A februári Megküzdési stratégiák téma betegség miatt épphogy megvalósult, feltölteni már nem tudtam. Ugy nem baj, hogy most pótolom?
Az „Együtt az Á, O, U hangokban” relaxációs gyakorlattal kezdtük a ráhangolódást. Ezt fokoztuk az Ellazulni jaj de jó… dallal. Kedvenc játékukért küzdhettek a gyerekek, amelyet különböző módon lehetett megszerezni: asztal alá tettem melyet akadályjal zártam el, terítővel letakartam Az Aranykulcs c. mesével folytattuk, mely fordulataival, izgalmas cselekményével magával ragadta a gyerekek figyelmét. Ezután már könnyű volt kedvenc játékukat kiszabadítani, önálló ötleteléssel: mondókázás, éneklés, rajz készítés. A végén a munkafüzet 42. oldalán található sárkányt színezték ki.
Megküzdési stratégiák
A februári Megküzdési stratégiák téma betegség miatt épphogy megvalósult, feltölteni már nem tudtam. Ugy nem baj, hogy most pótolom?
Az „Együtt az Á, O, U hangokban” relaxációs gyakorlattal kezdtük a ráhangolódást. Ezt fokoztuk az Ellazulni jaj de jó… dallal. Kedvenc játékukért küzdhettek a gyerekek, amelyet különböző módon lehetett megszerezni: asztal alá tettem melyet akadályjal zártam el, terítővel letakartam Az Aranykulcs c. mesével folytattuk, mely fordulataival, izgalmas cselekményével magával ragadta a gyerekek figyelmét. Ezután már könnyű volt kedvenc játékukat kiszabadítani, önálló ötleteléssel: mondókázás, éneklés, rajz készítés. A végén a munkafüzet 42. oldalán található sárkányt színezték ki.
Ebben a hónapban a témánk a megkűzdési stratégiák volt.
A Meghallgattuk Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó című dalt.
Ezt követően az aranykulcs-című mesét elmeséltem, és közösen lerajzoltuk a mesében szereplőket.
Kérdéseket tettem fel a témával kapcsolatban.
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Februárra tervezett boldogságóra máshogy alakult, mint a tervezett, de ez sosem baj. A megküzdési stratégiák témában egy nagyon aktuális tartalmas beszélgetés alakult ki, néhány diáknál egyre gyakoribbá váló rossz megoldás kapcsán. Többször előfordult, hogy nehéz helyzeteknél, dolgozatoknál egyszerűen nem jöttek iskolába. Végig vezettük, hogy ez miért nem jelent jó megoldást egy problémára, hogyan halmozódik tovább a megoldásra váró feladat. Miért nem jó, ha elmenekülünk egy-egy nehézség elől? Sok jó gondolat hangzott el megoldásként.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Ezen az órán a megküzdési stratégiákról volt szó. Sok gyermek küzd feszültséggel, dühhel, csalódottsággal, ezt hozzák otthonól, de itt, az iskolában is érik őket nehézségek. A mese, a feszültség levezetésének eszközei nagyon hasznos tudnivalónak bizonyultak. A fekete paláston megjelentek a nehézségek, amivel szeretne megküzdeni, a fehér paláston pedig megjelentek azok a dolgok, hogyan érdemes megküzdeni a rájuk nehezedő dolgokkal.
A foglakozás felépitése:
A kezdő relaxáció: Fújj-Fújj
Éneklés: Ellazulni jaj de jó!
Téma bevezetése: Kedvenc játékunk kiszabaditása ,,barátságpróba”!
Téma feldolgozása: Arany kulcs cimű mesével
A munkafüzetet használva a gyerekek érzelmeket rajzolnak az arcoknak
A foglalkozás lezárása: A gyerekek kiszinezik a megküzdés jelét és felragsztják a boldogság várára.
Meghallgattuk az Ellazulni jaj de jó dalt a gyerekekkel, majd ezt követően játékos mozdulatokkal a dal szövegének megfelelően el is játszottuk. A gyerekek nagyon élveztk, közben felszabadultak, vidámak voltak. Meghallgatták az Aranykulcs című mesét, ahol Rózsa királylányt a sárkény elrabolja és próbák elé állítja. A mese történetén keresztül a gyerekek megtapasztalhatják a kitartás és küzdés erejét. A csoporttal megépítettük az égig érő tornyot, mely során nagyon kreatívak voltak.
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Megküzdési stratégiák
A foglalkozás feladatai: Az akarat erősítése, ha nem sikerül akkor sem adjuk föl képességének fejlesztése, erősítése.
1. Motiváció: Relaxációs gyakorlat: “Égig érő fa vagyok, megnövök mint a nagyok.”
2. Téma feldolgozása: Bezzeg Andrea- Aranykulcs mese megnézése saját készítésű PPt felhasználásával.
3. Beszélgetés a meséről.
4. Feladat: Varázsösvény Sárkányvárig: babzsákok, alagút, tornapad, billenő pad, lépcső, Sárkányvár= csúszda
5. Boldogvár építése nagyméretű puha WESCO építőelemből és DUPLO-ból
6. Lezárás: Bagdi Bella- Van nekem egy álmom c dalára közös körtánc.
A hónap témája a megküzdési stratégiák.
A múlt hónap folyamán beszélgettünk a célokról mit jelentenek. Nekünk is volt közös célunk amit együtt találtunk ki.
A relaxációs gyakorlatok után irányítottam a beszelgetőkört mit átjárhatóvá megküzdési stratégia. Meghallgattuk a hónap dalát. Ezután a stratégia szót tüzetesebben átbeszéltük, hogy mit tettünk a kitűzött cél érdekében. A körökhöz mérten megértették a szó jelentését, a mindennapi életből vettem példákat. Ezután elővettem a mesekötényemet és elmondtam nekik Bezzeg Andrea: Aranykulcs című meséjét. Mindenkinek nagyon tetszett a mese, a gyerekek figyelmet végig fenn tudtam tartani változatos előadásommal. Megbeszéltük a mese tartalmát, mondanivalóját. Ezután fel adatlapokat osztottam ki számukra, melyeket kiszínezhettek. Játék levezetésként a mese kapcsán készítettem egy papírsárkányt dobozból. Az volt a játék célja, hogy legyőzzék a sárkányt. Épp úgy mint a mesében. Mindenki kipróbálhatta és legyőzhette a sárkányt. A foglalkozást meditációval zártuk, nagyon lelkesek és aktívak voltak a gyerekek.
A Víz világnapja alkalmából hajótöréses játékot játszottunk. A játék célja, hogy minél több kisgyermek kimeneküljön a vízből, megküzdve az elemekkel. Levezetésként a lazulós dal mozdulatainak utánzása.