
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
Társas kapcsolatok témában, szent Márton legendájával ismerkedhettek meg a gyerekek, akinek története példamutató, az emberi pozitív kapcsolatokra kiemelkedő példát ad a gyerekeknek. Elkészíthettek a szereplőket, maguk is dramatizálták a történet, majd egy közös kép megalkotása során összegezték megszerzett tudásukat.
Qr kód kutatás segítettek a gimnazisták az áltanálos iskolásoknak. Igazi együttműködés és segítség!
Különböző feladatokat kellett cdoportmunkábs megoldani QR kód kutatással. A QR kódok el voltak dugva az iskola különböző pontjain.
A társas kapcsolatokról beszélgettünk először. Ki a társ? Ezzel indítottuk a beszélgetést. Osztálytárs, munkatárs, lakótárs, házas társ stb. A szavak ereje nevű játékot, feladatot oldottuk meg pár percben, majd az öt szeretet nyelvet ismertettem velük egy prezentáció segítségével. A teszt kitöltése után megrajzolták saját matricájukat. Az osztály többségének a minőségi idő a szeretet nyelve. Nekem is. 🙂 Eggyel több ok, hogy közös hétvégi programokat szervezzünk.
A társas kapcsolatokról beszélgettünk először. Ki a társ? Ezzel indítottuk a beszélgetést. Osztálytárs, munkatárs, lakótárs, házas társ stb. A szavak ereje nevű játékot, feladatot oldottuk meg pár percben, majd az öt szeretet nyelvet ismertettem velük egy prezentáció segítségével. A teszt kitöltése után megrajzolták saját matricájukat. Az osztály többségének a minőségi idő a szeretet nyelve. Nekem is. 🙂 Eggyel több ok, hogy közös hétvégi programokat szervezzünk.