Együtt játszani a legjobb dolog a világon.
Társas kapcsolatok ápolása
A 3. Boldogságórán a szokásos bevezető dal után azokat a társas kapcsolatokat soroltuk fel, amelyeknek részesei a tanulók is. Bővebben a mi osztályunk kapcsolati hálóját vizsgálgattuk. Mivel vannak konfliktusok az osztályban, fontos volt megbeszélni mitől jó egy közösség, mit kell tennünk, hogy változzon a légkör. A kisfilm is segítette a tanulókat abban, hogy belássák az egyéni érdekek elé helyezve az összetartást és segítőkészséget a közösség erősödhet, kevesebb lesz a konfliktushelyzet és még több jó kapcsolat is kialakulhat. Felolvastuk a görög mesét a barátságról. Az osztályban történt példákkal is össze tudtuk vetni. Majd három idézet értelmezése és megbeszélése következett, ami az igazi barátságról szólt. Elhangzottak, hogy milyen tulajdonságai vannak egy igazi barátnak illetve mi az, amiben különbözik egy havertól. Kreatív feladatként A mi házunkat készítették el a gyerekek. Itt a csoportok kialakításánál csak az ülésrend volt mérvadó. A békés egymás mellett élés szabályait kellett közösen megvitatni és feljegyezni. Aki ebben a házban lakik… mihez alkalmazkodjon, milyen szabályokat tartson be ahhoz, hogy mindenki jól érezze magát.
A gyerekek nagyon aktívak voltak ebben a témakörben is. Sok érdekes vélemény, gondolat született,amit meg is beszéltünk osztályszinten.
A gyerekek nagyon aktívak voltak ebben a témakörben is. Sok érdekes vélemény, gondolat született,amit meg is beszéltünk osztályszinten.
A gyerekek nagyon aktívak voltak ebben a témakörben is. Sok érdekes vélemény, gondolat született,amit meg is beszéltünk osztályszinten.
Megtartottuk a 2. Társas kapcsolatok foglalkozásunkat. A foglalkozást Bagdi Bella dalával , Ha boldog vagy, mondd el mindenkinek című dallal kezdtük.
Majd jó kívánságokat mondtunk a társunknak, hogy jó napunk legyen. Ezután beszélgettünk a barátságról és megoldottunk egy keresztrejtvényt, aminek a megfejtése a szeretlek szó.
Ezután meghallgattuk A róka és a farkas a lakodalomba című mesét.- Ez valóban barátság? Mi a barátság ismérve? Barátság vonalháló megalkotása.
Majd piros szivecskéket készítettünk, amikre minden gyermek írt a barátjának egy kedves üzenetet.
Végül Bagdi Bella dalával zártuk a foglalkozást.
Megtartottuk a Boldogságóránkat a Társas kapcsolatok témakörben. Az órát Bagdi Bella dalával kezdtük : Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek cíművel.
Majd Köszöntöttük egymást: Szerbusz kisbarátom, hogy vagy? – A gyerekek elmondták egymásnak, hogy miért vannak jól és miért boldogok, hogy a társuk mellettük ül.
Majd meghallgattuk Az elkóborolt méhecske és a kiskutya meséjét és beszélgettünk a barátságról, a társas kapcsolatokról, az igaz barátságról, a magányról.
Majd elkészítettük az osztály társas kapcsolati térképét fonalból. Amikor a gyerekek gurították egymásnak a fonalat, elmondták, hogy miért barátjuk a kiválasztott gyerek.
Majd elkészítettük a sejthálónkat, melynél minden egyes sejtre a gyerekek felírták a barátaik neveit.
Az órát végül megint Bagdi Bella dalával zártuk.
Az Egyesült Nemzetek Szerevezete világnapján a tekerőpataki óvodában
Boldogságórát tartottunk, amelynek fő célja a békesség fogalmának megértése és egymás elfogadása. A foglalkozás egy dalos köszöntéssel kezdődött (Én más vagyok mint te, te más vagy mint én. Ez teszi a világot színessé, hála Istennek ), majd a gyerekek párokat alkotva egymás szemébe nézve fogalmazhattak meg hasonlóságokat és különbségeket. Ezután a Kett módszer elemei segítségével „ A sündisznócska, aki arra vágyott, hogy megsímogassák ” mesét hallgatták meg a gyerekek, amely a hibák elleni elfogadásról szólt.
Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.