Gumiember
Megküzdési stratégiák
A Székely Mikó Kollégium 5.B osztály 18 tanulójával közösen 2 órán át a boldogságóra program februári témájával foglalkoztunk. A járvány még mindig megnehezítette dolgunkat, hiszen az ötödikesek online munkálkodtak.
Kicsit át kellet szervezzük a tevékenységet, mivel kétszer annyi időre van szükség az elvégzésére. Mindezek ellenére a diákok aktívan tevékenykedtek, élvezték az újabb éneket, ismét többször is meghallgattuk .
Az első foglalkozáson megbeszéltük , hogy „Mit jelent megküzdeni valamiért és milyen stratégiákat használunk a célok eléréséhez” ,majd a MEGKÜZDÉS szó betűivel mondtak olyan módszereket, amelyek segítenek a diákoknak egy-egy
feszült helyzetben megnyugodni, netán jó kedvre derülni. Ezekből betűhálós rejtvény is készült.
A második foglalkozáson , a diákok ötleteik alapján elkészült az osztály közös erőt adó pajzsa, amely pajzs véd a csalódástól, tehetetlenségtől és kudarcoktól. A diákok nagyon élvezték a foglalkozást, nagyon jól együtt működtek.
A Székely Mikó Kollégium 5.B osztály 18 tanulójával közösen 2 órán át a boldogságóra program februári témájával foglalkoztunk. A járvány még mindig megnehezítette dolgunkat, hiszen az ötödikesek online munkálkodtak.
Kicsit át kellet szervezzük a tevékenységet, mivel kétszer annyi időre van szükség az elvégzésére. Mindezek ellenére a diákok aktívan tevékenykedtek, élvezték az újabb éneket, ismét többször is meghallgattuk .
Az első foglalkozáson megbeszéltük , hogy „Mit jelent megküzdeni valamiért és milyen stratégiákat használunk a célok eléréséhez” , majd a MEGKÜZDÉS szó betűivel mondtak olyan módszereket, amelyek segítenek a diákoknak egy-egy
feszült helyzetben megnyugodni, netán jó kedvre derülni. Ezekből betűhálós rejtvény is készült.
A második foglalkozáson , a diákok ötleteik alapján elkészült az osztály közös erőt adó pajzsa, amely pajzs véd a csalódástól, tehetetlenségtől és kudarcoktól. A diákok nagyon élvezték a foglalkozást, nagyon jól együtt működtek.
Ellentétpárok, gumiember, Ellazulni jaj, de jó…
Nyugati Városrészi Óvoda Nagy Jenő Utcai Tagóvoda
A gyerekek, ráhangolódásként eljátszották a felfújós-leeresztős játékot. Nagyon élvezték, és le is nyugodtak tőle. Az ellentét párok keresésével folytattuk. Nem volt könnyű számukra, de megküzdöttek vele. Sok érdekes, kreatív gondolatot fogalmaztak meg. Többeket az Anya, Apa védi meg a rossz érzésektől, gondolatoktól. Volt aki kiabál, amitől megijed a rossz érzés és elmenekül. Van, aki valami szépre gondol. Van, akit a testvéri szeretet véd meg. Mindezeket lerajzolták és fel is ragasztották a pajzsra. A rossz érzéseket, gondolatokat le is küzdötték. Lerajzolták, kidobták és körbetáncolták, Nagyon felszabadult volt az egész csoport.
A hónap témájához mi a verset választottuk. Közösen kezdtük el, és még folytatás is született.
Boldogságóránk a nehézségekkel, problémákkal való szembenézésről és a velük járó stressz kezelésének lehetőségeiről szólt. Célom volt annak tudatosítása, hogy az élet velejárói a nehézségek, amitől ugyan átmenetileg boldogtalannak érezhetjük magunkat, de mindig van lehetőség arra, hogy megoldjuk valahogy, vagy csökkentsük a kialakult rossz érzéseinket. Kedvenc relaxációs játékunk után, egy bátorságpróbát kellet a gyerekeknek kiállniuk ahhoz, hogy visszaszerezzék játékaikat a boszorkánytól. Az akadálypálya összeállításánál különös gondot fordítottam arra, hogy valóban „nehézséget” jelentsen számukra a feladatsor végrehajtása. Miután megtalálták játékaikat, meghallgatták az Aranykulcs című mesét. Zárókörben felidézték érzéseiket és le is rajzolták magukat azoknak az érzelmi állapotoknak megfelelően. Izgalmas és értékes óránk volt.
A februári hónapban tényleg egyfajta küzdés volt a 3. a osztályos gyermekeknek az iskola a tanulás terén, hiszen egyre több mindennel kell megbirkózniuk a tantárgyak tanulása során. A tananyag egyre jobban bűvöl és egyre több mindent kell tudniuk, ezért ez egy nagyon jó lehetőség volt a Boldogságóra” keretein belül, hogy a megküzdésről tudtunk beszélgetni. Elmondták, hogy mi az, amivel a mindennapokban , azaz a hétköznapokon meg kell küzdeniük, illetve beszéltek a félelmeikről, amin őszintén szólva nagyon meglepődtem és meghatódtam.Végül ” Békességem” címmel verset írtak, amik nagyon jól sikerültek, de elmondták, hogy milyen nehéz a költőknek, íróknak, hogy megalkossanak egy verset. Rengeteget töprengtek, mire megszületett a nagy alkotás!
Büszke vagyok az osztályomra, hiszen nagyon ügyes,szorgalmas és kreatív gyerekek!
Szilvike néni!
Tildy Zoltán Általános Iskola
Szeghalom