A 7.o. „Összetartó izé”-ket rajzolt, amelyek összetartják a barátságokat.
Társas kapcsolatok ápolása
A téma bevezetése a „Kis barátom, hogy vagy?” játékot eljátszva nagyon jól sikerült. Hisz a sok-sok egymás lelki állapotára utaló kérdés egy nagy nagy ölelésbe torkollott. Elkészítettük a csoportunk „Barátsághőmérőjét”, mely mindig a naposunk feladata lett, hogy egy-egy nap beállítsa az adott hangulatot. Természetesen előtte már sokat beszültünk róla, hogy hogy is működik ez a hőmérő, mi mit jelent. Nagyon élvezik és megtiszteltetésnek érzik beállítását.
Ebben a hónapban Márton-napi lámpás felvonulásunk alkalmával vittük kis községünk utcáin vonulva a „szeretet fényét”, a „jó cselekedeteket”.
November havi tèmánk a Társas kapcsolatok ápolásához tartozik. Összessègèben, nagyon jó csapatot alkotunk, nyitottak a gyerekek a feladatok iránt, gyermektársaik iránt, a felnőttek iránt. Mindenkinek, mindenben szívesen segítenék!
Törteli Szent István Király Általános Iskola
A 4.b osztály barátság-nyakláncot készített.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
A 2. évfolyam esernyős képeslapot készített.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Az őszi hónap alkalmával, mi esernyős képeslapot készítettünk.
November- társas kapcsolatok
Az osztály létszáma 19 fő, 6 fő betegség miatt hiányzott.
Az óra elején egy csomag kekszet kaptam egyik tanulótól, amivel igen meglepett.
Az órát azzal kezdtük, hogy labdát dobtam a tanulóknak és megkérdeztem tőlük hogy mit jelent számukra a társas kapcsolat.
Az alábbi válaszok születtek: barátság, család, osztály, iskola
A következő feladatnál már Máté kérte, hogy ő dobhassa a labdát a tanulóknak. Fegyelmezetten ment a játék, ahol az volt a kérdés, hogy mit jelent számukra a barátság.
Az alábbi válaszok születek: összetartozás, Balázs, Ádám, közösség, segítség, szeretet, testvériség, a cigányok összetartás, chips a rettegett 24-es szóba (itt a jó barátságukra utalt), polip (az egyik kislány plüsse népszerű az osztályban, ő oda is adja mindenkinek).
A következő labdás feladatban az volt a kérés, hogy az osztályban ki kinek miért hálás?
Sok név elhangzott, számomra nagyon tetszettek a hálaindoklások:
mert rendes velem
mert elfogad úgy, ahogy vagyok
mert segít az osztály
mert meghallgat, amikor kell
mert meghívott disznóvágásra
mert segíti az osztályt
mert popcornt ad
mert létezik
Mert Kevin jó barát
A következő feladatban megfogták egymás kezét, és megszorították és ezt a jelzést adták tovább, hogy ne vegyem észre. Nagyon gyorsan megtörtént, annak ellenére, hogy nem körben álltak a tanulók.
Majd oldalra fordult mindenki és megmasszírozták egymás vállát, és ezt vissza is adták egymásnak.
Ezt a gyakorlatot rendszeresen csinálják a kollégiumban, tőlük kaptam ezt az ötletet. Ezt követően odafordultak egymáshoz és beszélgettek. A beszélgetés témájának azt adtam, hogy meséljék el a másiknak, hogy mi volt a héten a legrosszabb élményük. Pénteken tartottam a boldogságórát és a tanulók nagy része kollégista. A hallgató társnak pozitívan kellett erre reagálnia. Utána szerepet cseréltek. Kíváncsi voltam a meghallgatók reakcióira. Ezt közösen megosztották. Az alábbiakat hallottam: Péntek van, Legyünk pozitívak, Mindjárt megyünk haza. Szeretünk együtt gyúrni
Az a fontos, hogy legyen cigi!
Meglesz, Majd újra írod! Nem vagy egyedül, segítek. Jó, hogy vagy!
Majd a tanulók mesét kaptak a pletykálkodással kapcsolatban, és erről mondták el a véleményüket:
Pletykálkodni nem szabad
bevédte a barátját
jó ez a 3 szita
fontosak az emberi tulajdonságok
hát igen, szóval is meg lehet ölni egy embert
Majd kaptak tőlem egy másik történetet: Az első templom címűt. Nagyon tetszett nekik a testvéri szeretet példája.
