November hónapban a társas kapcsolatok volt a témánk. Sok izgalmas játékot játszottunk együtt. Megbeszéltük, hogy a legfőbb dolog amire szükségünk van az a szeretet, ezáltal boldog kapcsolataink lesznek. Barátságláncot készítettünk, közben a barátságról beszélgettünk. Szabad játékidőben közösen építettünk, színeztünk, énekeltünk. Mindenki nagyon jól érezte magát felszabadultak voltak és örömmel játszottak.
Társas kapcsolatok ápolása
A gyerekekkel arról beszélgettünk mit jelent a társas kapcsolat kifejezés. Felsoroltunk emberi kapcsolatokat: családi, rokoni ,baráti kapcsolatokat. Szépen megfogalmazták kinek miért fontos,hogy legyenek jó kapcsolatai,kinek kivel a legjobb vagy a legszorosabb a kapcsolata. Majd a csoporton belüli kapcsolatokról ,baráti kapcsolatok alakulásáról beszéltünk.
Meghallgattuk a Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek dalt.
Elénekeltük,eljátszottuk a Ha jó a kedved ….kezdetű dalt,amit nagyon szeretnek.
Beszéltünk arról is,hogy miket szoktunk együtt csinálni a társakkal: játszani, focizni, társasozni, stb. Boldogabbak vagyunk,ha sok barátunk van, jó kapcsolatot tartunk fenn a környezetünkben élőkkel.
Barátságláncot alakítottunk körben,továbbadtunk ölelést,játékot ,simogatást,mosolyt.
A tavaszi ébresztő történetet elolvastam a gyerekeknek. Az állatokhoz különösen kötődnek,mostanában erről szóltak a környezeti foglalkozásaink is. A mese után körben mindenki elmondta ki a legjobb barátja a csoportban.
Ezután beszéltünk arról,hogy mi ronthatja el a kapcsolatainkat,barátságainkat ? Irigység,gonoszság, ellenszenv, kötekedés,stb. Ezután meséltem nekik az irigy süniről. Rajzolhattak,arról ki áll hozzájuk a legközelebb,illetve kinek melyik kis állat a kedvence
Osztályunkban kiemelt figyelmet fordítunk a társas kapcsolatok ápolására, egymás elfogadására és jó légkörre.
Ebben a hónapban nagyon sokat beszélgettünk barátságról, elfogadásról, toleranciáról és egymás megbecsüléséről.
Témánk zárásaként Barátság-képeslapot készítettek a gyerekek, melyet egymásnak adtak át nagy-nagy szeretettel.
A kis csoportunk a novemberi feladatot nagy örömmel készítette. A nagy gondozású csoportban egyre többször keresik egymás tekintetét, figyelik a másik hangját. Várják egymást, hogy találkozzanak. A feladat elkészítése során a tanulóink kezét ráfogással vagy spontán mozgással készített vonalak jellemzik. A végén legjobban mozgó tanulónk alakította a kisrajzokat csoportba.
A társas kapcsolatok ápolása jegyében páros munkában készültek el a közös házaik a gyerekeknek. Nagyon tetszett nekik a közös munka.
Erzsébethelyi Általános Iskola
A „Micsoda alakok” játékos rajzolást nagy örömmel készítették a gyerekek, tetszett nekik a feladat. Mi filctollat használtunk, és jól sikerült, kedves rajzok születtek.
