A megküzdési stratégiákkal két különböző síkon foglalkozunk. Első alkalommal csapatjátékot játszottunk a tornateremben. Stratégiát kellett kidolgozni, megtalálni az egyes feladatokhoz a megfelelő tagokat. A jó feladatvégzéshez természetesen jól kellett egymást ismerniük a gyerekeknek, csak így tudtak jó csapatkapitányt választani, és a feladatokra az erősségek alapján kiválasztani azt, aki végre fogja hajtani.
Ez így elég iskolásan hangzik, de a gyerekek értették és jól megoldották a feladatokat. Izgalmas csaták alakultak ki.
A másik terület a táblajátékokhoz kapcsolódik és kicsit a programozás alapjaihoz is. 5×5-ös négyzetrácsos táblán helyeztük el a házikót, és a csapatok állatfigurákkal lépkedve igyekeztek eljutni elsőként a házba. Az első néhány rövid gyakorló forduló után nehezítő akadályok is kerültek a pályára, vagyis a gyerekeknek szükséges volt előre gondolkodniuk. Felismerni a problémát, figyelni a másik csapat mozgását, és közben a lehető legjobb megoldást megtalálni. A posztok kiosztásánál most is kiderült, hogy a gyerekek mennyire jól ismerik saját és társaik erősségeit.
Megküzdési stratégiák
Ebben a hónapban arra kerestünk megoldást, hogy mit tegyünk akkor, ha valamilyen nehézséggel találjuk szemben magunkat, negatív hatás ér bennünket, reménytelen, kilátástalan helyzetben vagyunk. Felidéztünk ilyen helyzeteket és megbeszéltük, hogy mi segített a megoldásukban. Páros munkában olyan képregényt készítettek, amelyben a főhős egy komoly problémával találja szemben magát és ezzel meg kell küzdenie.
Megbeszéltük és kipróbáltuk a feszültség oldására alkalmas módszereket. Mivel az osztályunk nagyobb része sport tagozatos, így szó esett a mozgásnak, sportnak a feszültségoldó szerepéről. A hónapot a farsang jegyében egy közös kukacos tánccal zártuk.
Taksony Vezér Német Nemzetiségi Általános Iskola
Összegyűjtöttünk a megküzdési stratégiákból jó néhányat….
A február hónapja a megküzdési stratégiák hónapja volt. Rendkívül fontos ,hogy a gyerekeknek lehetőségeket adjunk , hogy miként lehet szembenézni a problémákkal, hogy küzdhetünk meg azokkal hatékonyan. A szamár történetének feldolgozása nagy élmény volt a gyerekeknek. Dalt, táncot, némajátékot , mesét egyaránt nagyon élveztük. Ezekről töltök fel képeket. Kindertojásos dobozkába rejtettem bele a stressz leküzdésére szolgáló tippeket, a gyors és apró feszültségoldó technikákat. Amiket kihúztunk, azt végre is hajtottuk. Pl: papírtépés, helyben futás, ásítás, nevetés, éneklés, olajos magvak rágcsálása. Remekül éreztük magunkat!
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Az osztályt 4 csoportra osztottam. Mindenkinek az volt a feladata, hogy magukat lerajzolják, megjelenítsék egy nagy lap egyik sarkába, majd kitalálni és a szemközti sarokba beírni, milyen nagy, közös célt szeretnének elérni. Forgószínpad szerűen elindultak, és körbejártak. A többi csoport lapjára a gyerekek és a célok közé akadályokat kellett kitalálni, és egy-egy kőbe beírni. Amikor mindenki visszatért az eredeti helyére, kitalálta, hogyan tudna a többiek által eléjük gördített akadályon túljutni.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Az idei rendkívüli tanév nagy kihívás volt mindannyiunk számára. Élesben gyakorolhattuk a megküzdési stratégiáinkat és a pozitív életszemléletünket.
Ezért az idei tanévben egy kicsit nehezebben szedtük össze, hogy miket is csináltunk a boldogságórákon.
A teljesség igénye nélkül feltöltök pillanatképeket az évből. Azok a technikák, amiket átveszünk a gyerekekkel minden évben segítettek minket a karantén idején.
Ezért hálásak vagyunk!
Remélem, hogy a következő tanévben összeszedetten folytatódhat a munka a boldogság nevében is. 🙂
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Karcsi bácsi már gyerekként imádta az autókat. Állandóan kitekingetett a házuk ablakán, hátha valamilyen autót lát éppen feléjük kanyarodni.
Az iskolában nem volt a legjobb tanuló, de leckéit mindig pontosan elkészítette.
Középiskolában már egyre jobban ment neki a tanulás, mert itt szinte csak olyan tárgyakat tanultak, ami az autószerelésről szólt. Iskola után Karcsi bácsi elszegődött autószerelő inasnak. Nem volt olyan egyszerű megtalálnia a legjobb mestert, akitől kitanulhatta a szakma fortélyait. De mindenképp el akarta érni a célját, autószerelő akart lenni. Végül talált egy vállalkozót, aki még örült is az ifjú tanoncnak.
Az iskola elvégzése után néhány év múlva sikerült saját vállalkozásba fognia. Itt sem volt minden fenékig tejfel. Sok nehézségen ment keresztül vállalkozása indításakor. Mindig segítette a pozitív gondolkodása, kitartása, a jövőbe vetett hite.
Először még csak egyszemélyes vállalatát vezette, de pár év múlva már annyi munkája volt, hogy segítség is kellett. Már 14 éve működteti sikeres cégét. Jelenleg 5 embernek ad munkát.
Üzeni a gyerekeknek, hogy kitartással, célra törő gondolkodással mindent elérhetnek.
A tanulókkal sokáig beszélgettünk, mire sikerült kitalálnunk, kinek a történetét írjuk meg. Végül egy olyat választottunk, ami nem túl szomorú, egy álom valóra válik benne és példaértékű lehet. A jó az volt a feladatban, hogy sok olyan történettel ismerkedhettünk meg, melyek segíthetnek a diákoknak abban, hogy hogyan küzdjenek meg a nehézségeikkel.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Ebben a hónapban került megrendezésre a nyitott farsangra a csoportban. Erre az eseményre az összes hozzátartozót láttuk vendégül, hogy megmutathassuk ez eddig tanultakat csoportosan és önálló produkcióval is készültünk. Pozitív tanácsokkal segítettük a gyermekeket, hogy egyedül is merjenek kiállni a közönség elé, hiszen mindenki a saját képességeihez mérten sokat dolgozott. Vannak olyan gyermekeink, akik eddig egyáltalán nem vettek részt semmilyen szerepvállalásban. Nekik nagyon sokat segítettünk megküzdeni, szembe nézni ezekkel a helyzetekkel. Próbáltunk a problémára összpontosítani a gyerekekkel közösen, együtt bátorítani. A gyerekek lerajzolhatták kedvenc szuperhősüket és megbeszéltük hogyan mutat példát az embereknek és milyen pozitív tulajdonságai vannak.