
Megküzdési stratégiák


Kecskeméti Bekvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
A témát most is KIP módszerrel, 3 csoportban dolgoztuk fel. Az egyik csoport mesehősöket gyűjtött, akiknek kitartása céljuk elésében számukra is példaértékű. A másik csoport film hősöket keresett, akik szembeszálltak a lehetetlennel, hogy segítsék az emberiséget, míg a harmadik csoport mindennapjaink hőseit kereste, akik mindannyiunkat védenek, így mindannyiunk hősei.
Március 14-én került sor az ünnepi megemlékezésre Zánkán, a Faluházban. A műsort iskolánk tanulói adták. A ’48-as eseményeket felidéző produkciót verbunkos vezette be, amit apró néptáncosaink adtak elő. A felső tagozatos, főként 5-6. osztályos tanulókból alkalmilag létrejött 21 fős színjátszócsoport heteken át lelkesen készült a nagy napra. A zenés, színpadi mozgással színesített előadásban hátrányos helyzetű, autizmussal élő gyerek egyaránt szerepelt. Nagy élmény volt ez mindannyiunk számára!
Lőrinci Napsugár Óvoda és Bölcsőde
Ez a hónap a bátorságról szólt a csoportunkban. Kiszabadítottuk a fogságba esett játékainkat, különböző próbákon kellett átjutni. Verset mondtunk, énekeltünk, kincseket kerestünk, és szereztünk vissza a kalózkapitánytól, a „Kalóz kincse” drámajáték segítségével. Különböző mozgásos feladatokat hajtottunk végre, a tengeren hajóztunk képzeletben, közben a „Hullám jobbról…” c. drámajátékot játszottuk, aki eltévesztette az beesett a tengerbe a cápák közé, és különböző feladatok megoldásával kellett kiszabadítani. Ezeket a foglalkozásokat B.Bella: Ellazulni jajj de jó c. dalára kezdtük el. A hónap végén a „Hála” levelünkre mindenki odarajzolt egy kis szivecskét annak a csoporttársának, aki segített neki a feladatok megoldásában.

Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola
Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola 3.a és 3.b

Encsencsi Százszorszép Óvoda és Konyha
A csoportunk nagy izgalommal készült a farsangra, ahol a gyerekek átváltozhattak kedvenc mesehősükké. Valóra váltak elképzeléseik, amelyekről előzetesen már sokat beszélgettünk, hogy ki, miért választotta az adott jelmezt.
Pesterzsébeti Gyermekmosoly Óvoda
Fontos megtanítani a gyerekekkel, hogy minden rossz helyzetből, hangulatból van kiút, mindig van jó megoldás.Megismerkedtünk arckifejezéseinkkel, amelyeket különböző hangulatban arcunkkal kifejezünk. Ehhez színes kártyákat használtam. Hangulatkeltésnek meghallgattuk Bartos Erika: Tükör című versét, majd képeket nézegettünk, hangulatok tükröződéséről arcunkon. Rajzoltunk is a nagyokkal, közben arról beszélgettünk, mikor vagyunk mérgesek, szomorúak, vidámak, ki mitől szokott félni. Végül közösen elkészítettük a csoport megküzdési tábláját: jó tanácsokat írtunk fel, hogyan tudunk rossz hangulatainkon úrrá lenni.