A kártyázás a következő órára marad: Boldogságprogram önbizalomkártyájával nézzük meg, hogy kinek melyikre van szüksége, illetve a 2. körben, ki melyiket kérni el a csoporttól és kinek adná az övét.
Az óra végén szakkönyvet kapott iskolánk könyvtára Gergőtől. Ránk gondolt. Kellemes meglepetés volt.
November- társas kapcsolatok
Az osztály létszáma 19 fő, 6 fő betegség miatt hiányzott.
Az óra elején egy csomag kekszet kaptam egyik tanulótól, amivel igen meglepett.
Az órát azzal kezdtük, hogy labdát dobtam a tanulóknak és megkérdeztem tőlük hogy mit jelent számukra a társas kapcsolat.
Az alábbi válaszok születtek: barátság, család, osztály, iskola
A következő feladatnál már Máté kérte, hogy ő dobhassa a labdát a tanulóknak. Fegyelmezetten ment a játék, ahol az volt a kérdés, hogy mit jelent számukra a barátság.
Az alábbi válaszok születek: összetartozás, Balázs, Ádám, közösség, segítség, szeretet, testvériség, a cigányok összetartás, chips a rettegett 24-es szóba (itt a jó barátságukra utalt), polip (az egyik kislány plüsse népszerű az osztályban, ő oda is adja mindenkinek).
A következő labdás feladatban az volt a kérés, hogy az osztályban ki kinek miért hálás?
Sok név elhangzott, számomra nagyon tetszettek a hálaindoklások:
mert rendes velem
mert elfogad úgy, ahogy vagyok
mert segít az osztály
mert meghallgat, amikor kell
mert meghívott disznóvágásra
mert segíti az osztályt
mert popcornt ad
mert létezik
Mert Kevin jó barát
A következő feladatban megfogták egymás kezét, és megszorították és ezt a jelzést adták tovább, hogy ne vegyem észre. Nagyon gyorsan megtörtént, annak ellenére, hogy nem körben álltak a tanulók.
Majd oldalra fordult mindenki és megmasszírozták egymás vállát, és ezt vissza is adták egymásnak.
Ezt a gyakorlatot rendszeresen csinálják a kollégiumban, tőlük kaptam ezt az ötletet. Ezt követően odafordultak egymáshoz és beszélgettek. A beszélgetés témájának azt adtam, hogy meséljék el a másiknak, hogy mi volt a héten a legrosszabb élményük. Pénteken tartottam a boldogságórát és a tanulók nagy része kollégista. A hallgató társnak pozitívan kellett erre reagálnia. Utána szerepet cseréltek. Kíváncsi voltam a meghallgatók reakcióira. Ezt közösen megosztották. Az alábbiakat hallottam: Péntek van, Legyünk pozitívak, Mindjárt megyünk haza. Szeretünk együtt gyúrni
Az a fontos, hogy legyen cigi!
Meglesz, Majd újra írod! Nem vagy egyedül, segítek. Jó, hogy vagy!
Majd a tanulók mesét kaptak a pletykálkodással kapcsolatban, és erről mondták el a véleményüket:
Pletykálkodni nem szabad
bevédte a barátját
jó ez a 3 szita
fontosak az emberi tulajdonságok
hát igen, szóval is meg lehet ölni egy embert
Majd kaptak tőlem egy másik történetet: Az első templom címűt. Nagyon tetszett nekik a testvéri szeretet példája.
A kártyázás a következő órára marad: Boldogságprogram önbizalomkártyájával nézzük meg, hogy kinek melyikre van szüksége, illetve a 2. körben, ki melyiket kérni el a csoporttól és kinek adná az övét.
Az óra végén szakkönyvet kapott iskolánk könyvtára Gergőtől. Ránk gondolt. Kellemes meglepetés volt.
Vörösmarty M. Általános Iskola
A nagyobbak, akik már tudnak olvasni, felolvastak délután mesét a kicsiknek. A kicsikkel pedig arról beszélgettünk, milyen érzés, hogy a nagyok kedvességből mesét olvasnak. Aztán kitértünk arra is, milyen gondolatok, érzések vannak bennük azzal kapcsolatban, hogy nemsokára ők is olvasni tudnak már.