A választható feladatok közül a legelső is nagyon tetszett a gyerekeknek. A videó lényege, Gond mindig mindenből a legrosszabbat akarja kihozni ,elérni, de mi ezt nem hagyjuk! A tartalom megbeszélése, eljátszása után, leszűrtük közösen a tanulságot!
Megküzdési stratégiák
A megküzdési stratégiák mindenki számára elsajátíthatóak, mi pedagógusok, a szülők mellett, pedig kiemelt szerepet élvezünk a helyes minták közvetítése szempontjából. Az első lépés az ehhez vezető úton, ha segítünk a diákoknak megérteni és rendszerezni érzelmeiket. A hangulati és indulati élet szabályozásában óriási szerepet játszik az a képesség, hogy differenciálni tudjuk saját érzelmeinket.
Tegyük nyilvánvalóvá a diákok számára, hogy nincsenek elfogadhatatlan érzések, csak elfogadhatatlan tettek. Az érzések, amiket sokszor igyekszünk elfojtani sokkal több baj forrását jelenthetik.
A készített pajzs üzenete, hogy mi jó emberek vagyunk, tele szeretettel, és sok jó pozitív tulajdonsággal, gondolattal, nincs bennünk rossz érzés. Mindenből, mindenhol és mindenkor a legjobbat hozzuk ki! A pajzsot két fiú, faragta , fűrészelte otthon, a lányok pedig színezték, ragasztották, írtak rá!
Egyértelmű az üzenete: SZERETET, BÉKESSÉG
A gyerekek a feladatok közül a pajzs készítését választották. Voltak , akik rajzban szerették volna tükrözni a mondanivalót, volt,aki idézetet is keresett a témában. És volt olyan ki csapat is,akik egyéb anyag segítségével készítette el az osztály védő pajzsát. Nagyon szerették a feladatot. Elmondták, hogy kinek ,milyen félelme van, vagy mitől szokott izgulni. Még attól is jobban voltak, hogy ki tudták magukból ezt beszélni! Azt is megállapították, hogy a legnagyobb pajzs most az Életükben a családjuk, a barátaik, és természetesen az osztályközösségünk!
Kis pajzsokat készítettünk, amelyekre olyan szavak, kifejezések, tevékenységek, eszközök szerepelnek, amik egy-egy konfliktus, kudarc vagy negatív helyzet esetén segítségünkre lehetnek. Ha a szavak kezdőbetűit összeolvassuk, akkor a téma kulcsszavát kapjuk: Megértően,
Együttműködően,
Gondolkodva,
Kreatívan,
Ügyesen,
Zenével,
Dolgozva,
Ésszel,
Szívvel
Ha ezeknek a szavaknak az ereje van, akkor ezek „összeadódnak”, és erőt adnak, megvédik az osztályt a kudarcoktól. Ezért ezeket a kis pajzsokat egy nagy, erőt adó, osztály-pajzsra rögzítettük.
Hogyan küzdünk meg az életünk során adódó nehézségekkel? Hogyan érhetjük el céljainkat?
A hónap témájának megbeszélése után. Felolvastam a gyerekeknek, hogy most melyik három feladat közül választhatnak. Egyöntetűen a 2. feladatot választották , a versírást megzenésítéssel. Magyar órán írhatták meg a verset, ének-óra találtunk ki rá ritmust, majd technika órán pedig felvettük! Nagyon szerették a gyerekek. Szerintem pedig nagyon jól sikerült a dal, szívük-lelkük benne van. Teljes mértékben megértették a megküzdési stratégia mondanivalóját!
Egy szélforgót készítettünk közösen, amelyen szerepelnek az erősségeink, valamit, hogy milyen erőt szeretnénk képviselni.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Szeretünk együtt tanulni, szívesen segítjük egymást a mindennapokban, boldogan tanulunk az órákon. Igazi küzdő csapat vagyunk. Bepillantás egy élményórába.
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
A nehézségek legyőzését, majd az azt követő kellemes érzést mi hőlégballonokkal szemléltettük. A gyerekek kis létszámú csoportokban dolgoztak. Közösen kerestek olyan problémát, amely az ő életükben is meghatározó. Ennek képi megjelenítése került a hőlégballon kosarába. Az erősségeik, melyek szükségesek az adott probléma leküzdéséhez, a kötelekre kerültek. A győztes küzdelem által érzett kellemes érzések pedig a ballonra.
A digitális oktatás bevezetése után ezekkel a munkákkal próbáltuk kitartásra biztatni diákjainkat az iskola Facebook oldalán. A faliújságunkon készítettünk segítségükkel egy kedves képet.
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Sok mesével és még több játékkal megtapasztaltuk, hogy az akadályok leküzdhetők.