
Megküzdési stratégiák


Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Megküzdöttünk ezzel a témával, de megmásztuk azt a hegyet 🙂 . A gyerekeknek – egy kis útmutatással és segítséggel – végül tíz olyan élethelyzetet sikerült felsorolniuk, melyeket aztán a szerint helyeztünk el a csúcsokon, hogy mennyire volt nehéz megélni, s végül megoldani a problémát. Mindenki egy saját kis logóval jelölte magát az adott hegycsúcson. A hegység rajzolása közben érdekes volt látni, hogy ők is meglepődtek olykor, hogy ami számukra nagyon nehéz helyzet volt, másnak mennyire nem okozott problémát. Ismét igazolódott számukra is , hogy mennyire különbözően élünk meg egy-egy akadályokkal teli időszakot életünkben.
A 8c osztályban több osztályfőnöki órát is tartottunk a témában. a gyermekekkel hosszasan elbeszélgettünk a munkafüzetben lévő idézetekről. A témával kapcsolatban a diákok a rajzokat készítettek.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
Mindenki elhozza kedvenc állatát. Egy zsákba gyűjtöttük össze. A gonosz boszorkány azonban ezt csellel megszerzi, és egy sötét barlangba viszi. Cél: visszaszerezni a kedvenceket. Ennek egy módja lehetséges, ha végigmennek a gyerekek egy akadálypályán.
Székekből, tornaeszközökből készültek az akadályok. A kaland során a gyerekek átkelhetek zúgó patakon, megmásztak sziklás hegyeket, bebújtak alagútba, átkeltek a mocsáron. Beszélgettünk arról, milyen volt a játék! Mi mindent éltek meg közben a gyerekek? Milyen volt a nehézséggel szembenézni? Mi segített ebben?A gyerekek a játék során lelkesek voltak. Mindenki megküzdött az akadályokkal és végül kiszabadította kedvencét. Az aktivitásuk egyre fokozódott a sikerélmény hatására, kérésükre többször megismételtük a játékot, hogy újból átélhessék az élményt. Legtöbben az izgatottságról számoltak be, egyesek félelmet is érzett, de leküzdve öröm és boldogságérzetté alakult. Volt akinek minden erejét, bátorságát össze kellett szednie , hogy bemenjen a barlangba. Sokat segített a többi gyermek buzdítása, a vágy a kedvencük kiszabadítására. Érdekesnek bizonyult a következő „Hol érzed őket?”játék, feladat volt a megjelenő érzelmeket színes pöttyökkel jelölni az embert ábrázoló formán. A zárökörben minden gyermek megnevezte, akihez akkor fordulhat, amikor nehéz helyzetben van, és egy olyan helyet, ahol biztonságban érzi magát. A többségük anyát vagy apát, volt aki óvó nénit, néhányan a nagyobb testvért nevezte meg.