A februári hónapban úgy gondoltok, hogy egy egyedi boldogságórát tartunk az egyik pizzériában. Pizza evés közben kellemesen elbeszélgettünk a témáról. Úgy gondoltuk, hogy a következő órát is valamilyen érdekes helyen kellene tartsuk.

"Zajzoni Rab Istvan" Középiskola
A februári hónapban úgy gondoltok, hogy egy egyedi boldogságórát tartunk az egyik pizzériában. Pizza evés közben kellemesen elbeszélgettünk a témáról. Úgy gondoltuk, hogy a következő órát is valamilyen érdekes helyen kellene tartsuk.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Nagyon sok régi sebet szakítottunk fel ebben a hónapban. Barátságok megszakadását, elmarasztalásokat, szülők veszekedését, rokon elvesztését. Sokat beszélgettünk a gyerekekkel. Aki hasonló dolgot átélt, ment segíteni a másiknak megbékélni. Nagyon aranyosak voltak. Készítettünk egy megküzdési naplót. A legjobbat töltöttem fel.
Benedek Elek EGYMI, Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola
Helyszín: Benedek Elek EGYMI Budapest XX.
Magyarok Nagyasszonya tér 22. Budapest, 2017-02.hó
Téma: – Megküzdési stratégiák
Osztályfok: 9. évfolyam, 6. évfolyam,7. A osztály
Felhasznált irodalom: Boldogságóra kézikönyv, 10-14 éveseknek tanári kézikönyv és hanganyag boldogsagora.hu
Tárgy: óravázlat
Boldogságórát tartotta: Szabóné Bodrogi Mónika és Zaja Roland
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Mottó:
„Soha, soha, soha ne add fel! Álmaid és céljaid megérik a küzdelmet, megérnek bármekkora árat, bármilyen hosszú várakozási időt.” (Bob Gass)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Foglalkozás menete:
1,Csoportszerveződés, ráhangolódás
2. PPT- s prezentáció 10-12 dia- Mit kaptunk kölcsönösen a boldogságóráktól?
3. Villám Relaxáció- Ellazulni, jaj de jó- Bagdi Bella zenéjére, énekére
4. Adj hozzá egy mozdulatot játék
5. A szamár története- elemzés
6. Szólások-mondások értelmezése
7. Milyen nehézségek értek minket a félévben?
8. Kacagj, kocogj, lazíts, érint, segíts- filmnézés
9. Beszívjuk a jót, kifújjuk a rosszat! Kézen fogva, körben állva! Friss levegőben!
10. Ki, mit visz haza? Erősségeink kimondása.
Debreceni Szakképzési Centrum Baross Gábor Középiskolája Szakiskolája és Kollégiuma
Az osztállyal beszélgettünk arról, hogy ők milyen módon szoktak megküzdeni egy problémával vagy egy stresszes helyzettel. Szinte mindenki hozott példát arra, hogyan tudtak sikeresen átlendülni egy számukra nehéz helyzeten, és ezekkel a példákkal adtak új megoldási ötleteket is egymásnak. Ezeket az ötleteket, módokat mutatja be a csoport megküzdés szivárványa.
A szmájlifjoncaimmal a szivárványt szív alakban képzeltük el és valósítottuk meg, így lett belőle szív-árvány. Megbeszéltünk néhány fontos kérdést a témával kapcsolatban és a szivárvány színeibe írtuk azokat a dolgokat, amik segítenek bennünket a megküzdésben, stressz kezelésében.