Az osztály közös erőt adó pajzsa,mely megvéd a csalódástól,kudarctól,negatív hatásoktól.
Megküzdési stratégiák
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Az osztály közös erőt adó pajzsa,mely megvéd a csalódástól,kudarctól,negatív hatásoktól.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Az osztály közös erőt adó pajzsa,mely megvéd a csalódástól,kudarctól,negatív hatásoktól.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Az osztály közös erőt adó pajzsa,mely megvéd a csalódástól,kudarctól,negatív hatásoktól.
Az egészséges táplálkozásról nem csak beszélgettünk, hanem meg is kóstolhattunk új ízeket a pányoki Szabóné Erzsike és Rózsa lánya bemutatóján. Finom levendulaszörpöt ihattunk a kurkumás sajtos kenyérhez, majd mazsolás kölespudingot kaptunk. Ezután a farsang jelentette a legnagyobb kihívást nálunk. Hogy lehet a gyerekeknek emlékezetessé tenni az idén ezt a maszkos rendezvényt. Hosszas előkészítés után, a hagyományokat részben megtartva , még az időjárási nehézségek bekövetkezte előtt mindenki beöltözhetett a kiválasztott jelmezébe. Egymás segítése, biztatása, sok-sok kacagás,taps , majd 1-1 csoki volt a jutalom. A közös zumbázás zárta a rendezvényünket.Másnap a tél örömei és nehézségei jelentették a nagy eseményt. Ezt a boldogságot rögzítettem az iskolaudvaron.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
A téma feldolgozása során nagy sikert aratott Az utazó című történet. A gyerekek érdeklődőek voltak, és azt javasolták, hogy gyűjtsünk képeket a történethez, ez alapján készült ez a feladat. A képeket az internetről gyűjtöttük, és ezek segítségével is feldolgoztuk a témakört. Nagyon érdekes beszélgetések kerekedtek ki ebből, hiszen a gyerekek nyitottan álltak a feladathoz és sokat meséltek magukról és a nehézségeikről, melyekből sajnos nagyon sok kijutott már nekik, Igazén megható volt ez a foglalkozás velük, még az online térben is.
Nagyon teteszett a gyerekeknek, hogy megtudthatták a nevük jelentését. Egésznap büszkén mondogatták egymásnak. Jelvényt készítettek maguknak a keresztnevük jelentéséből, és végezetül a jelvényekből kiraktuk az osztály címét.
Februárban újabb lépcsőfokot másztunk meg a gyerekekkel a Boldogság vára felé. Ez alkalommal témánk a Megküzdési stratégiák volt, a megküzdéssel, a kihívásokkal, problémákkal, konfliktusokkal, kudarcokkal való szembenézéssel foglalkoztunk.
Relaxációs gyakorlattal kezdtük a foglalkozást: Medve vagyok és cammogok, ez a relaxációs gyakorlat szorosan kapcsolódott eheti témánkhoz.
Ez követően meghallgattuk Bagdi Bella Ellazulni, jaj de jó c. dalát.
A témát az Égig érő paszuly című mese segítségével dolgoztuk fel. Szokás szerint most is csillogó szemekkel hallgatták a gyerekek a mesét. Láttam rajtuk, hogy teljesen a mese bűvöletébe kerültek. A mesét követően beszélgettünk a történetről. Kik voltak a szereplők? Mi történt velük? Te felmásztál volna a paszulyon? Hogyan járt túl a szegénylegény a sárkány eszén? Te ki szerettél volna lenni a mesében? stb.
Együtt megépítettük építőkockákból az égig érő paszulyt. Az utolsó kockákat már én tettem fel a gyerekek kívánságára, így mindenkinél magasabb lett a paszuly. A végén nagy kacagás közepette dőlt össze építményünk. Ezt többször is kipróbálták a gyerekek.
Játékunk a Cápatámadás volt, melynek során a csónakokban egy-egy maci is utazott a gyerekekkel. Amikor a hullám felborította a csónakokat, nagy sikongatás közepette kerestek maguknak másik csónakot a gyerekek. Kis-középső csoport lévén, a gyerekek közül néhányan még nagyon ragaszkodnak saját dolgaikhoz, így nekik komoly nehézséget okozott, hogy ott hagyják saját macijukat, így esetükben módosítottam picit a szabályokon.
A foglalkozást Sárkányos kifestő színezésével zártam.
Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda
A téma feldolgozását relaxációval és Bagdi Bella énekével kezdtük. Az aranykulcs c. mese meghallgatása után közös beszélgetésbe kezdtünk. Beszélgettünk arról, hogy mi az, amit nagyon szeretnének elérni? Ha valami nem sikerül kitől kérhetnek segítséget? Volt-e olyan céljuk, amit sokat gyakoroltak és végül sikerült véghezvinni? A nagyobbak már ügyesen felelevenítették a velük történt eseményeket. A kisebbek még nem értették a téma lényegét, de szívesen hallgatták a mesét és beálltak a közös játékba. Hajós játékot kezdeményeztem. Minden gyermeknek volt egy karikája, az volt a hajó, ami sajnos léket kapott. 3 mozgásos próbát kellett kiállniuk, hogy a szárazföldig eljussanak, mielőtt a hajó elsüllyed. A vidám játék után, a gyermekek kívánságára újra meghallgattuk az Ellazulni, jaj de jó című éneket. A boldogságóra hatására a fiúk béka hadjáratba kezdtek. Béka hadat állítottak egymással szemben, és így küzdöttek a hadihajó elfoglalásáért.
Alsózsolcai Herman Ottó Ált.Iskola és AMI.
Először küzdöttünk a nyelvtan dolgozattal, majd a Valentin-napi üzenetekkel, végül sikeresen megbirkóztunk a gofrikészítéssel is.