A felső tagozaton megvalósult boldogságóra pillanatképe.
Megküzdési stratégiák
Az alsó tagozaton megvalósult boldogságórákról pillanatképek.
Ez a napunk egy rejtéllyel kezdődött. Eltűntek a kiállításon pihenő mackóink. Más nem maradt utánuk, mint egy levél Pók nénitől. Nagyon megharagudott ránk a nagy zsibongás miatt, ezért csak akkor kaphattuk vissza legféltettebb kincseinket, ha teljesítjük a követeléseit. A gyermekek a megpróbáltatások közepette különböző módon reagáltak, más és más módokon küzdöttek meg a feladatokkal és az érzéseikkel. A kedélyek javítására relaxációt is bevezetünk. A játék után, a meglelt plüssökkel jutalmunk egy tanulságos mese és egy élménygazdag nap lett.
A Nyuszi csoport pajtásai beszélgető kör kereint belül mondhatták el egymásnak, hogy az utóbbi időben milyen problémákka/nehézségekkel küzdöttek meg, mi volt az ami bántotta őket. Megbeszéltük a negatív és pozitív jelzők közötti külübséget. A negatív gondolatoknak befőttet készítettünk, melybe mindenki beletehette gondolatit, majd alaposan lezártuk. Relaxiációs gyakorlattal zártuk a foglalkozást.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
A gyerekek kifejezetten élvezték, hogy ebben a feladatban a nevükkel foglalkozhattunk. Öröm volt látni a csillogást a szemükbe, amikor a nevek jelentéséről beszélgettünk. Ezután a neveiket felírták egy lapra, amit külön díszítettek is.
Bevezetés: „Úgy tartják, hogy a szivárvány egyik végén kincs található. De ehhez el kell indulni a másik végéből, amelynek útja a kincses-végéhez térkép szükséges.”
1. A szivárvány egyik vége a csoportban összeszedett korábbi és jelenlegi konfliktusok.
2. Megrajzoltuk a kincses térképet, amelynek egy-egy állomása a probléma megoldásának jelképei. (bocsánatkérés szóban, kézfogás, probléma megfogalmazása – elmondása a másiknak, segítség kérés felnőttől…stb).
3. Eljutunk a szivárvány másik végéhez, ahol ott a kincs, vagyis a Boldogságvárához vezető következő érem és a probléma megoldás, feloldás, az öröm és boldogság.
A nevelési év elején külön érzelmek, emojik projektet tartottunk, így az akkor megismert (fejlesztő)játékokat vettük újból elől.
Az aranykulcs c. mese kifejezetten tetszett a gyermekeknek, amelyet szabadjáték tevékenységben többször spontán eljátszottak. Illetve közösen több új kalandot találtunk ki Róza királylánynak.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Január végétől használjuk az ajtóra kitett kérést: csukott ajtajú, rendezett szekrények, szépen elhelyezett cipők…februárban sokkal jobban látszott a fejlődés. 🙂
Körbe ülünk mese párnán a szőnyegen, ráhangolódunk a mesére a szokásos módon, vagyis illóolajjal megkenjük a csuklónkat, és gyertyát gyújtunk, elénekeljük azik egy atya ég című dalunkat. Felolvasom az Aranykulcs című mesét, aminek a végén, elbabozzuk történetet, Kiegészítjük még több szereplővel, hogy mindenki részt tudjon venni benne. A végén király lányos színezővel zárjuk a témát.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Megküzdési stratégiák. A tűzoltók elmondták a megküzdési stratégiáikat a pályaorientációs napon.