Barátságkarkötő készült.
Társas kapcsolatok ápolása
Sokszor hallottuk már azt, hogy egy csapat vagyunk…mindenki egyért, egy mindenkiért….tartsunk össze… és így tovább. De megtapasztalni azt, hogy valóban csak együtt, egymásra odafigyelve tudjuk elérni a kitűzött célt, no az valami meghatározó élmény.
Negyedikeseimmel a társas kapcsolatok témában elmerülve többek között egy székes feladaton keresztül tapasztaltuk meg, milyen fontosak a társak, a velük való együttműködés. A feladat lényege az volt, hogy mindenki üljön, de nem a földön. Nem is volt addig gond, amíg volt székünk. No de a nélkül!!! Szórakoztató, tanulságos megtapasztalás volt. A képek magukért beszélnek. 😀
A ráhangolódás a Hóbortos társaság játékkal valósult meg. Jól állt nekünk ez a szerep. 😉
Szép napot kívánunk!🤗
A gyerekek megalkották a barátságokat összetartó „Izét”:-)
A teste pompom, a feje zsenília, a sapkája tojástartó”alkatrész”, falevelekkel díszítve.
Azért választották ezt, mert a fonál sokszínű,( mint a kapcsolatok), jó puha, ölelhető.Vigyorika, mert a mosoly minden emberi kapcsolatban az egyik legfontosabb szerintük. A préselt levelek pedig így sokáig szépek maradnak, tartósak, mint az igaz barátságok. „Izé” minden alkotó eleme újrahasznosított anyagból van, hiszen Örökös Ökoiskola is vagyunk!
A beszélgető- kört picit nehezen hoztuk össze, főként azért, mert még itt-ott előjött a „miért épp vele állok először szemben”… , de megoldódot, és már csak az időkeret tartását kell gyakorolnunk:-))
Boldog napokat, szép ünnepi készülődést kívánunk!
Ölelés!🌲
Továbbtanulás küszöbén beszélgettünk az önbizalomról. az egészséges önbecsülésről.
Micsoda alakok – „Közös út”
Érdekes élményekről számoltak be diákjaim, fontos feladatnak nevezték.
Elmondásuk szerint, nagyon furcsa érzés volt más lapjára rajzolni, belehelyezkedni a gondolataikba, elképzelni, hogy mit akartak rajzolni.
Segítségemmel megpróbáltuk egy összefüggő alakzatba rendezni a rajzokat, amik külön, külön is jók lettek.
Igazán megszerettük az elkészült képet, a szívünkhöz nőtt, melynek a „Közös út” címet adtuk, hiszen a céljainkhoz a legfontosabb a megtett út.
Az osztályközösségben a társas kapcsolatok gyakorlásának módja a játékok, a társasjátékok. Jó lenne mindennap megélni azt, hogy jókedvvel, kedvesen, türelmesen vagyunk együtt. Ahogy játék közben is megtapasztaltuk.
A társas kapcsolatok ápolása
Az óra elején egy képet néztünk meg, amely a Föld bolygót ábrázolta, rajta egy magányos fával.
A kép elemzése során eljutottunk az emberig, és arra is ráébredtünk, hogy az ember társas lény. Aztán beszélgetőkör segítségével a társas kapcsolatokat és azok fontosságát rajzoltuk föl a képzeletbeli bolygónkra. Majd egy szituációs játék következett: Válassz egy társat magadnak! Meghallgattuk és értelmeztük Hrutka Róbert: Érted című dalát. A dal segített megérteni, hogy egymás segítségére vagyunk a világon. Aztán egy varázsdoboz került elő, amelyben mindenféle olyan kincs volt, ami a társas kapcsolatokkal összefüggésbe hozható (aranyfonal- barátság aranyköteléke). Asszociációs játékot játszottunk ezekkel a kincsekkel. Egy rövid történet meséltem el, amely bölcsebbé tett minket. Aztán összeült a bölcsek tanácsa és megalkottuk három hasznos tanácsunkat, a társas kapcsolatok jobbá tétele érdekében. Végül papírra vetettük tanácsainkat:
1. A barátságot csak úgy őrizhetjük meg, ha teszünk érte!
2. Osztályközösségünk összetartó ereje abban nyilvánul meg, hogy együtt küzdünk közös céljainkért!
3. A család legyen olyan közösség, amelyben feltétel nélküli szeretetet adunk és kapunk!
Beszélgettünk a barátságról, elmeséltük “A leges-legelső barátságunk” történetét. Kivel, mikor, hogyan
kötöttük az első barátságot, meddig tartott, és mi tartotta össze.
Plakátot készítettünk, hogy mi tartja össze a barátságokat; szeretet, társismeret, közös élmények,
megbocsátás, bizalom, őszinteség, elfogadás…
Képeslapot készítettünk barátainknak, beszélgettünk a barátságról.