A pajzs, amely az osztály tagjait minden rossztól megvédi.
Megküzdési stratégiák
Kezdő relaxáció – „dagasztás” után, az „Ellazulni jajj, de jó! ” dalt is meghallgattuk saját kis mozgással, aznap nagy szükség volt erre. Miután mindenki kicsit relaxált állapotba került elkezdünk beszélgetni arról, hogy milyen nehézségeik vannak, mik is azok a nehézségek és mit lehet ilyenkor tenni. Ez alatt Ica néni előkészítette a ” bátorságpróba” játékot. A 4 állomásos akadálypályán örömmel mentek végig, s próbáltak több – kevesebb sikerrel együttműködni.
Ezután levezetésként, akinek volt kedve, megcsinálhatta a munkafüzet 43. oldalán lévő érzelem megnyilvánulásokhoz tartozó feladatokat.
Alvásnál és másnap is – tevékenységi időben – elmeséltük az Aranykulcs c. mesét, amihez maguk készíthettek illusztrációt, amiből kiállítást csináltunk a folyosón.
Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
A 2.a osztályosokkal a nehézségek leküzdéséről beszélgettünk, majd rajzokat készítettek erről.
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 2. b osztályos tanulói olyan pozitív mondatokat fogalmaztak meg, amelyek ebben a nehéz időben erőt adhatnak a mindennapokra.
Hogy könnyebben viseljük a kötöttség terhét, közös lazulással erősítünk!
Hogy könnyebben viseljük a kötöttség terhét, közös lazulással erősítünk!
Hogy könnyebben viseljük a kötöttség terhét, közös lazulással erősítünk!
Hogy könnyebben viseljük a kötöttség terhét, közös lazulással erősítünk!
A megküzdés
A februári hónap boldogságóra témája a megküzdés, a stressz kezelés és a megküzdési stratégiák voltak. A cél megértetni a diákokkal, hogy a stressz ne betegítsen meg minket, hanem a fejlődésünket segítse elő.
Megküzdésnek minden olyan tudatos erőfeszítést nevezünk, amelynek az a célja, hogy az adott stresszhelyzetet le tudjuk küzdeni, és semlegesíteni tudjuk a negatív hatásait.
A csoportban megbeszéltük a megküzdés elméleti részét, és megismerkedtünk olyan módszerekkel, amelyek a stresszt csökkentik.
A diákok leírták saját történeteiket, tapasztalataikat a stresszel kapcsolatban.
Relaxációval indítottunk,majd jöttek a feladatok. Milyen akadályok elé vagyunk állítva a mindennapjainkban. Ezen a kérdésen elgondolkodtak a gyermekek, aztán megeredt a nyelvük. A következő kérdésem az volt, hogy különböző konfliktus helyzeteket dobtam fel nekik, ki hogyan oldaná meg.
Ez nagyon tetszett nekik. Következett a keresztnevük jelentése. Csodálkoztak, hogy valóban van hasonló tulajdonságuk a saját keresztnevükhöz kapcsolódóan. Majd jött a játék, egymást „pumpálták”. Nagyon jókat mókáztak a diákjaim. Végezetül meghallgattuk a hónap dalát.