Megküzdési stratégiák

Konyári Óvoda Katica csoport
A hónap dala az Ellazulni jaj de jó! című dal nagyon-nagy sikert aratott a gyermekek körében az éneklés és a mozgás utánzás is boldogságot okozott a számukra. A közös plakát készítés főként a színezésből adódott és a ragasztásban, festésben szorgoskodtak, az elkészült mű számunkra kedves és jó kedvre derít. A megküzdés lejét kezükkel is örömmel mutogatják egymásnak. A hajótörés játék szabályát megértve a nagyobb gyerekek jókedvvel és jó hangulatban játszák. A hónap meséje tetszett.
Rózsai Tivadar Református Általános Iskola és Óvoda
A farsang témája a Delfin csoportban a példaképek, melynek megfelelően választottak jelmezt maguknak a gyermekek.

Bihardioszegi Altalanos Iskola
A februari temahoz kapcsolodoan iskolank is reszt vett egy rendezvenyen ahol pont a Hosok es peldakepek volt a tema , errol szol az alabbi beszamolo :
„Vigyázzatok a bennetek rejlő bajnokra!”
„Bună dimineaţa! Jó Reggelt!” – köszöntötte tegnap Bihardiószegen a helyi – és nemcsak – gyerekeket Ana-Maria Brânză, többszörös olimpiai-, világ és Európa-bajnok kardvívó, aki a Curtea Veche Egyesület által útjára indított, „Olvassanak többet a gyerekek” projekt alkalmával járt Biharországban, azon belül is – a Hegyközkovácsi Agroind, az Azomureş és a Sports-HUB támogatása révén – Bihardiószegen. Az esemény alkalmával Ana-Maria elhozta az „En Garde! Kislány a trikolóros maszkkal” című saját könyvét is…
Az esemény fő szervezője, a helyi születésű Dan Corbuţ is szólt a megjelent nebulókhoz: „bihardiószegi születésű vagyok, akárcsak ti, s én nagyon büszke vagyok erre. Ide jártam iskolába és itt tanították meg nekem, hogy olvassak sokat, mert az a nagybetűs életben a segítségemre lesz. Ebben az esztendőben is álom a szavam, s a legjobban tanuló diákokat idén is megjutalmazzuk, ha többen lesznek a legjobbak, akkor mindeniket meglepetés ér majd a tanév végén. Tanuljatok, olvassatok, mert az a javatokra válik” – mondta a vállalkozó.
A diószegi iskola igazgatója, Florin Octavian Hus arról az időszakról szólt, amikor ő is az iskolapadot koptatta: „még jól emlékszem az első könyvemre, Hector Malot, «Egyedül a világban» címűre, s az ott olvasottak végig kísértek az életemen. Higgyétek el gyerekek, saját magatokat csapjátok be, ha a könyv helyett megnézitek az arról készült filmet, mert abban a rendező úgy írja le a történteket, ahogyan ő maga látja, nem pedig ahogyan a mű szerzője, vagy tovább megyek, ahogyan én látom. Mert elolvasva egy könyvet, mi is átélhetjük és magunkévá tehetünk egy történetet. És az a legszebb, hogy az csakis a miénk…”.
