Saját stratégiák: a tanulók gyors felmérő segítségével átgondolták, kinek milyen a stresszkezelési módszere.
Megküzdési stratégiák
Újságokból kivágott fotók segítségével megjelenítettünk problémákat, nehézségeket, kihívásokat, mellyel a gyerekek találkoznak. A fotók mellé írták, hogyan lehet szembenézni az adott problémával.
Képregény: A gyerekek képregényeket készítettek, ahol valaki valamilyen problémával találja szemben magát, de végül megküzd a helyzettel.
Kántorjánosi Móra Ferenc Általános Iskola
Az első osztályos tanulóimmal beszélgettünk a mindennapi problémáinkról, mi az ami nehezen feldolgozható. Próbáltunk együtt megoldásokat keresni, hogy hogyan is lehet ezeken könnyebben túl jutni. Így született meg a mi tablónk, amit együtt készítettünk.
Kecskeméti Belvárosi ZrínyiIlona Általános Iskola VárosföldiÁltalános Iskolája
Ebben a hónapban a megküzdés volt a feladatunk.
Miskolci II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Megküzdési stratégiák összegyűjtése, megbeszélése. Az indulatok kezelése és leküzdése nagy feladatnak számított. Az órát relaxálással zártuk.
Igen-igen megküzdöttünk a plakátunk tartalmának és végleges formájának megvalósításával.
„Lelkierő és megküzdési képesség nélkül nincs készen kapott boldogság.”
Bagdy Emőke
Amikor úgy érezzük, hogy valamiért semmi nem jön össze, semmi sem működik, akkor koncentráljunk, vegyük számba a lehetséges megoldásokat. Ha úgy érezzük, nincs mit tennünk, ne hagyjuk, hogy eluralkodjon rajtunk a tehetetlenség! Tartsunk szünetet, adjunk önmagunknak egy kis időt, amikor feltöltődhetünk. Keressünk olyan elfoglaltságot, amely feltölti energiatartalékainkat. Hódoljunk a hobbinknak, mozogjunk vagy relaxáljunk.
A megküzdési stratégiák témakörben olyan jól megfogalmazott tanácsokat tudtak adni egymásnak ( és nekem is ) a gyermekek, hogy magam is meglepődtem.A rajzokat párban készítették és utána jót beszélgettünk róla. Természetesen játék és dal nélkül nem múlhat el egy foglalkozás sem!