
Megküzdési stratégiák


Szegvári Forray Máté Általános Iskola és AMI
A Szegvári Forray Máté Általános Iskola Bölcs Bagoly Csapata.
Szegvári Forray Máté Általános Iskola és AMI
A Szegvári Forray Máté Általános Iskola Kék Madár Csapata.
Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
Beszélgettünk arról, ki hogyan néz szembe a nehézségekkel. Milyen nehézségeik voltak már, amivel meg kellett küzdeni. Mi a stressz, hogyan kezelhető. Csoportmunkában rajzoltak a gyerekek az osztály előtt álló nehéz feladatokról amelyek már megoldódtak és amelyek még nem. Ez lett a megküzdés hegy.
Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Iskola
Ebben a tanévben új feladatokkal kell szembenéznie osztályunknak. A legnehezebb kihívás a májusi szóbeli humán vizsga, ez került a „megküzdési – hegység” csúcsára. Bízunk benne, hogy mindenki jól teljesít a megmérettetésen.
Az óra felépítését az ajánlott feladatokból választottam.Az óra elején villámrelaxációt végeztük el, majd az elmélet megbeszélése után képelemzés, majd beszélgetés következett a megküzdésről.
A gyerekek minél több megküzdési technikát gyűjtöttek össze melyek megfogalmazását kérdésekkel segítettem. Óra végén megbeszéltük a feltöltendő feladatot, és meghallgattuk és elvégeztük a relaxációt Bagdi Bella: Pozitív élményeg újraélése című dala segítségével.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
” Ez a legjobb napom” – mondta egy kislány a boldogságóra közben. Miután megismerkedtek az aranykulcs történetével, különös dolog történt. A gyermekek óvónénije elmesélte, hogy eltűnt a kulcsa. Nem tudja hová lett és bizony ez nagy baj. Ahogy keresgélte egyszer csak egy fekete kendőt talált és egy térképet. A boszorkány, akié a kendő volt feladatok elé állította a gyermeket. A csoport hamar rájött, hogy együttes erővel elérhetik a céljukat. Minden állomáson jól teljesítettek. Közösen énekeltek, varázsgömböt kerestek, seprűt táncoltattak, s mindezek mellett találtak boszorkány kalapot, szoknyát. A „kis zsákmánnyal” együtt végül rátaláltak a kulcsra. A varázslatot így a közös munkával, feloldották és a jutalom tündér tollak birtokában vidáman nevették ki a boszorkányt. A tevékenység végén megbeszéltük az érzéseinket, amelyeket közben éreztünk, majd egy fán elhelyezték jeleiket úgy, hogy ki hol érzi magát az adott pillanatban. A gyermekek láthatóan nagyon jól érezték magukat, jó hangulatú, izgalmas, humoros és újat adó boldogságóra volt.