Az eseményen jelen volt Mados Attila, Bihardiószeg polgármestere is, aki arról szólt, mit tettek és fognak tenni az iskoláért (tervben van egy nyolcosztályos iskola építése), az iskolásokért (megvalósult az iskola utáni iskola az I-IV. osztályosoknak), illetve arra invitálta a fiatalokat, hogy aktívan vegyenek részt az iskolán kívül szervezett eseményeken, ahol román, magyar, cigány egy közösségben játszva tanulhat, építhet közösséget, szebb jövőt…
Ana-Maria Brânză magyarul is köszöntötte tehát a nebulókat, elnézést is kért, hogy csak ennyit tanult meg szatmárnémeti születésű válogatottbeli társától, majd a lényegre tért: „semmiben sem különböztem tőletek, ugyanolyan kicsi, kíváncsi, félénk gyerek voltam mint ti, csakhogy én már akkor elkezdtem álmodozni, hogy majd nagy bajnok leszek, de ezért tettem is. Hittem magamban, minden egyes bukta csak megerősített, minden egyes vereség után még jobban áhítoztam a sikerre, még ambiciózusabb lettem, s a magamba vetett hitem végül sikerré érett. Én úgy érzem, hogy itt előttem mindenkiben lakozik egy bajnok, merjetek álmodni, higgyetek magatokban, legyetek bátrak és bármi legyen is az az álom, ha ti nagyon akarjátok, az megvalósul. Nagyon vigyázzatok a bennetek rejlő bajnokra…”
Az esemény végén Ana-Maria dedikálta a könyvét, majd Nicolae Ille vívóedző három tanítványa tartott bemutatót, közöttük a már most országos bajnok, Andreea Muntean, aki máris Ana-Maria Brânză nyomdokaiba lépett.
Forras : https://www.biharinaplo.ro/sport/2019/02/25/vigyazzatok-a-bennetek-rejlo-bajnokra-2.biharinaplo?fbclid=IwAR26-cGRF06NcKLoFNUv1d1596RGjYvezeJ3R88YjKAhGBSbOmNIVASJB6w
Bihardioszegi Altalanos Iskola
Szorongás, stressz és megküzdési stratégiák-erről beszéltünk ebben a hónapban.
Tisztaztuk , hogy a szorongás állapotát minden ember ismeri és rendszeresen találkozunk vele az életünk folyamán, ezért hát érdemes megérteni ezt a folyamatot és az erre adott lehetséges válaszainkat, vagyis a megküzdési stratégiákat.
A személyiségen belüli folyamatok legnagyobb része – még a normálisnak tekinthető problémákkal küzdő emberek esetében is – a szorongásokhoz kötődik.
Meghataroztuk , hogy a szorongás olyan kellemetlen belső állapot, melyet az emberek igyekeznek elkerülni vagy igyekeznek megszabadulni tőle.
Egy úgynevezett vészjelző rendszer, mely figyelmezteti a gondolkodó elmét, hogy rossz úton jár és éppen ezért veszélyekkel kell szembenéznie.
A szorongás felkészít a veszély helyzetekre, ezért egy bizonyos kereten belül normális élettani funkciónak kell meghatározni.
Aztan megbeszeltuk a tanulokkal, hogy az eletben három féle szorongást különböztetettunk meg
Reális szorongás,
Neurotikus szorongás,
Morális szorongás, majd adtunk erre példákat.
Ezt követően ,megbeszeltuk , hogy a szorongásokra kétféle reakciót adhatunk, az egyik, hogy növeljük a racionális problémamegoldó, erőfeszítéseinket, ez az aktív stressz állapota. Ezt nevezzük tudatos megküzdési stratégiának.
Ha nem vagyunk képesek elviselni a stresszt, vagy nem akarunk megküzdeni a problémával, vagyis megérteni és meghaladni azt, akkor elhárító mechanizmusokat alkalmazunk.Erre adtunk nehany peldat : Elfojtás,Tagadás,Regresszió,Racionalizáció , stb.
Majd elolvastuk a konyvbol a februári mesét és el készítettük a megküzdési tablot, ahol a mindennapi Hőseinkre emlékeztünk .
Szabo Aliz Pszichologus.
2019. Február.
Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakgimnáziuma
Tablóképrajzolás olyan emberekről, fiktív figurákról a környezetükből, múltjukból, amelyeknek bizonyos tulajdonságuk követendő példaként szolgál számukra.
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
I. Szavak értelmezése
II. Juvenalis idézet értelmezése, megbeszélése
III. Érzelem / Problémaközpontú megküzdés
IV: A szamár története; tanulság megfogalmazása; egyéni „esetek”
V. Szerintetek ki az, aki érzelemközpontúan oldja meg az osztályban a problémákat?