Februári boldogságóránk témája a Megküzdési stratégia volt. Ezt több órán keresztül dolgoztuk fel.
Januárban megfogalmaztuk céljainkat, most azt beszéltük meg, hogy ezek a célok megvalósítása valamikor akadályokba ütközik. Ilyenkor szembe kell nézni a problémákkal, erőt gyűjteni és újból nekilátni a feladatnak, ha szükséges, akkor pedig segítséget kérni másoktól.
Ezeket a dolgokat igyekeztük játékosan megtanulni.
Testnevelés órán a Kő-papít-olló egyik változatát játszottuk, amikor is a gyerekek hol sárkányokká-hercegnőkké, vagy királyfiakká váltak és így üldözték egymást az erőviszonyoknak megfelelően, majd a játék után a hónap dalára lazultak el a gyerekek.
Ezután rajzórán gumiembereset játszottak, ahol új energiát nyerve pumpálták fel egymást, majd kihúzták a képzeletbeli dugót és elernyedtek. A játék után megbeszéltük, kinek mit jelent a saját neve, és ez mennyire igaz rá, mennyire jelenthet erőt számára. Ezt rajzban próbálták megjeleníteni.
A Parasport napján online találkozhattunk Pásztory Dóra paraolimpikonnal, aki lelkesen beszélt saját küzdelmeiről. Ez a beszélgetés még jobban megerősítette a gyerekeket, hogy a célokért harcolni, küzdeni kell, és ha nagyon akarják, akkor bármit elérhetnek.
Megküzdési stratégiák
A 2.b osztály tanulói nagy-nagy örömmel készítették el a saját keresztneveikkel ellátott csodálatos osztálytablót. Olyan tabló ez, amely őrzi a közösségben a vidámságot és a nehézségek során is kitartásra ösztönöz mindenkit. A tabló a nevek mellett számos olyan alkotást is tartalmaz, amelyek fontos értékeket jelentenek a gyerekek számára. Ilyenek például a saját tenyerük formájáról készült szimbólumok, a papírtányérból készült boldogságtallérok illetve a repülőgépek is.
A 2.b osztály tanulói nagy-nagy örömmel készítették el a saját keresztneveikkel ellátott csodálatos osztálytablót. Olyan tabló ez, amely őrzi a közösségben a vidámságot és a nehézségek során is kitartásra ösztönöz mindenkit. A tabló a nevek mellett számos olyan alkotást is tartalmaz, amelyek fontos értékeket jelentenek a gyerekek számára. Ilyenek például a saját tenyerük formájáról készült szimbólumok, a papírtányérból készült boldogságtallérok illetve a repülőgépek is.
Megkerestük a gyerekek nevének a jelentését, majd mindenki lerajzolta magát a keresztneve jelentésének kapcsán. Jókat derültünk, tetszett nekik a neveik jelentése.Szép neveket kaptak a szüleiktől:csodálatos, erős, egészséges ,tisztán látó, jóságos, hercegnő, oroszlán, uralkodó,…A kis pajzsokat felragasztottuk egy nagy pajzsra, kitettük, hogy minden nap rátekintve legyen miből erőt merítenünk.
Zempléni Árpád Általános Iskola és AMI
Nevem
A februári feladatok közül a 2. osztály a „Nomen est omen” feladatot választotta. Ráhangolódásként meghallgattuk K. László Szilvia: Dühös vagyok című versét, ezzel kapcsolódtunk az olvasás óra aktuális témájához is. A gyerekek összegyűjtötték mitől szoktak mérgesek, dühösek lenni. Ezt követően saját tapasztalataik segítségével készítettünk egy listát arról, hogyan lehet levezetni a feszültséget. Ekkor hallgattuk meg a hónap dalát és végeztük el az ehhez kapcsolódó lazító gyakorlatokat.
