Megküzdési stratégiák- Árverés
A tanulók feszültségkeltő, negatív érzelemmel járó szavakat gyűjtöttek. Majd átfordították ezeket a szavakat az ellentétjeikre. Minden résztvevőnek 100 fabatkája volt. A kikiáltó árverés vezető felolvasta az árverésre bocsátott szavakat, amelyekre a többiek licitálhattak és megvehették
Megküzdési stratégiák
Egy délutáni játékos foglalkozással, a játékosságot segítségül hívva szituációkat beszéltünk meg. A csapatok lufis „megküzdése” is megtörtént.
Februárban a megküzdési stratégiákat az Állatok télen két hetes projektbe illesztettük. A két téma kellően illeszkedett egymáshoz, ugyanis az állatoknak is meg kell küzdeniük az életbenmaradásért ebben az időszakban, valamint a jégvilág élőlényei is megküzdenek az életbenmaradásért. A tevékenységek keretében a gyermekeknek is meg lellett küzdeni a különböző feladatokkal a sirkerélmény eléréséhez. Természetesen hallgattuk a Bagdi Bella CD – jét, valamint a relaxácis gyakorlatokat is sokszor alkalmaztuk. A Jégvilág hetében az első megküzdést a gyermekek számára az állatok mozgásának utánzása jelentette, mégis a legnehezebb fóka mászást is nagy energiával gyakorolták a legkisebbek is. A versek Tamkó Sirató Károly Az eszkimóka és Majtényi Erik Az elegáns című versek tanulása is nyelvi megküzdési srtatégiákat állított a gyermekek elé. Marék Veronika Hűsítő meséje nagyon tetszett a gyermekeknek, folyamatosan szeptember óta a megfelelő szokások kialakítása során mindig megküzdöttek azért, hogy az általunk készített esztétikus szemléltető eszközt ne rogngálják meg.Papírgurigából jeges medvét készítettünk, és fókát, pingvint, és rozmárt színeztünk, úgy gondolom, hogy a megküzdési sratégia folyamatosan jelen volt a tevékenységek során.
A hónap során kiemelt szerepe volt a farsangi készülődésnek, a gyerekek fokozott érzelmi állapotba kerültek a farsang miatt, ezért az „Ellazulni jaj de jó” című dalt hallgatva hangolódtunk a tevékenységekre. Az Aranykulcs című mesét olvastam, ami az egyik kedvencük lett. A mesét szívesen dolgozták fel, ezért papír bábokat készítettünk, majd egy bábszínházat berendezve közösen játszották el azt társaiknak.
A gyerekeknek új kihívást jelentett a vasalható gyöngyök kirakása. Az iskolába készülő gyerekek már képről is képesek voltak kirakni egy-egy nehezebb mintát.
Farsangunk napján különféle játékokat terveztünk a gyerekeknek társammal, Szabóné Farkas Annával. Zenés játékainkhoz farsangi dalokon kívül Bagdi Bella dalait is lejátszottuk számukra.
Farsangi játékaink:
-zenés székfoglaló
-újságpapíron való táncolás (Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie)
-Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek c. dalára utánzó mozgás
Taksony Vezér Német Nemzetiségi Általános Iskola
Sajnos csak pár ötletet tudtunk megvalósítani, de azért ezek is nagyon hasznosak…Pl. színezés, kirándulás, stb.
Az egyik legnehezebben fogható volt a gyerekek számára! Biztosan a minket körülvevő bizonytalanságérzés miatt!
A megküzdéssel foglalkozó alkalommal beszélgettünk arról, hogy mikor, mitől érzik magukat jól, illetve milyen dolgok miatt szomorúak. Aztán továbbgördítettük ezt a gondolatsort, és arról beszéltünk, mit jelent megküzdeni egy problémával. Voltak, akik a személyes nehézségeiket is felvállalták, illetve elárulták, a nehéz pillanataikban kikre támaszkodhatnak, miből merítenek erőt.
Végül a problémákkal szembeni varázseszközként egy színes esernyőt készítettek el, melynek minden részlete egy-egy erőt, támogatást nyújtó szót tartalmaz.
Februárban a Megküzdési stratégiák foglalkoztattak bennünket. Jártunk ugyan iskolába, de minden nap azon aggódtunk, hogy ne legyen Covid -19-es fertőzött közöttünk. Hallottuk, hogy a felsős diákok némelyike pozitív teszttel otthon maradt.
Mi csaknem teljes létszámmal tanultunk. A jövőbe is próbáltunk tekinteni, de a jelent is feltérképezni, amikor a „Hogyan válhatunk jobbá? ” címet adtuk boldogságóránknak. Megbeszéltük a világ eseményeit, a saját lehetőségeinket, majd fogalmazásban rögzítettük gondolatainkat. Önkritikusan állt a Kispesti Einstein csapata a feladathoz. Mindenki abból indult ki, miben fejlődhetne még. Mivel tehetné magát jobbá? Hogyan lehet hasznos tagja a közösségének? Mire képes?
Megállapítottuk, hogy jó gyakorlás volt ez a szóbeli és írásbeli kifejezőkészségünk fejlesztésére, gondolataink megfogalmazására is, ahogyan az önismeret és őszinteség megfogalmazására is.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Csapatban , együtt egymással dolgozni , játszani a legjobb . Ebben a hónapban figyeltünk arra hogy a gyerekek a szabad játék ideje alatt is együtt ,fegyelmezetten , kreatívan játszanak , alkossanak.
Boldogság óránk melynek témája: Megküzdési stratégiák volt. Valamennyiünk életében fontos a személyi egyensúly állapotának fenntartása. Vannak azonban olyan élethelyzetek, amelyek feszültséggel teli hangulatot eredményeznek gyereknél, felnőttnél egyaránt. E helyzetek elemzésével, megküzdési módszereivel foglalkoztunk játékos formában a tanulók képességeihez mérten.
Relaxációval indíttattunk Bagdi Bella : Ellazulni jaj, de jó és a Világomban minden rendben van című dal meghallgatásával indítottuk az órát.
A témával kapcsolatban sokat beszélgettünk a gyerekekkel. Visszaemlékeztek arra, hogy kinek mi volt az eddigi legnehezebb feladata az életben. Könnyen vagy nehezen tudott ezzel megbirkózni? Kitartó volt-e? Elérte –e a céljait? Kik segítettek a feladat megoldásában? Ki nyugtatta meg őket?
Különféle történeteket meséltek, de a gondok mindig megoldódtak. A gyerekek mindig azoknak a közelségét keresik, akik mellett biztonságban érzik magukat. Fontos, hogy megtanítsuk nekik, hogy lehet hibázni, de bármikor újra lehet kezdeni. Ezután elkészítettük szivárványunkat, mellyel érzékeltettük, hogy a bú után jön a derű.