
Megküzdési stratégiák


Lippói Gárdonyi Géza Általános Iskola
Megküzdés:az idő múlásával megküzdöttünk a betűtanulással a számokkal…
de úszással és furulyázással és az új osztálytársak megismerésével
Kalász László Általános Iskola Izsó Miklós Tagiskolája
A mindennapi kihívásokra miként viselkedünk, gondolkodunk, ezekre megoldási módikat keresünk.
Váci Mihály Katolikus Általános Iskola
Az osztály öt, már leküzdött problémát dolgozott fel, ezeket jelképezik a hegyek. A megoldás felfelé vezető útjait szegélyező fákra írták a nehézségek leküzdését elősegítő módszereiket. A siker kiindulópontja az összefogás.
Az óra elejét relaxációval kezdtük. Előtte és utána kitöltötték a stressz skálát. Mindenkire nyugtató hatással volt a zenés relaxáció. Saját tapasztalataikról beszéltek, hogy hogyan oldanak meg egy-egy konfliktust, vagy hogyan kezelik a stresszes helyzeteket. Tanácsokat adtam nekik a tankönyv és munkafüzet segítségével, hogy lehetne saját magukat lenyugtatni ilyen helyzetekben. Az óra végén szituációs játékokban próbáltuk ki a lehetőségeket.
Abonyi Montágh Imre EGYMI Óvoda és Általános Iskola
A megküzdési stratégiák megbeszélése és a hozzá tartozó feladatok feldolgozása két órát vett igénybe. Az órákat relaxációval és általuk választott dallal kezdtük. Volt meseolvasás, sok-sok beszélgetés arról, hogy kik segítenek és mi kiknek segíthetünk nehéz helyzetekben. A páros gyakorlatok nagy népszerűségnek örvendtek. A megküzdési módszerekhez az indulathőmérő segítségével kerültek közelebb a gyerekek. A második óra során alkottuk meg közös munkával a megküzdés szivárványát, ami szép színfoltja lett a teremnek.
Az órákat meditációval zártuk.