Előzetes feladatként kapták tanulóim keresztnevük jelentésének keresését. Kiderült, hogy a jelentések között gyakran szerepel az erő és a kedvesség. E két tulajdonsághoz kerestünk védelmezőt. Választásunk Süsüre a kedves, jószívű, de erőt sugárzó sárkányra, az osztály nagy kedvencére esett.
A védelmező plakáthoz tanulóim lerajzolták önarcképüket, ezeket a portrékat rendeztük védelmezőnk köré. Süsü rajzát közös munka során színeztük ki, természetesen szem előtt tartva a járványügyi szabályokat. Mivel a feszültség levezetéséhez az osztály többsége az éneklést is megemlítette, ezért a foglalkozást közös énekléssel, a novemberi hónap dalával zártuk.
Birinyiné Koroknay Katalin osztályfőnök
Elkészítettük az osztály védőpajzsát. Az egymásba kulcsolódó kezek jelképezik, hogy az osztály tagjai minden esetben kiállnak egymás mellet, számíthatnak a másik segítségére.
A szokásos relaxációs gyakorlat után ( ami ezen a foglalkozáson a „Napra forgó a napraforgó” volt, ) azt a célt tűztük ki, hogy az tud bejutni a babaszobába egy egész napra játszani, aki a legügyesebben oldja meg a három feladatot Az első feladat az volt, hogy ki tudja a legtöbb ellentét párt mondani. Kiválogattuk közülük a rosszakat és képzeletbe kidobtuk a csoportból őket. A második feladatnak a hét napjait kellett felsorolni, és a harmadik feladatként ki találja meg a legtöbb kis szívecskét a csoportban. Két kisgyerek fej-fej mellett nyert így hát ők egy-egy nap játszhatnak a babaszobába, azzal akit választanak társaik közül. ennek nagyon örültek.
Ezután beszélgettünk arról, hogy hogyan tudjuk magunkat megvédeni a bánat és a rosszkedv ellen, majd készítettünk a csoportunknak egy pajzsot amire ráragasztottunk olyan jellemző dolgokat, ami megvédi a csoportunkat a rossz hangulatoktól. Például a mosolygás, a vidámság és a barátok. A gyerekek sok- sok szívecskét is ragasztottak rá, mert szerintük a szeretet a legjobb védekezés, amit a szívecske jelképez számukra.
Levezetésképen beszélgettünk arról a feladatlap segítségével , hogy a belső szorongást , haragot, hogyan lehet feloldani.Például sporttal, énekléssel, vagy , hogy megbeszélem a problémámat a barátommal. Persze volt olyan is aki azt mondta, hogy ő sírni szokott ilyenkor.
A foglalkozás végén a gyerekek elmondták, hogy mi tetszett nekik a legjobban ezen a napon. Az egyik kisfiú azt mondta, hogy számára a pajzs készítés volt a legemlékezetesebb, mert ő biztos benne, hogy védeni fog minket.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Megkerestük a gyerekek nevének jelentését. Megbeszéltük, hogy ez mivel szemben jelenthet erőt, erőforrást! A nevek jelentése segítségével elkészítettük az osztály védelmező plakátját. A gyerekek képeket gyűjtöttek, rajzokat készítettek. Kicseréltük a családneveiket azzal, amit jelent a nevük. Jókat derültünk. Végül odaragasztottuk azokat a képeket, rajzokat, amikről úgy ítéltük meg, hogy ezekkel szemben jelenthet erőt a nevük. Öröm volt dolgozni velük! Lelkesek és nagyon ügyesek voltak.
Tetszett a gyerekeknek a feladat. Lerajzolták, hogy milyen élményt jelentett számukra nevük jelentése.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Sokat beszélgettünk a gyerekekkel arról, mi volt az a cél, amit kitűztek maguk elé, és sikerült elérniük. Hogyan küzdöttek meg érte? Volt-e félelmük? Ha igen, milyen módszerrel tudták legyőzni? Le is rajzolták a megküzdési stratégiájukat.