Maci csoport
A társas kapcsolatok ápolására, alakítására nagy szükség van a csoportunkban. Vegyes csoport lévén a kisebbek kapcsolatai folyamatosan változnak, alakulnak hiszen rájuk még az egymás mellett játszás a legjellemzőbb. A nagyobbak a kialakult kapcsolataikba néha nehezen engednek be új gyermeket. Minden nap időt szenteltünk beszélgető kör keretein belül, hogy elmondjuk mi volt a legjobb a délelőttbe, mindig a pozitív élményeket kiemelve. Megépítettük a varázsgépet is ami segített rendbe hozni a dolgokat ha szükség volt rá. Sarkadi Sándor: Édes ősz című versét még a hónap elején elkezdtük tanulni, majd a hónap végén tartottunk egy őszbúcsúztató napot ahol összegyűjtöttük az eddigi tevékenységeket, meghallgattuk Gryllus Vilmos: Őszi falevél dalát, majd készítettünk közösen egy préselt levél képet.
Társas kapcsolatok ápolása
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Jómadarak, 7. osztály
Játékkal hangolódtunk a témára: Sindelar – auditív terápia alapján 3 szót mondtam nekik (család, barát, társ), melyeket meg kellett jegyezniük, majd a felsorolt szavak közül, ha meghallották valamelyiket, akkor tapsolniuk kellett.
Ezután különböző szavakat rejtettem el, melyeket meg kellett keresniük és az egy csoportba tartozóknak meg kellett találniuk egymást. Így kialakult három csoport: család, barát, iskolatárs.
Majd a megfelelő színes lapra felragasztották a szavakat. Csoportonként mondatokat alkottak a kapott szavakkal, ami sok személyes dolgot előhozott bennük. Zenehallgatás, szókereső, „Pozitív gyerek vagyok” személyiségfejlesztő kártya”! Élvezetes, pörgős óra volt!
Ezen a foglalkozáson kevesen voltunk, többen még betegek.
Az elején pár relaxációs gyakorlatot végeztünk.
Majd a meséről beszélgettünk, hogy milyen jól is a baráti kapcsolatok az állatoknak, gyerekeknek, embereknek.
A szeretet alapja minden kapcsolatnak.
Saját magam készítettem barátság karkötőt, amit nagy örömmel ajándékoztak egymásnak.
Elkészült a barátságlánc, ami a képen is látható.
Majd a munkafüzet feladatait oldottuk meg. Kértem őket, hogy fejezzék be otthon a megkezdett feladatokat.
Remélem, hogy a következő alkalommal már teljes létszámmal leszünk.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Angyalok, 8. osztály
Óra elején körbeülve a szőnyegen a „Kis barátom, hogy vagy?” című játékkal hangolódtunk a témára. Majd felolvasták a Kicsi esőcsepp című mesét. Ezután beszélgettünk a meséről. Nagyon sok személyes élményt meséltek el a gyerekek a témával kapcsolatban.
Majd közösen egy csomagolópapírra rajzot készítettek a meséhez. Közben a hónap dalát hallgattuk. Rejtvényfejtés és színezés is belefért az órába.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Óra elején a „Kis barátom, hogy vagy? című játékkal hangolódtunk a témára. Majd pozitív üzenetként a következő mondatot fejezte be minden tanuló: A mai napban az a szép…
Ezt követően a Sindelar – auditív terápia alapján 3 szót mondtam (család, barát, társ), melyeket meg kellett jegyezniük, majd a felsorolt szavak közül, ha meghallották a megjegyzendőt, akkor tapsolniuk kellett.
A „Pozitív gyerek vagyok” személyiségfejlesztő kártyával” is játszottunk: mindenki húzott egy kártyát, felolvasta, majd annak a társának adta át, akire szerinte leginkább igaz a húzott pozitív tulajdonság.
Ezután mindenki húzott egy szót és megkeresték egymást az egy csoportba tartozók (család, barát, iskolatárs). Ezeket csoportonként színes lapra felragasztották. Majd beszélgettünk a témáról.
Óra végén meghallgattuk a hónap dalát.
November hónapban társas kapcsolatrendszerünkről beszélgettünk. A tükörjáték sikeréhez szükségünk volt az együttműködési készségünkre. A gyerekek nagyon élvezték a játékot, igyekeztek jól koncentrálni a feladatra. Azt, hogy mindenki értékes és szerethető, nem győzzük hangsúlyozni egymásnak. Erre nagyszerű alkalmat adtak a Szerethető vagyok című „vallomások”, melyekkel egymás jó tulajdonságait emeltük ki. Öröm volt hallani, hogy mindenki látja a másikban a jót. S hogy érezzék, mennyi közös tulajdonságuk is van, amik által nem kell, hogy bármikor is egyedül érezzék magukat, tettünk egy lépést egymás felé. Az Öreg néne őzikéje gyermekkorom kedves története, édesanyám esténként gyakran mesélte nekem. Ezért boldogan adtam át diafilmről a történetet az osztályomnak is. Bagdi Bella Ellazulni jaj, de jó! című relaxációs dalára több testnevelés órán is kellemesen ellazultunk. Ebben a hónapban is megbizonyosodtam arról, hogy az osztályunkban erős kötelékek alakultak már ki a gyerekek között az elmúlt kb. két és fél évben.