Mit kedvelek az osztálytársamban? 4.évfolyamos diákokkal színes cédulákra írtuk le egy-egy szóval ki, mit kedvel a másikban. A név nélküli lapokat titkosan kellett elhelyezni egymás asztalán. Nagyon élvezték és örömmel, sokan meglepetten olvasták céduláikat. Ezeket a lapokat beragaszthatták emlékül a relaxációs füzetükbe.
Társas kapcsolatok ápolása
Elsős osztály társas kapcsolatainak kialakításához,ápolásához játékos feladatokat oldottunk meg. Remek hangulat volt az órán!
A barátság erősítését páros és csoportmunkával erősítettük. Kreatív munka jellemezte a feladatmegoldást.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Varázsgépet készítettek a gyerekek, ami megjavítja az elromlott barátságokat.
A feladatok közül mi a bingót választottuk, de kicsit más kérdésekkel, alkalmazkodva az osztály érdeklődéséhez. A képeken és a videón látható, milyen nagy nyüzsgés volt az aláírásgyűjtés során! Meglepően sok bingó született, azaz nagyon sok a közös dolog bennünk. A legnehezebb most is a pozítív tulajdonságaink megfogalmazása volt.
3.évfolyamos csoportommal Tükörtánccal kezdtük a foglalkozást. Az osztályt tetszésük szerinti két csoportra osztottam, egymáásal szemben állva kellett a hónap dalára mozogni. Egyszer az egyik csoport, utána a másik csoport volt a tükör.
A foglalkozás második felében párban kellett rajzolni, közösen megalkotni egy barátságjavítógépet.
Zárásképp a hónap dalára táncoltak, aminek egy közös osztálytánc lett a vége.
Ígértem a hála-puzzle, optimizmus-fa fotójának feltöltését. Társas kapcsolatainkat osztályprogram szervezésével is erősítettük. Szerintem jó úton járunk! 🙂
A foglalkozásunkat a hónap dalának meghallgatásával kezdtük, amire minden gyerek tetszése szerint mozoghatott, táncolt.
A foglalkozásunkat a hónap dalának meghallgatásával kezdtük, amire minden gyerek tetszése szerint mozoghatott, táncolt.
Ezt követően megnéztük a barátságról szóló filmet, amit beszélgetés segítségével elemeztünk.
Később megbeszéltük, hogyan lehetne a társas kapcsolatokban fejlődni, másokat jobban megismerni. Elhatároztuk, hogy a hagyományos mézeskalácssütéshez vendégeket hívunk az iskolából. Az elsősökre szavaztak a gyerekek, jó választás volt, hiszen így közelebb kerültünk egymáshoz.
Elkezdődött az adventi meglepetések szervezése, ajándékok készítése.
A foglalkozás zárásaként az Ellazulni, jaj de jó! c. dallal relaxáltunk.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
A havi boldogságóránkat bemelegítő, ráhangoló zenés tornával kezdtük, majd kedves kis mesét, az Öreg néne őzikéje címűt néztük meg diavetítőn. E mesén keresztül kapcsolódtunk a társas kapcsolatok egyik legfontosabb tulajdonságához, az önzetlen , őszinte segítségnyújtáshoz. Ahogy a néne segített az erdő őzikéin, mi is úgy segítünk barátainkon, társainkon.
Tükörképet nyújtottunk saját magunkról- még ha csak mozgásban imitálva is. Mindenkinek saját jellemző mozdulatait mutattuk meg ebben a játékban, hiszen egy jó barát úgy ismeri a társát, hogy még a jellemző mozdulatait is tudja. Viccesre sikeredett ez a játék, így az óra végére a vidámságé lett a főszerep, amivel ismét közelebb kerültek egymáshoz a tanulók.
A novemberi hónapunk a társas kapcsolatok témájának feldolgozásával telt el. A gyerekekkel együtt mozogtunk a hónap dalára, kártyajátékot játszottunk csapatokban. A bevezető beszélgetés után minden felsős gyermek 10 mondatos fogalmazást írt arról, hogy mit jelent neki a társas kapcsolat. Érdekes volt hallani a gyerekek fogalmazásában a barátság kifejezést. Mindenki bemutathatta az ő legjobb barátját. Megfogalmazták, hogy miért jó vele lenni, játszani.
Ördög – angyal játékot játszottunk. A karácsony és az első adventi hét eljövetelével a gyerekek eljátszották az első gyertyagyújtást, a betlehemezésben segítették egymást.
Az alsósokkal karácsonyfát díszítettünk, gyertyát gyújtottunk. Beszélgettünk arról, hogy mennyire fontos a család, barátok szerepe. Azt mondhatom, a boldogságórák keretében elkezdtük felmelegíteni a szívünket szeretettel.