A tevékenységek leírása:
1. óra
A gyerekek körbeültek és ráhangolódásként meghallgatták „A szamár története” című olvasmányt. Megbeszéltük, hogy a szamárnak, milyen nehézséggel kellett megküzdenie és ezt hogyan sikerült megoldania. A gyerekek is felidéztek olyan élethelyzeteket, amikor valamilyen problémával találták szemben magukat és elmesélték, hogy hogyan oldották meg azt. Ezt követően a Közös gondolkodás során kártyákat húztak, majd végig gondolták, hogy ők kihez szoktak fordulni segítségért, és hogy ők kinek nyújtanak támaszt. A csoportos megbeszélés során mindezt elmondták a többieknek is.
A továbbiakban, arról beszéltünk, Hogyan oldjuk meg a problémáinkat? Több példát is felsorakoztatva bemutattuk nekik a problémaközpontú és az érzelemközpontú megküzdés legfontosabb lépéseit, előnyeit és hátrányait. Majd közösen kiválasztottunk egy problémahelyzetet (Valahol elhagytam a mobilom) és mindkét megküzdési formán keresztül megpróbáltunk megoldásokat keresni.
A foglalkozás lezárásaként mindenki megnevezett legalább két megküzdési stratégiát, amelyet igazán magáénak érez.
2. óra
A következő tanórán két csoportban dolgoztak a gyerekek. Mindkét csoportnak egy-egy problémahelyzetre kellett megoldást találniuk és azt a többieknek eljátszva bemutatniuk. A kiválasztott feladatok a következőek voltak : Holnapra sok a lecke, de már este kilenc van, és még nem csináltam semmit.; A barátom elárulta a többieknek egy titkomat. A megoldások bemutatása után, megbeszéltük, hogy ki, hogyan érezte magát, milyen nehézségekkel találták szemben magukat, miért ezt a megoldási módot választották ki.
Ezt követően a Megküzdés Szivárványa feladattal foglalkoztunk tovább. Közösen problémahelyzetek, különböző nehézségek leküzdéséről szóló idézeteket, szólásokat és mondatokat gyűjtöttünk össze, majd a gyerekek ezeket ráírták az előző délután elkészített szivárvány sávjaira. Végezetül megerősítésként újra felolvasták ezeket a mondatokat.
A tevékenység lezárásakéntzenés relaxáció következett a hónap dalának instrukcióit követve.