Sziasztok! Mi szemeteszsákot választottuk: új holdat,( ahogy a dalban elhangzik) almát, körtét, banánt, pöttyös túró rúdit festettünk a gyerkőcökkel:). ÉAI 1. b osztály
Megküzdési stratégiák
Katica csoport
Beszélgető körünkben a nehézségekről, a problémákról, és azok leküzdéséről beszélgettünk. És arról, hogy ki segít nekünk ilyenkor?
Farsangi hetünkön vidám játékba burkolva (két gyerek egymással szemben áll, homlokukkal megtartott lufit kell eljuttatni a „célig” úgy, hogy az ne essen le) próbáltunk megküzdeni különböző nehézségekkel, amelyekben a nagycsoportos gyerekek szívesen segítettek kiscsoportos társaiknak, akik félve, bátortalanul álltak az új helyzet előtt. De társaik példamutatásával, bátorításával, azok segítségével sikerült átlendülniük a félelmeiken, így önbizalmuk is erősödött. De a legfontosabb, amit megtanulhattak: hogy minden probléma, nehézség megoldható, ha van, akire számíthatunk, aki segít nekünk, aki fogja kezünk a nehéz pillanatokban.
Ellentétpárokat kerestünk a szőnyegen. Nagyon tetszett a gyerekeknek az elkészült fotó, sokat beszélgettünk az érzésekről, az egészségről, testünkről.
Ebben a hónapban különösen figyeltünk arra, hogy segítsünk egymásnak. Az iskolában is számtalan olyan helyzet adódik, amikor nehézséggel állunk szemben és jól jön a segítség. A megküzdés témáját párban végzett feladatokon keresztül közelítettük meg az 5. osztályban, majd megkerestük azokat a módszereket, amelyek segítenek a nehézségek, a problémák leküzdésében, megoldásában. A párok mindkét tagja volt segítő és segített is. A két boldogságórás csoport között is jól működött a segítség, a nagy Pimpikék rendszeresen segítettek a kis Pimpikéknek, legyen szó öltözködésről, teremrendről, játékról, tanulásról vagy önellátásról.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
A héten visszatértünk kicsit a középkorba és a várak csodálatos világába a megküzdési stratégiák téna feldolgozása kapcsán. Ismerkedtünk kicsit a rovásírással, megnéztünk ősi magyar szimbólumokat. Majd nemezeléssel készítettünk egy pajzsot magunknak, ahol a mintát a gyerekek találták ki, a csoportban jól látható helyre hrlyeztük el, majd megbeszéltük, mi mindentől megvédhet bennünket, és a kialakításának köszönhetően bárki felveheti, aki szükségét érzi. Ez követte a hónap meséjének interaktív feldolgozása, ahol a gyerekek ötletelhettek, ha gyan szabadítanák ki a királylányt, végül mesefonálból létrát építettünk megmentve a királykisasszonyt, és azon visszasétálva a várudvarba, középkori zenére táncoltunk. Aztán elkészítettük a csoport saját várát, nagy kartonokból, festéssel, és bluebottal (padlórobot) felkutattuk a vár lakót. Beszélgetünk a régi és a mai élet különbségeiről.
Szegedi Fekete István Általános Iskola
A gyerekek a nevük jelentése alapján rajzolták meg magukat.
Iskolánk hatodik évfolyamának matematika óráin képességük szerinti csoportbontásban dolgoznak a tanulók, több más tantárgyhoz hasonlóan. Ennek az oktatási módszernek a célja az, hogy az eltérő motivációval, érdeklődéssel és felkészültséggel rendelkező gyerekek a saját tempójuk szerint, differenciáltan sajátítsák el az előírt követelményeket. Bizonyné Balogh Klára a Boldogságóra program keretében a februári témakörhöz kapcsolódva (megküzdési stratégiák) új pedagógiai módszert dolgozott ki az egyik hatodikos matematika csoport tagjainak motiválására, a minél eredményesebb tanulás érdekében történő ösztönzésükre. A módszer lényege, hogy a tanulók saját elhatározásukból folyamatosan pontokat gyűjtenek, amelyek összevonhatóak, beválthatóak különféle egyéni és csoportos jutalmakra. Így azoknál is lehet eredményt elérni, akik kevésbé fogékonyak, érdeklődőek a matematika, általában a tanulás iránt, de felkelthető a kíváncsiságuk, ha megfelelő és képességeikhez igazodó célokat tűzünk ki eléjük, pozitív pedagógiai szemlélettel és módszerekkel közelítünk feléjük. A tanulók hamar, egy-két hét után ráéreztek a pontgyűjtés értelmére, és munkavégzésüket a célkitűzéseikhez igazítottak. Izgalommal várják a következő órákat, a kötelező leckék teljesítése mellett szorgalmi feladatokkal készülnek, hogy gyarapíthassák pontjaikat, és beválthassák azokat a saját maguk vagy osztályuk jutalmazására.
Napocska csoport
Meghallgattuk Bartos Erika: Tükör című versét, ami hangulatokról szól és az ilyenkor látható arckifejezésekről. Ezután különböző arckifejezéseket ábrázoló kártyákat nézegettünk, megbeszéltük mikor vagyunk szomorúak, mitől félünk, mikor vagyunk mérgesek vagy boldogok. Feladatlapon lerajzoltuk vidám, mérges, szomorú arcokat. Farsangon ki is próbálták különböző arcokat vágtak tükör előtt, amit nagyon élveztek jót nevettek egymáson. Végül elkészítettük a csoport megküzdési tablóját: milyen módon tudunk rossz hangulatainkon úrrá lenni.
Pillangó csoport
A Pillangó csoportban a plüssök kiszabadításával kezdtük a téma feldolgozását. Majd elolvastam a gyerekeknek a mesét és meghallgattuk az aktuális boldogság -dalt is. Beszélgettünk arról, hogy milyen nehéz helyzetekbe kerülhetünk, és azokkal miképpen lehetséges megküzdenünk. A gyerekek számára mindez nehezen megérthető volt, így az első példákat én soroltam, majd kértem a gyerekeket, hogy gondoljanak saját személyükre, voltak-e már nehéz helyzetben, és ha igen hogyan küzdöttek meg vele. A szomorúság, nehézség távol tartására pedig elkészítettük az erőt adó pajzsunkat. Krepp papírból színes szalagokat ragasztottunk rá – a színek a vidámságot jelképezik rajta- a pajzs mögött állva mindenki jókedvre derül, elmúlik minden búja, baja.