Kézzel készített jelmez, farsang= Boldogság 🙂

Soproni SZakképzési Centrum Handler Nándor Szakképző Iskolája
Küzdésünk címmel készítettük el tablónkat. Megtudtuk egymásról, hogy ki hogyan oldja meg ill. dolgozza fel problémáit.
köszönjük
Soproni SZakképzési Centrum Handler Nándor Szakképző Iskolája
Ismét egy jó témát dolgoztunk fel a hónapban, örömteli és tanulságos volt, hogy ki hogyan küzd meg a problémáival, hogyan dolgozza fel, oldja meg.
Köszönjük
Szivárvány-kártyáinkon motiváló idézeteink, rajzaink kaptak helyet. Még nincs kész…folytatjuk…
Megküzdési stratégiák
1. Bevezető játék: Adj hozzá egy mozdulatot
2. Szólások , közmondások értelmezése
„ Minden rosszban van valami jó”
„ Ami nem öl meg, az megerősít”
„Bajban ismerszik meg az igaz barát”
„Nincsenek véletlenek”
3. Prof.Dr.Bagdy Emőke villámrelaxációs módszer kipróbálása
4. Csoportban fogalmazások megírása ( Sikertörténetek)
Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola
Elkészült a Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola fülöpi 2. osztályosok szivárványa.
A szivárvány színei különböző megküzdési stratégiákat jelentenek, melyek a nehézségek leküzdéséről szólnak.
Küzdj meg a problémáddal! Légy boldogabb!
Az életünkben nagyon sok olyan dolog van amit úgy gondolunk, vagy hiszünk hogy nem tudjuk megcsinálni, leküzdeni. Mindent lehet csak akarni kell!
Nincs lehetetlen csak tehetetlen!
Ezt próbáljuk megélni nap mint nap. Mindenben keressük a megoldást a kiutat, ami a boldogsághoz vezet.
Nagy szükségünk van a türelemre a kitartáshoz, tiszteletre, békességre, bátorságra, rugalmasságra, korlátok elfogadására, ami az önbizalom növelésében segít.
Ismét egy út a boldogsághoz. 🙂
A tevékenységek leírása:
1. óra
A gyerekek körbeültek és ráhangolódásként meghallgatták „A szamár története” című olvasmányt. Megbeszéltük, hogy a szamárnak, milyen nehézséggel kellett megküzdenie és ezt hogyan sikerült megoldania. A gyerekek is felidéztek olyan élethelyzeteket, amikor valamilyen problémával találták szemben magukat és elmesélték, hogy hogyan oldották meg azt. Ezt követően a Közös gondolkodás során kártyákat húztak, majd végig gondolták, hogy ők kihez szoktak fordulni segítségért, és hogy ők kinek nyújtanak támaszt. A csoportos megbeszélés során mindezt elmondták a többieknek is.
A továbbiakban, arról beszéltünk, Hogyan oldjuk meg a problémáinkat? Több példát is felsorakoztatva bemutattuk nekik a problémaközpontú és az érzelemközpontú megküzdés legfontosabb lépéseit, előnyeit és hátrányait. Majd közösen kiválasztottunk egy problémahelyzetet (Valahol elhagytam a mobilom) és mindkét megküzdési formán keresztül megpróbáltunk megoldásokat keresni.
A foglalkozás lezárásaként mindenki megnevezett legalább két megküzdési stratégiát, amelyet igazán magáénak érez.
2. óra
A következő tanórán két csoportban dolgoztak a gyerekek. Mindkét csoportnak egy-egy problémahelyzetre kellett megoldást találniuk és azt a többieknek eljátszva bemutatniuk. A kiválasztott feladatok a következőek voltak : Holnapra sok a lecke, de már este kilenc van, és még nem csináltam semmit.; A barátom elárulta a többieknek egy titkomat. A megoldások bemutatása után, megbeszéltük, hogy ki, hogyan érezte magát, milyen nehézségekkel találták szemben magukat, miért ezt a megoldási módot választották ki.
Ezt követően a Megküzdés Szivárványa feladattal foglalkoztunk tovább. Közösen problémahelyzetek, különböző nehézségek leküzdéséről szóló idézeteket, szólásokat és mondatokat gyűjtöttünk össze, majd a gyerekek ezeket ráírták az előző délután elkészített szivárvány sávjaira. Végezetül megerősítésként újra felolvasták ezeket a mondatokat.
A tevékenység lezárásakéntzenés relaxáció következett a hónap dalának instrukcióit követve.