Sokszor kerülünk kellemetlen helyzetbe, vagy leszünk szomorúak. Mit is tegyünk, hogy jókedvünk legyen, és tovább mehessünk az utunkon. Ezekről beszélgettünk. Annyi mindent tanultunk egymástól és a tanár nénitől! Köszönjük

Sokszor kerülünk kellemetlen helyzetbe, vagy leszünk szomorúak. Mit is tegyünk, hogy jókedvünk legyen, és tovább mehessünk az utunkon. Ezekről beszélgettünk. Annyi mindent tanultunk egymástól és a tanár nénitől! Köszönjük
Rado Tibor Általános Iskola és EGYMI Győr
Csoportokra osztottuk magunkat, hogy mindenki munkához jusson! A megküzdéssel kapcsolatos érzelmeket egy szivárványon ábrázoltuk. Érdekes volt, hogy minden csoporté más-más lett! Olyanok vagyunk, mint egy szivárvány! Az alkotások tetejére egy-két megküzdési stratégiát ragasztottunk képpel! Jó kedvűen dolgoztuk fel ezt a témát is!
A gyerekek a meseszereplők megküzdéseit sokkal jobban érzékelték, mint saját mindennapi megküzdéseiket. Ki küzd kivel? A meseszereplők és párjaik, jó- rossz, gonosz- kedves, szép-csúnya, irigy- jó szívű, bátor- félős stb… ellentétpárokat is tudatosítottuk a meseszereplők összepárosításával.
A saját megküzdéseiket sportversenyeken, rajzpályázatokon, versenyjátékokban, váltóversenyeken, cípőfűző kötés gyakorlása közben, az elért eredményeik tükrében érzékeltettük. Felérünk-e a csúcsra az Erdei kirándulás igazi kihívás és megküzdés volt mindannyiunk számára, de sikerült, mert egymást biztattuk és hittünk abban, hogy felérünk.
Radó Tibor Általános Iskola és EGYMI
Sokat beszélgettünk a megküzdésről. Ahányan vagyunk, annyiféle megoldást találtunk. Összegyűjtöttük, és egy plakáton ábrázoltuk a lehetséges módokat
Bőcsi Általános és Szakközépiskola,AMI
A gyerekekkel elkészítettük a szivárványt, mely azt jelképezi, hogy a borongós, sötét hangulatot, rossz kedvet, hogyan oldja fel és űzi el a napsütés, a színek kavalkádja.. A problémáink, félelmeink megoldásában milyen lehetőségek, módszerek léteznek és segítenek minket abban, hogy jobban érezzük magunkat. Nagyon mély és komoly témák ezek, azért is, mert az ember elgondolkodik saját magán is felnőttként, hogy igen…., én hogy is csinálom??? Nehéz megfogalmazni magunknak is.
Köszönöm ezt a programot, mert a gyerekekkel együtt, közösen tanuljuk ezeket a technikákat.
Paksi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A Paksi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola 3.a osztály tanulói így fogalmaztak:
A szivárvány színei a sötéttől indulnak és egyre világosodnak, úgy, mint amikor egy problémával kell megküzdenünk. Először sötéten látjuk a helyzetet, majd fokról, fokra, ahogy megoldjuk a gondokat, a kedvünk is jobb lesz, kiderül a lelkünk.
Ennek szellemében dogozták fel a harmadikosok a hónap feladatát.