Társas kapcsolatok ápolása, testünk-lelkünk egészségéért
Ebben a tanévben már három tanulócsoportban tartok boldogságórát a kollégák segítségével. Nem titkolt célom és szándékom, hogy az egész iskolai közösséget „megfertőzzem” a Boldogságóra programmal, hiszen az évek során egyre inkább azt tapasztalom, hogy a pozitív, jó hangulatú, a személyes kapcsolatok fontosságát hangsúlyozó iskolai légkör megteremtését célozza. Személyes tapasztalataim összegzése során úgy vélem, hogy mind a gyermekek személyiségfejlesztése, közösségformálása, mind a pedagógusok mentálhigiénének megőrzése szempontjából hatékony és jól hasznosítható módszer, mely segíti és színesíti a mindennapi pedagógiai munkánkat. A program nemcsak az egyes gyermekek fejlődésére és gondolkodásmódjára van hatással, hanem az osztályközösség életére is, erősítve a társas kapcsolatokat. A kollégáim visszajelzései is azt mutatják, hogy a pedagógusokra, az egész iskolai kollektívára pozitív hatással bír. Éppen ezért szeretném, ha minél több gyermek és pedagógus megtapasztalná előnyeit és beépítené saját pedagógiai gyakorlatába. Személyes meggyőződésemen túl, intézményegység vezetőként felelősséget vállalva a minőségi szakmai munkáért különösen preferálom.
A november nagyon színes, programokkal teli hónap volt iskolánkban, hiszen megemlékeztünk intézményünk névadójára, kiemelten foglalkoztunk az egészségmegőrzéssel, az egészséges életmódra neveléssel. De nemcsak testünk egészségéért tettünk, hanem a lelkünkért is a sok közös játékkal: voltunk „hóbortos társaság”, jártunk a Jobb Veled a Világ bolygón, közben sokat nevettünk. Volt, hogy egymáson, volt, hogy magunkon, hiszen ez is hozzájárul egészséges önbecsülésünk alakításához.
Az osztályomnak idén kezdtem Boldogságórákat tartani. Két tanévre tervezett első osztály második tanévénél tartunk. Az amúgy is összetartó osztályka a Boldogságórák hatására még kedvesebbek, még összetartóbbak, még figyelmesebbek egymással és a felnőttekkel.
Ezen az órán is relaxációval kezdtünk, majd énekeltünk. Többször is meghallgattuk, énekeltük a kezdő dalt, hiszen tényleg minden gyermeken láttam, hogy dal közben sokkal felszabadultabbak voltak ahgy tapsoltak, dobbantottak, nyújtóztak.
A „Kis barátom hogy vagy?” játéknál először bátortalanul kérdezték egymást, de folyamatosan egyre határozottabbak lettek. A mesét csöndben hallgatták végig, majd beszélgettünk, kiszíneztük a barátsággal kapcsolatos képeket. A fonalból pókháló alakítása közben annyira kedves gondolatokat mondtak egymásnak, hogy öröm volt hallgatni. A záróéneklés után végül egy lépcsőfokkal közelebb kerültünk a Boldogság várához.
Nagyon örülök, hogy elkezdtem Boldogságórákat tartani az osztályomnak. Köszönöm a lehetőséget!
Az osztályomnak idén kezdtem Boldogságórákat tartani. Két tanévre tervezett első osztály második tanévénél tartunk. Az amúgy is összetartó osztályka a Boldogságórák hatására még kedvesebbek, még összetartóbbak, még figyelmesebbek egymással és a felnőttekkel.
Ezen az órán is relaxációval kezdtünk, majd énekeltünk. Többször is meghallgattuk, énekeltük a kezdő dalt, hiszen tényleg minden gyermeken láttam, hogy dal közben sokkal felszabadultabbak voltak ahgy tapsoltak, dobbantottak, nyújtóztak.
A „Kis barátom hogy vagy?” játéknál először bátortalanul kérdezték egymást, de folyamatosan egyre határozottabbak lettek. A mesét csöndben hallgatták végig, majd beszélgettünk, kiszíneztük a barátsággal kapcsolatos képeket. A fonalból pókháló alakítása közben annyira kedves gondolatokat mondtak egymásnak, hogy öröm volt hallgatni. A záróéneklés után végül egy lépcsőfokkal közelebb kerültünk a Boldogság várához.
Nagyon örülök, hogy elkezdtem Boldogságórákat tartani az osztályomnak. Köszönöm a lehetőséget!
Szikszai György Református Általános Iskola
A gyerekeknek a Gombácska mesét meséltem el. A gomba kalapjába beleírtak egy jó kívánságot és átadták a legjobb barátjuknak az osztályban.