
Megküzdési stratégiák

A februári hónap témája a megküzdés volt. A gyerekekkel átbeszéltük a megküzdés, mint fogalom elméleti hátterét. Nagyon jó példákat hoztak a mindennapokból, az iskolai életre vonatkozóan. Vannak, akik a félelmeikkel, a tanulással, egymással élnek meg harcokat. Egy szivárványt készítettünk, tele lufikkal. Az ötletet a Fel című animációs film adta, melyből megnéztünk egy részletet a témára vonatkozóan. A gyerekek ötlete alapján a lufikra a csoport fotója került, ezzel szimbolizáltuk, hogy az osztályunk különböző egyéniségei is nap, mint nap „küzdünk” egymással, mégis elfogadjuk és szeretjük egymást. A stratégiánkon folyamatosan dolgoztunk, fejlesztettük.

Kápolnásnyéki Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A témánál a legfontosabbnak azt tartjuk, hogy a megfelelő kapcsolati háló feltérképezésével (gondolatháló készítése, alternatív lehetőségek post-iten való felsorolása…) a gyermekek átláthassák, hogy iskolai, családi, magánéleti konfliktushelyzetben kihez, milyen mélységben fordulhatnak segítségért. Merjenek segítséget kérni, ha úgy érzik, egyedül nem tudnak megküzdeni egy helyzettel.
Magyarországi Németek Ált. Művelődési Központja Ált. Isk.
A megküzdéshez segítő meditációt örömmel alkalmazták tanulóink.Egymástól,nevelőiktől,szüleiktől is bátran kértek segítséget.Sokat tanultak egymástól is.
A célok megfogalmazásánál világosan kiderült, mikkel küzdött az osztály, az osztályközösségben milyen problémák merültek fel. Ebbe beletartozott a piszkálódás, a lányok és fiúk közötti kommunikáció, az igazságos, elfogadó játékok, főleg testnevelés órán, egymás segítése. A célok megfogalmazódtak, a zászló kitűzésre került a hegy csúcsán. Jó irányba haladunk, így már kevesebb a konfliktus a gyerekek között.
Kiskunfélegyháza József Attila Általános Iskola Platán Utcai Tagintézménye
Február hónapban közös mozilátogatásra indultunk. Az ,,Igazi csoda” című filmet néztük meg.
A film:,,Egy új közösségbe bekerülni mindenkinek nagy kihívás – de van, akinek még annál is nagyobb. A film főszereplője -Auggie Pullman- jó fej, okos, kedves és már ötödikes, mégis most kezdi csak az iskolát. A kisfiú ugyanis arcdeformitással született, és eddig édesanyjával tanult otthon. Auggie nem hétköznapi arca alaposan felkavarja az iskolában a kedélyeket. „A filmmel kapcsolatos élmények megosztását követően plakátot készítettünk arról, mi mindennel kellett Auggie-nek megküzdenie, hogy elfogadják.
Megküzdési stratégiák
Veszélgettünka megküzdés két típusáról: a problémaközpontú és az érzelemközpontú megküzdés.
A megküzdéseinket, úgy ábrázoltuk egy plakáton, mint a magas hegyeket, amelyeket meg kell másznunk ebben a hónapban. Alulra leírtuk azokat a dolgokat amelyekkel megküzdöttünk,a hegy csúcsára pedig felírtuk azokat amelyeket elértünk ebben a hónapban.