Mozgalmas hónap áll mögöttük. Farsang, versenyek …
Hónap elején elindultunk, hogy rátaláljunk a boldogság kék madarára. Egy mesére épülő kérdéssor segítségével összegyűjtöttük azokat a nehézségeket, problémákat amelyek a mi közösségünket, a mi korcsoportunkat érintik, s drámajátékkal megjelenítettük ezeket a helyzeteket. Erről az óráról árulkodnak a fényképek. A boldogságkeresésünk során megkerestük azokat az erősségeinket, amelyek a problémák feloldásában segítenek nekünk, s csoportokban ezeket rajzosan megjelenítettünk. Közben adódott egy újabb akadály. Az osztály közel harmada lebetegedett, így társainknak ezzel is meg kellett küzdenie..
Megküzdési stratégiák
Megismerjük önmagunkat, az érzéseinket, megküzdünk sok akadállyal a mindennapokban. Ebből építkezve, a részekből egészet alkotva tudásunk folyamatosan gazdagodik és mi magunk is változunk.
Az élet csupa küzdelem
Nem szabad feladni, ha kudarcok jönnek. A kudarc kell, általa sok minden kiderül. Egyrészt megerősít, és arra ösztönöz, hogy még jobban nekiveselkedjen újra felálljon az ember, valamint megtanít a dolgokat átértékelni. Nekem is sokszor kellett felállnom, persze nem mondom, hogy nem lett volna jobb, ha mindig sikerek érnek.
Küzdelem mindenért, sok minden ellen. Az élet harc a nehézségekkel, a démonokkal, az ártalmas szokásokkal.
Az élet színtere olyan, mint egy sportcsarnok, ahol mindenki jobbat szeretne elérni. Sikerül? Nem sikerül? A végén kiderül. Ha elértük a célt, hurrá, örülünk, ha nem valaki feladja, valaki küzd tovább vagy új célt jelöl ki, amelyek hajtanak előre és izgalmasabbá teszi a mindennapjainkat. Egyszer mindenki eljut oda, minek a sok küzdelem úgyis hiába, na innen kell talpra állni és igenis megmutatni, hogy erős vagy.
Ha segítség kell, ne szégyelljük kérni!
Barátok, rokonok, szülők, testvérek, de lehet, hogy egy idegen biztatása adta meg az utolsó löketet. Száz „Nem megy” után érkezik el a pillanat, amikor egyszer csak „Megy”!
Sokat beszélgetek a gyerekekkel is, mi a célja, mit szeretne elérni. Sajnos több olyan tanuló is van, akik hamar feladják és nem jelölnek új célt, mivel úgy érzik úgyse sikerül. Náluk a sok küzdelem az iskolához fűződik. Küzdenek a jó jegyért az elismerésért. Sok negatív hatás után többen feladják ezt a küzdelmet. Mi ennek az oka? Nem figyelünk eléggé rájuk, otthon nincs idő a beszélgetésre, mindenki rohan, elfordulunk az elesettektől, akik már mindent feladtak. Talán még nem késő, hogy segítsünk a cél, elérésében. Nem az az erős, aki nem esik el, hanem az, aki mindig fel tud állni
Elég, ha csak meghallgatjuk őket, hogy soha ne adják fel.
Igenis tudatosítani kell bennük:
„Neked célod van. És nem örülsz, ha félúton megáll a vonat, vagy leáll az autód. Mert te nem addig akartál eljutni. Célod van. És csak akkor van értelme elindulni, ha célba is érsz.”
0
„Nem adom fel, míg egy darabban látsz
Nem adom fel, míg életben találsz
Nem adom fel, míg nem robbanok szét
Míg akad egy kerék
Mit tovább vihetnék
Mi tovább forog még”
LGT
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Aranyosapáti Tagiskola
Mindennapi életünkben sok mindennel kell megküzdenünk. A gyerekeknek legtöbbször a türelem, a kitartás, amellyel mindennap megküzdenek. Ebben a hónapban feldolgoztuk az olvasmányt, beszélgettünk, majd színeztek a tanulók ezzel is fejlesztve kitartásukat. Közben meghallgattuk a hónap dalát.
6. osztályos tanulóimmal a munkafüzet módszereit vizsgálgattuk,hogy kinek milyen a stresszkezelési módszere.Beszélgettünk arról,hogy ismernek-e olyan felnőttet,akik azokat a módszereket választják,amit ők nem…pl.ivás,dohányzás,kávézás.
Megbeszéltük mindegyik megoldás előnyét és hátrányát,
,majd kipróbáltuk a munkafüzetben javasolt villámlazításokat.
Óra végén ” isteni nevetéssel” távoztunk a következő órára.
A 7.osztályos tanulóimmal már több estben beszélgettünk róla,hogy milyen stresszhelyzetek lehetségesek az életben,és azt milyen módszerekkel lehet megoldani.
Most eljött az idő,hogy mindezt képekben is megjelenítsék.
Feladatuk elsősorban az volt,hogy a közvetlen közelükben milyen nehézségeket tapasztalnak,s ők milyen stresszkezelési,megküzdési módszert javasolnak erre.
Képekben kellett mindezt megjeleníteniük.
A csoportok miután elkészültek a munkájukkal,beszámoltak osztálytársaiknak arról,hogy mit végeztek.
Könnyed,a you-tube-n megtalálható Isteni nevetés meghallgatásával,kacagással mentünk a következő órára.
Felső-mátrai Zakupszky László Általános Iskola
A gyerekek bemutatták a példaképeiket, megbeszéltük erősségeiket.