Fontos megtanítani a gyerekekkel, hogy minden rossz helyzetből, hangulatból van kiút, mindig van jó megoldás.Megismerkedtünk arckifejezéseinkkel, amelyeket különböző hangulatban arcunkkal kifejezünk. Ehhez színes kártyákat használtam. Hangulatkeltésnek meghallgattuk Bartos Erika: Tükör című versét, majd képeket nézegettünk, hangulatok tükröződéséről arcunkon. Rajzoltunk is a nagyokkal, közben arról beszélgettünk, mikor vagyunk mérgesek, szomorúak, vidámak, ki mitől szokott félni. Végül közösen elkészítettük a csoport megküzdési tábláját: jó tanácsokat írtunk fel, hogyan tudunk rossz hangulatainkon úrrá lenni.
Megküzdési stratégiák


Boldogságóra- megküzdési stratégiák
A foglalkozás elején elmeséltem a gyerekeknek „Benedek Elek: A szegény meg a gazdag legény” c. mesét. A mese után beszélgettünk arról, hogy a szegény legény miért tudta megoldani a feladatot, a gazdag legény pedig miért nem. Utána eljátszottuk a gyerekekkel a „Hajótörés” c. játékot. Befejezésképpen mindenki elmesélhetett egy számára nehéz feladatot, és hogy hogyan sikerült megküzdenie a nehézségekkel.
Fazekas József Általános Iskola
A megküzdési stratégiákkal foglalkozó órákat zenés relaxációval kezdtük, mely nagyon tetszett a gyerekeknek. A témát a ’megküzdési stratégiák’ szókapcsolat értelmezésével folytattuk. A tanulók a saját életükből hoztak példát arra, hogy milyen kihívásokkal kell szembenézniük és azokat milyen módszerekkel igyekeznek megoldani. Ezeket a módszereket le is rajzolták.
Nagyon érdekesnek tartották a szamár történetét, melyben az egyébként butának tartott állat volt a legokosabb, mivel képes volt túljárni az emberek eszén, előnyére fordította a rosszat, s így megmentette saját életét.
A stressz leküzdésére és a feszültség oldására gyakorolt technikák hasznosak lesznek a diákok számára mindennapi kihívásaik leküzdésében. A gyerekek jó ötletnek tartották a problémamegoldó tesztlap feladatait is.
Mivel a témát főként angolul dolgoztuk fel, ismereteik mellett angol szókincsük is bővült. Az órák végén meghallgatott relaxációs dal kellemes élménnyel zárta a boldogságórákat.
Februárban a megküzdéseinkkel foglalkoztunk. Ebben a témában 2 foglalkozást is tartottunk. Egyiket gyerekeknek a másikat pedig Apák napján az apukáknak.
A gyerekekkel Bagdi Bella Ellazulok És Pozitív gyerek vagyok című dalaira lazultunk és táncoltunk. Feldolgoztuk a munkafüzet 45. és 47. oldalán található feladatokat.
Apák Napján is ezt a témát dolgoztuk fel. Fontosnak tartjuk, hogy a szülőknek is bemutassuk valamilyen formában a boldogság órákat. Lazultunk, apukák a hónap meséjét felolvasták, segítettek Boldog Dórának. Beszélgetés során az apukák is megosztották velünk kívánságaikat, álmaikat, nehéz feladataikat amit meg kellett oldaniuk. Segítségképpen elkészítették a gyermekeikkel kardjukat, koronájukat, amik felvértezik őket a kihívásokkal szemben. Bátorságpróbát tartottunk: énekeltünk, győzelmi szobrokat készítettünk, szobrostáncot jártunk. A délelőtt végén pedig fényképemléket készítettünk.