
Megküzdési stratégiák


Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Egy kicsit nehezen oldották meg a feladatot, nehéz volt kitalálniuk, hogy milyen problémákat oldottak meg együtt.
Ugyan más-más akadályokkal, de mindenkinek szembe kell néznie. Az óvodásnak azzal, hogy délután aludnia kell és nem játszhat, a kisiskolásnak azzal, hogy már nem csak játékból áll az élet, Ez látható a mi kis hegyünkön is. Ahány diák, annyi akadály. Van akinek a magasugrás, másnak a számolás okoz bosszúságot. Azonban ha megtaláljuk a megfelelő megoldást, nincs az az akadály, amit ne lehetne leküzdeni.
Kispesti Bolyai János Általános Iskola
A gyerekek csoportban dolgozva készítették el rajzaikat. Az egyik rajz egy kis félreértésből született: a jövőbeli esetleges, vagy elkerülhetetlen nehézségek szerepelnek rajta, ez is tanulságos.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Nagyon fontos, hogy megtanuljunk küzdeni. Nagyon fontos, hogy elhiggyük magunkról, hogy képesek vagyunk az előttünk álló akadályok leküzdésére. A kis elsőseim is megbirkóztak a nehézségeikkel, melyet az iskolás élet kezdete jelentett számukra. Például: betűk és számok tanulása.
Szerencsi Szakképzési Centrum - Tokaji Ferenc Gimnáziuma és Szakgimnáziuma
Februárban mi is a megküzdési stratégiákkal foglalkoztunk. A rajzos feladathoz hasznunkra váltak a tájegységünk adta lehetőségek. Egy ösvényt alakítottunk ki a különböző legyőzött akadályokról elnevezett hegységeken, melynek pontjaira, az adott akadályhoz szükséges pozitív tulajdonságokat írtuk. Üresen hagytunk néhány pöttyöt, azért, hogy amikor a későbbiekben nézegetjük és eszünkbe jut még valami fontos dolog, az osztály engedélyével még beleírhassunk olyan dolgokat, amelyek az adott órán esetleg nem hangoztak el, de fontos lenne, hogy felkerüljenek.
Kosárkó Györgyi
Az elméleti órán megbeszéltük a megküzdés, és az ehhez tartozó fogalmakat. Az \\\”élet fő területeinek\\\” milyen céljai vannak az ember életében, és milyen akadályokat kell átlépnie, mivel kell megküzdeni, hogy elérje azokat.
Az egyéni megküzdési stratégiákról is beszélgettünk.
A mese alapján megértették tanulóink \\\”az egyszer fent, és egyszer lent\\\” mondás lényegét.
A labirintus segítségével az akadály fogalmát is értelmeztük.
Mindenki megrajzolta és kiszínezte a szivárványt, amelynek szintjeit az élet egy-egy területével azonosítottuk az elmélet alapján.