Sokféle feladatot végeztünk novemberben a „Társas kapcsolatok ápolása” témában. Anyagokat készítettünk az iskolai faliújságra, biztonságosan vezettük egymást, meséltünk egymásnak a legelső barátságunkról, sőt a témát belecsempésztük a „Mézes reggeli” programba is. Diákjaink a „Tehetsz méh többet!” programmal ismerkedtek meg, amely gyönyörű példája annak, hogy hogyan foghat össze egy jó ügy érdekében sok olyan ember, akik az élet különböző területein tevékenykednek. A nemes cél esetükben a beporzók védelme. https://www.tehetszmehtobbet.hu/hu/fooldal/
Társas kapcsolatok ápolása
Novemberben elkezdődött a Bozsik program, amit nagyon vártunk. Már nagycsoportosként eljött az ideje, hogy kicsit az óvodán kívül kitekintve erősítsük a csoporton belüli összetartást és más óvodák gyerekeit is megismerjük. Ezek az alkalmak jó lehetőséget teremtettek egymással a közös játékra, egészséges versengésre.
Gyakran szervezünk programokat, amin közösen vehetnek részt, ennek köszönhetően jó az osztályközösség. Érdekes programunk volt a szabadulószoba. A csapatok hatalmas lelkesedéssel vetették bele magukat a „menekülésbe”.
1. Köszöntő kör
2. Ki e legjobb barátom? Miért?
3. Mindenki választ egy társat,és egymás kézfejét körberajzolják,majd kiszínezik közösen.
4. Játék a közös tulajdonságokkal: Körben ülnek a diákok, tulajdonságokat sorolok fel,amikor valami igaz rájuk,akkor a kör közepére kell állniuk.
5.Hahó együttes: Barátság című dalra táncolás a párokkal, majd közös tánc.
„Az életben csak annyira lehetünk boldogok, amennyire a kapcsolataink működnek.”
A boldogsággal foglalkozó szakirodalom egyik legfontosabb felfedezése, hogy a boldog embereknek jobbak a társas kapcsolataik, mint a kevésbé boldog társaiknak. (Sonja Lyubomirsky)
November a társas kapcsolatok ápolásának hónapja a Boldogságóra programban.
Mindennapi életünk legnagyobb részét társas közegben töltjük. A személyes kapcsolatok, melyeket más emberekkel tartunk fenn, alapvetően fontosak hétköznapi tevékenységeink elvégzésében, valamint nagymértékben hozzájárulnak testi, lelki, sőt szellemi jóllétünkhöz.
Megváltozott világunkban, amikor be kell tartanunk a 1,5 méteres távolságot és maszkot kellett hordanunk minden zárt helyen különösen nagy kihívás elé állított minket a társas kapcsolatok ápolása. Nem szabad elfelejtkeznünk arról, hogy milyen fontos számunkra a család, a kollégák, a barátok, milyen fontosak a gyerekeknek a csoport- vagy osztálytársaik.
A foglalkozáson arról volt szó, hogy a boldoggá akarunk válni, érdemes a társas kapcsolatainkba fektetni az energiáinkat, amelyek különösen ezekben a hónapokban kiemelten fontosak, hiszen közeleg az év vége, a szeretet ünnepe. Egy-egy telefonhívással, üzenettel, beszélgetéssel is sokat adhatunk szeretteinknek és sokat kaphatunk tőlük a mindennapok jóllétének megteremtéséhez.
Vigyázzunk egymásra és társas kapcsolatainkra!- fogalmaztuk meg együtt.
A társas kapcsolatok havában a téma feldolgozását a hónap dalával kezdtük, majd megbeszéltük, hogy mit jelentenek életünkben az emberi kötődések. A gyerekek egy táblázat állításai alapján mutatták meg, hogy mennyire ismerik egymást. A Görög mese a barátságról történetének tanulságait fogalmazták meg, majd a mese dramatizálása során némajátékot mutattak be. Boldogságóránkat bizalomjátékkal, majd egy jó hangulatú közös dallal zártuk.
Otthoni feladatként szófelhőt készítettek a társas kapcsolatokról, a barátságról.
Osztályfőnöki órán megbedszéltük a barát, haver, ismerős fogalmát. Összeállítottuk a barátságok tablóját puzzle elemekből.
A minket körülvevő emberek, családi és baráti kapcsolatok témakörét jártuk körbe. A törődés, a kapcsolatok tudatos ápolása nagyon fontos, hiszen ezáltal élhetjük meg a szeretet érzését. Beszélgettünk a ,,Rólam kérdéskártyákkal.” Itt sok újdonságra is fény derült, amit eddig nem tudtak egymásról a gyerekek. Pl. Mikor vagy a legboldogabb?, Kit tartasz hősnek?, Hogyan kaptad a becsnevedet?
Végül pedig mindenki kapott egy közös ,,tetkót”. Összekovácsolódtunk:)