Motivációként megnéztük a Pozitivity társasjátékról szóló videót. A tanulók ezután elkezdték a saját stratégiai játékukat megtervezni. Meglepetésemre voltak olyan tanulók, akik számára ismeretlen volt a „társasjáték” fogalma. A többiek saját élményükről meséltek nekik, így próbálták elmagyarázni mit is jelent a társasjáték.
A gyerekeknek nagyon megtetszett az ötlet, rengeteg időt fordítottak a munkájukra: 3 hétig folyamatosan készítették napköziben, rajzórákon.
Ötletes, igényes, szép munkák készültek, melyekkel szívesen játszanak.
Megküzdési stratégiák
A Nomen est omen feladat megkezdése előtt megkerestük a latin kifejezés jelentését. Aztán a gyerekek saját keresztnevének jelentését. Olyan híres, ismert embereket is kerestünk, akik szintén ezt a keresztnevet viselik. Megbeszéltük, hogy mit tudunk ezektől az emberektől tanulni, miben lehetnek a példaképeink. Színes lufikra elkészítették a nebulók saját magukról készült rajzaikat. A felszálló léggömbök jelképezik, hogy kitartással, akarattal, pozitív életszemlélettel szárnyalhatunk.
A Nomen est omen feladat megkezdése előtt megkerestük a latin kifejezés jelentését. Aztán a gyerekek saját keresztnevének jelentését. Olyan híres, ismert embereket is kerestünk, akik szintén ezt a keresztnevet viselik. Megbeszéltük, hogy mit tudunk ezektől az emberektől tanulni, miben lehetnek a példaképeink. Színes lufikra elkészítették a nebulók saját magukról készült rajzaikat. A felszálló léggömbök jelképezik, hogy kitartással, akarattal, pozitív életszemlélettel szárnyalhatunk.
A Nomen est omen feladat megkezdése előtt megkerestük a latin kifejezés jelentését. Aztán a gyerekek saját keresztnevének jelentését. Olyan híres, ismert embereket is kerestünk, akik szintén ezt a keresztnevet viselik. Megbeszéltük, hogy mit tudunk ezektől az emberektől tanulni, miben lehetnek a példaképeink. Színes lufikra elkészítették a nebulók saját magukról készült rajzaikat. A felszálló léggömbök jelképezik, hogy kitartással, akarattal, pozitív életszemlélettel szárnyalhatunk.
Rétsági Általános Iskola Madách Imre Tagintézménye
Bizony, sajnos hónaptól/témától függetlenül gyakoroljuk a megküzdést: a vírus, a járvány kéretlen útitársként kísér minket – és időről időre a „helyére kell tennünk” a lelkünkben. Volt, hogy kirajzoltuk, kiénekeltük magunkból a nyomasztó érzést. De nagyon jót tettek más technikák is: a kibeszélés, a megbeszélés, a relaxáció, a jó tanácsok, vagy épp a kisírás, a feszültség-robbantás. A Szeretet-zuhany mindenkor, de különösen a nehéz helyzetekben csodálatos érzés – annak is, aki kapja, és annak is, aki adja. Keresztneveink jelentésének megismerése pedig új színeket hozott, új értékeket adott.
Megküzdéseink kiemelése mellett a Háláról sem feledkeztünk meg, sőt: ‘szívküldi’ rajzos ajándékot készítettünk a Prónay kastélynak, mivel adományukkal támogatták kreatív foglalkozásainkat.
A legnagyobb szükségem nekem, a tanító néninek volt a 2016. óta tanult ‘technikák’ alkalmazására… Hiszen el kellett köszönnöm az imádott KESZEGSULITÓL, kisdiákjaimtól, kollégáimtól: nyugdíjazásom miatt utolsó hónapomat töltöttem Velük. :(:( 🙁
A szeretet, a szomorúság, és a búcsú ezernyi őszinte megnyilvánulását élhettük át… Bizony mondom: élesben gyakoroltunk, MEGKÜZDÖTTÜNK !
Köszönöm Keszegsuli, köszönöm JobbVeledAVilág, és köszönet a Boldogságórákért, a Boldog Évekért!!
Márti néni
A gyerekek párokban készítettek 1-1 képregényt, melyben valaki egy problémával találja szemben magát, de végül megküzd egy nehéz helyzettel és valami értelmet is talál abban, ami történt vele.
Általában az egyik gyerek története alapján írták a képregényt.
Megküzdés témája sok feladatot hozott nekünk ebben a hónapban. A tanmesék feldolgozása után Megküzdés plakátot készítettünk csoportmunkában, képeket gyűjtöttünk a témakörhöz, bíztató, motiváló mondatokat írtunk, a megküzdés szó betűihez pedig megküzdéssel kapcsolatos kifejezéseket kapcsoltunk. Igazán büszkék vagyunk munkánkra! Megküzdéseinkhez segítséget nyújtottak az aktív relaxációs technikák, és a közös játékok, februárban a Fókusz táblái közül a Hálaspirált próbáltuk ki. Nem is gondoltuk volna, ennyi tényezőből eredhet hála érzés!
Megküzdés hónapjában több tanmesét dolgoztunk fel, a játékok során erőt gyűjtöttünk, pozitív érzésekkel telítődtünk, ehhez a Szupererő kártyajáték is hozzájárult. Boldog Bohóc plakátunkat közösen készítettük, a ruha mintáját az egyénileg felrajzolt megküzdési technikák alkották. Bagdy Emőke aktív relaxációs gyakorlatai sokat segítettek nekünk indulataink megfékezésében.
Ebben a hónapban a megküzdési stratégia volt a téma.Az órát beszélgetéssel kezdtük, ki mitől fél, milyen problémái vannak. Igyekeztünk megoldásokat találni, megküzdési stratégiákat felvetni. Később a gyerekek feladata az volt, hogy írjanak listát, mi az ami megnyugtatja őket. Elkészülés után, egy-egy tanuló, aki vállalta, meg is osztotta az osztállyal, amit írt. Érdekes dolgokat írtak, több mindent elárult a tanulókról.
Rado Tibor Általános Iskola és EGYMI Győr
Ebben a hónapban a legnagyobb nehézségünk a betegségekkel megküzdés volt. Sokat beszélgettünk, beteg társainkat segítettük, hogy minél előbb felgyógyuljanak. Akinek mindkét keze gipszben, annak tanórán az írásban, öltözködésben, étkezésben. Akinek az indulatkezelésben van nehézsége, segítettük idejét plusz elfoglaltságokkal lekötni. Közös plakátunkon pedig a keresztneveinkhez gyűjtöttünk kifejezéseket.