Első osztályos tanítóként nagyon sok feladatom van azokkal a gyerekekkel ,akik folyamatosan megszegik a közösség szabályait, és szóval vagy tettel bántják társaikat.
3 fő szabályunk van:
1. Társak védelme
2. Tárgyaink védelme
3. Tanóra védelme
Nehezen tartják be, sokszor bántják egymást szóval és tettel. Úgy éreztem rá kell szánnom az időt, hogy megbeszéljük, mikor mit tesznek.
A sok beszélgetés, illetve „Hogyan lehetett volna másként?” kérdés meghozta eredményét: 20 nap után végre egymást figyelmeztetik, ha rossz dologra készül.
Én főként humorral oldom a feszültséget, vagy váratlan ölelésekkel . Őket is erre tanítom. Nem büntetem őket semmiért, csak mindent megbeszélünk. A szülők beszámolói alapján otthon meglepődve hallgatják, ahogy a 7 éves rendbe szedi kistestvéreit.
Ebben a hónapban sok élet írta szituációs játékot vettünk végig, főleg ez volt a produktumunk.
A szlogenünket is egy kisfiú mondta, mert hallotta valahol. Azóta csúnya beszéd, lökdösődés ellen alkalmazzuk sikerrel.
Megküzdési stratégiák


Borsod Abaúj Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gönci Tagintézménye
A megküzdési stratégiák témakört játékba ágyazva dolgoztuk fel. Az Aranykulcs mese nagyon tetszett a gyerekeknek. A csoportszoba tárgyaiból akadálypályát építettünk s azon mentek végig egymást biztatva, segítve. A kincskereső társasjáték során a kincshez vezető úton különböző feladatokat kellett végrehajtani a gyerekeknek. Érdekes tapasztalat volt számomra, ahogyan megjelent a játék során egy-egy gyermek megküzdési stratégiája. Volt, aki segítette a társait, volt, aki egy idő után feladta, és jó volt látni, ahogy örülni tudtak a másik sikerének.