A célok elérését illusztrálva számos mesei akadályt és leküzdését beszéltük át és rajzoltuk le.

Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
A célok elérését illusztrálva számos mesei akadályt és leküzdését beszéltük át és rajzoltuk le.
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
Eddigi témák közül a legnehezbb volt a gyerekeknek! Változatos munkák születtek!
Varga Domokos Általános Művelődési Központ Damjanich utcai Óvoda
Foglalkozást kezdő éneklés, relaxáció: ,, Ellazulni jaj de jó!” (Bagdi Bella)
Játék: ,, Kedvenc játékunk kiszabadítása- barátságpróba!
Témafeldolgozás mesével: Bezzeg Anna: Aranykulcs.
Sárkány színezésével fejeztük be a foglalkozást.
A harmadik lépcsőfokon elhelyeztük a megküzdés jelét.
7-es számú Óvoda, Sepsiszentgyörgy
A gyerekekkel közösen készítettük el az akadálypályát, amelyen végighaladva kimenthették plüss játékaikat. D.J. kiscsoportosnak az volt a legnehezebb, hogy a sötét barlangba bemenjen. Tanulságos volt ez a játék.
Kislángi Tamási Áron Általános Iskola
Az osztályom mindig érdeklődéssel várja a Boldogságóra foglalkozásait, és aktívan részt vesz benne. A mostani témát is érdeklődve fogadták: megküzdési stratégiák, de nem tudták megmondani előre, pontosan miről is lehet szó. Aztán megértették és vevők voltak a témára, hiszen ilyen problémákkal mindenki szembesül. Nagyon tetszett nekik a mottó és a szamár története, de a gyors és apró feszültségoldókat is azonnal ki kellett próbálni. A boldogságbeszédnek is sikere volt, versengtek, hogy ki olvassa fel. Többen ígérték, hogy megpróbálnak 21 tevékenységet összegyűjteni, ami boldoggá teszi őket, és minden nap húznak belőle. Aztán közösen csináltunk egy problémamegoldás – tervezőt. Kiválasztottuk azt a problémát, ami szinte mindenkit érintett az osztályból: megfogalmaztuk, ötleteltünk, leírták, végül a lapjukon jelölték, ezek közül miket tudnának megvalósítani.Mindez a mellékelt lapon látható is. Bízom benne, a továbbiakban is jó hasznát veszik ezeknek a stratégiáknak, ők is így gondolják.
Boldogságóránk következő témáját, a \”megküzdési stratégiákat\”, az Aranykulcs c. mese segítségével dolgoztuk fel. A gyerekeknek nagyon tetszett a mese, kíváncsian hallgatták, majd ügyesen megfogalmazták gondolataikat a mesével kapcsolatban.
Nagyon élvezték a \”Cápatámadás\” c. játékot, segítettek egymásnak, hogy minél többen fölférjenek a csökkenő számú hajókra.
Kerekerdő óvoda Bóbita tagóvodája
Ismét a felnőtt elme számára nehéz fogalommal ismerkedünk. Megküzdési stratégiák. Mi is az?Persze megint, szokás szerint túl agyaltam a dolgot, hogy : „Hogyan is? Miként is?”
De hát itt van ez a klassz új könyv ami segíthet, rajta csináljuk azt ami benne van.
Először is már pénteken alvás előtt elmeséltem a mesét. Hihetetlen hatása volt, nem hogy nem aludtak, hanem beszélgetni kezdtek, elmondták gondolataikat. Mivel péntek volt, magam sem voltam olyan szigorú ,teret engedtem a diskurzusnak, gondoltam, legfeljebb később kelünk. 🙂
Leginkább azon elmélkedtek a királylány miért volt olyan utálatos mindenkivel.
Kibeszéltük, átbeszéltük, megnyugodtunk, elaludtak. Én pedig már a jövőhetet terveztem.
Kigondoltam hogy megfestjük a boldogságvárat a nagyokkal közös munkával, amiből puzzlet készítünk. Amit nem mondtam el, hogy hazaviszem a puzzle hogy megerősítsem. ( persze ez csak egy trükk). Kedden aztán megtörtént amire nem számítottak. reggel keresték a puzzlit. Ekkor „kénytelen” voltam bevallani, hogy tegnap haza vittem és sajnos nagy baj történt 🙁 reggel el akartam tenni és ….és sehol sem találtam. Találtam viszont egy levelet, amit a boszorkány írt.
Közölte, hogy nagyon megtetszett neki ez a játék és úgy döntött elviszi magához.
Hát a gyerekek nagyon elszomorodtak. csend lett, hosszú és szomorú csend.
Tovább olvastam a levelet, melyben az írta, ha teljesítjük a próbákat vissza szerezhetjük a várat.
Természetesen a feladatok mozgásos jellegűek voltak, pontosabban akadálypályát kellett építeniük, amelyen aztán végig is kellett menni, teljesítve a feladatokat.
Rögtön hozzá láttak a tervezéshez, építéshez, majd pedig sorra teljesítették a feladatokat.
Számomra a legfontosabb az volt, hogy együtt legyenek képesek dolgozni a célok érdekében.
A levél végén volt egy telefonszám is amit fel kellett hívni a játék végén. A boszorkány -alias- Brigi néni végig hallgatta a beszámolót és úgy ítélte meg hősiesen megküzdöttek a várért, amit vissza is ad.
A gyerekek boldogan mentek a megjelölt helyre a puzzle-ért, ami azóta is az egyik legkedvesebb játékuk.