Nagy örömmel töltött el, hogy a gyerekek közül többen édesanyjukat, ill. szüleiket nevezték meg példaképnek, hősnek. Ez azt jelenti, hogy megbecsülik, értékelik azt, amit értük tesznek. És ez így van jól! 🙂

Erzsébethelyi Általános Iskola
Nagy örömmel töltött el, hogy a gyerekek közül többen édesanyjukat, ill. szüleiket nevezték meg példaképnek, hősnek. Ez azt jelenti, hogy megbecsülik, értékelik azt, amit értük tesznek. És ez így van jól! 🙂
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
A február a különféle küzdelmekről szólt a 3.z dalos törpjeinek: Megküzdöttünk az időjárás elemeivel, a betegségekkel, épp csak túljutottunk a félévi hajrán, máris meg kellett küzdenünk a versenyek izgalmaival(sport-, tanulmányi -és hangverseny).
Ebben a felfokozott farsangi hangulatban mindenféle érzelmi viharokon is úrrá kellett lennünk (barátok közti összeveszés, családi problémák, szorongás).
Ahogyan azt a képeken látható ”megküzdés-hegyeink” is érzékeltetik, a boldogságprogram segítségével minden akadályt sikeresen legyőztünk!
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
A hónap témája: a megküzdés. Néhányan ügyesen megfogalmazták a szó jelentését, de a képi megjelenítés annál nagyobb kihívást jelentett. Meghallgattuk a hónap dalát is, végig „játszottuk”, de nem aratott osztatlan sikert.
Nehéz faladaton vagyunk túl.
Az iskolánkba járó sajátos nevelési igényű gyerekek közül két osztályban (összevonva, illetve külön-külön is) kezdtem el a program megvalósítását.
Több órán keresztül építettük fel a gyerekekkel az ehavi témakört. Kezdetben beszélgettünk azokról az emberi tulajdonságokról, amelyek a tanulók szemében hőssé tesznek egy embert, illetve egy film- vagy mesehőst. Érdekes volt a tapasztalat, hogy a gyerekek nincsenek teljesen tisztában a „hős” szó jelentésével, illetve pozitív és negatív tulajdonságok egyaránt kapcsolódnak a fejükben ehhez a fogalomhoz.
Ennek kapcsán készítettük el az első plakátot, amely a „Mindennapi Hősök” címet kapta. Ehhez a gyerekek azt a családtagot, rokont, ismerőst, pedagógust vagy barátot rajzolták le, akik segítették őket életük folyamán, akik hétköznapi emberi tulajdonságaikkal nyerték el tiszteletüket, akik példaképet jelentenek a diákok életében.
Volt, aki az édesanyját választotta, volt, aki a testvérét, de szerepel a plakáton egy nagypapa is, illetve két állami gondoskodásban élő kislánynak a nevelője jelenti a legfontosabb példát.
Ezen a plakáton amolyan „hétköznapi szuperhős-tulajdonságok” kaptak helyet, a gyerekeknek azt kellett megfogalmazniuk, melyek azok a személyiségjegyek, amik az ő szemükben példaértékűvé teszik a megjelenített ismerős egyéniségét.
Az első projekt után a gyerekeknek sikerült kicsit belerázódni a témába, így egy másik alkalommal – tovább gondolva a témát – olyan film- és mesehősöket kerestünk, akik valóban számunkra elérhetetlen szuperképességekkel rendelkeznek. Itt az internet segítségét is igénybe vettük, a gyerekek kisebb csoportokban, közösen dolgozták fel a témát.
A szuperhős-paletta nagyon színesre sikerült: szerepelnek a plakáton animációs mesehősök, pl. Miraculous – Katicabogár és Fekete Macska, KungFu Panda vagy Amerika kapitány, fantáziaalakok, mint Vasember, Hulk, Pókember vagy Thor, de filmekből vett szereplők is, akik valamilyen hősies tulajdonságuk miatt ragadták meg a gyerekek figyelmét, mint pl. Piedone, Ace Ventura vagy a Titanic c. filmből Jack, a férfi főszereplő.
A filmbéli hősökhöz kapcsolódó tulajdonságok, amelyek a diákok szemében kiemelkedővé tették őket, szintén nagyon érdekesek, a „legyőzhetetlen”, „bátor”, „varázserejű”, „segítőkész” jelzőkön kívül volt, aki olyan jellemzést írt pl. hogy „tiszteli a nőket”.
A plakátok címében a betűket szintén a gyerekek maguk készítették, majd együtt ragasztottuk fel a képeket és tulajdonságokat. Végül a két plakátot felhelyeztük a két résztvevő osztály termében, hogy ezzel is további beszélgetésre sarkalljuk a tanulókat – akár filmélményeikről, akár hétköznapi szuperhőseikről.
Sennyey Elza Általános Iskola Mándok
Rövid relaxációs zene hallgatása után beszélgettünk az aktuális téma, cím jelentéséről, nehézségeinkről, küzdelmeinkről. Összegyűjtöttünk olyan feszültségoldó eszközöket, amelyeket a gyerekek is alkalmaznak a feszültségek oldására. Elkészítették saját indulat hőmérőjüket. A maguk által választott hősökből elkészítettük az „Én hősöm” címmel tablónkat. A gyerekek elmondták miért az adott embert választották példaképüknek.
Nagy lelkesedéssel beszélgettünk a valóságos és az elképzelt hősökről. A tablóra mindenki a saját hősét , példaképét rajzolta vagy színezte.