
Megküzdési stratégiák


Bátai Pitypang Óvoda és Bölcsőde
Minden gyermek elhozta otthonról kedvenc plüss állatkáját. Ezt az óvónő elrejtette a tornaszobában a bordásfal tetejére. Ahhoz, hogy visszakapja a plüss állatot, különböző akadályokat kellett leküzdenie a tornaszobában. A gyermekek nagyon élvezték a tevékenységet, és igyekeztek az akadályok leküzdésében, hogy eljussanak a játékaikhoz.

SZTEKI Weöres Sándor Általános Iskola
Ebben a hónapban is nagyon sokat dolgoztunk, beszélgettünk a témáról. Nagyon élvezték a lazító relaxációt, amit szívesen végeztek otthon is elmondásuk szerint.
Elkészítettük a Megküzdés hegységünket. Ennek részei voltak a Szavalóverseny, a Tanulás, a Betegségek leküzdése, az Iskolai műsor, a Közösségépítés a Viták legyőzése hegység. Mindegyikkel megbirkóztunk.
Sajnos az influenza miatt átmenetileg megfogyatkozott a létszámunk.

Fekete István- Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium
Az osztály az abc és a szorzás hegyeit hódította meg az elmúlt időszakban. Az iskolai gálán és a farsangon előadott produkciók begyakorlásával is meg kellett küzdeni.



Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bajcsy u. Telephely
„Ha együtt építjük a tornyot, sokkal magasabb lehet…”- és ha leborul, az se baj, együtt építjük újra!


A Zuglói Narancs Óvoda Tigris csoportja dolgozta fel a megküzdési stratégiák témakört februárban. Kiscsoport lévén a témát egy mesével szemléltetve hoztuk közelebb a gyermekekhez. A kicsiket az akadályok, nehézségek leküzdésének megértésében Zelk Zoltán A hóvirág című meséje segítette, melyben a hóvirágnak a vastag hótakaróval kellett megküzdenie, amivel segítette a gyengébb fűszálacskák kibújását is. A mese megismerését követően beszélgettünk a gyerekekkel az őket ért nehézségekről, és azok megoldási lehetőségeiről. Gyakori problémát jelent például egymás játékának elvétele, ezért kihangsúlyoztuk, hogy azt minden esetben szépen kell elkérni a másiktól, vagy türelmesen kivárni, és addig másik tevékenységet választani, amíg a másik kisgyerek ott nem hagyja azt a játékot. A hóvirágos mező megalkotása után a gyermekek arcképét a virágok fejére helyeztük, ezzel ábrázolva és erősítve a csoporttudatot, mint ahogy a hóvirágok is csoportosan nőnek, mi is egy csapatot alkotunk, és egymást erősítve megoldást tudunk találni a problémákra.

Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 4. b osztályos tanulói önmagukról készített figurákat helyeztek el a Megküzdés hegyen, figyelembe véve, hogy ki hol tart a céljai elérésében.