Azok a hétfő reggeli mosolyok amelyeket a gyerekeinktől kapjuk.
Hálás vagyok érte, hogy a mosoly sohasem hiányzik a mindennapok kihívása és feladatai mellett sem. A mai foglalkozáson egy szivárványt készítettünk a gyerekekkel, amely köré képeket helyeztünk. A képek a foglalkozásokon készültek, amikor bizony megküzdettünk egy – egy problémával. Azt is megbeszéltük, hogy a nehézségeket kiknek a segítségével lehet könnyebben átvészelni, a problémákat hogyan lehet megoldani. Hogyan küzdjük le félelmeinket és
A havi foglalkozásokon a kicsikkel együtt küzdöttek meg a feladatokkal. A nagyok is szívesen vették – próbálták ki a felállított akadálypályát. A foglalkozást Bella – Ma rám talál a boldogság – dalával zártuk, kicsi és nagy együtt táncolt.
A Juharkoli csoportban elkészült egy újabb szivárvány, idézetünk a következő lett:
Megcsináljuk, Megcsináljuk!
Sikerülni fog Nekünk!
Holnap mi leszünk,
A legjobbak, A legjobbak !
Mert Jobb Velünk a Világ !
A megküzdési stratégiák témakörén belül nemcsak a szivárvány elkészítésével foglalkoztunk hanem az őket érintő, foglalkoztató aktuális problémákkal, azokra való megoldási lehetőségek keresésével is.
Megküzdési stratégiák
A mi kis csoportunk nagyon aktívan töltötte a februárt is. Nagyon sajnálom, hogy kicsit késve töltöm fel a beszámolót, de nekünk hetente egyalkalommal van Boldogságóránk és 3-4 alkalomra van szükségünk a témák feldolgozásához.
Elsőként a a faliújságunkra készítettünk Valentin napi dekorációt. Ezzel kikapcsolódtunk a mindennapi feladatokból. A gyerekek mivel már felsősök vágytak arra, hogy részesei legyenek ennek a napnak megünneplésében.
Ezután a megküzdési stratégiákat vettük át. A gyerekek elmondták, hogy a mindennapok erről szólnak. Azt kiemelték, hogy nem mindegy ki segít ebben, kik a barátaink, milyen a családunk van. Fontosnak tartották azt, hogy mindig az adott feladatra kell koncentrálni, ahhoz megfelelően kell stratégiát választani. A gyerekek szerint ez olyan, mint amikor a kaméleon a környezetéhez alkalmazkodik. Ez a gondolatuk adta az ötletet a feladat megvalósításához. Ehhez az interneten kerestünk közösen idézetet amit ebben a hónapban a mottónknak választottunk:
„Az ember olyan, mint a kaméleon. Átveszi azoknak az embereknek a viselkedését, értékrendjét, hiedelmeit, akikkel legtöbbször találkozik. Ha sikeres akarsz lenni sikeres és pozitív emberekhez kösd az életed. Olyan emberekkel akik optimisták, boldogok, pozitív célok elérésén dolgoznak, és életük felfelé ível. Ugyanakkor tartsd magad távol a negatív és kritikus örökké panaszkodóktól.” Brian Tracy
Ezután már adott volt, hogy mindenki elkészíti a maga kaméleonját. Ehhez a következőkre volt szükségünk: egy nyomtatott kaméleon, sima lapra, genotherm, alkoholos feketefilc, színező. A nyomtatott kaméleont beletettük a genothermába és alkoholosfilccel átrajzolták a fóliára. A kaméleont mindenki saját elképzelése szerint kiszínezte. Visszatettük a színes kaméleont a tasakba elétettük az üres lapot. Amikor az üres lapot húzzuk a tasakból ki mögötte előbújik a színes lap. Ez olyan hatást kelt, minta a színét változtatná a kaméleon.
Ezt a munkánkat is kitettük a faliújságunkra, mely igen nagy tetszést váltott ki az iskolában. Napközis csoportomban is megvalósítottuk és etika órán is más osztálynál.
A csoportunk úgy érzi, hogy a Boldogságórákon mindig pozitívak vagyunk, támogatjuk egymást, a dalok hallgatása során ráhangolódunk a feladatokra, énekelgetünk, táncolunk.
Ráhangolódásként meghallgattuk a hónap dalát. Beszélgettünk az embereket érő valamint az őket érő nehézségekről, azokkal való megküzdés lehetőségeiről. A témában a Neveket választottuk, ahol megnéztük mindenkinek a nevének a jelentését, amiről rajzot is készítettünk. Végül a foglalkozást zárókörrel fejeztük be.
Mivel csak online tanítás van, így oldottuk meg. De alig várjuk, hogy az osztályban személyesen is elkészítsük. ❤️
A téma kidolgozásában segítőnk Bércesné Kiss Andrea.
Küzdelmeink, érzelmeik képekben .
A februári Megküzdési stratégiák feladatok közül a „nevük” feladatot választották. . Szorgalmasan keresték a keresztnevük jelentéseit. Leírták, kis rajzot készítettek hozzá. Megbeszéltük milyen erőt , erőforrást ad nekik a nevük jelentése. Egy pajzsot készítettük, melyre pozitív gondolatokat írtunk amelyek védenek bennünket , segítenek megküzdeni a mindennapi nehézségekkel szemben. Nem vagy egyedül, szeretünk, bízunk benned, nem ér kudarc, mert a mi pajzsunk megvéd.
Elkészítettük a megküzdés szivárványát, mi hogyan próbáljuk a problémás helyzeteket megoldani, a nehézségeket leküzdeni.
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
Ezen téma feldolgozása kapcsán a nagycsoportosoknak elolvastam az ARANYKULCS című mesét, megbeszélés után megfogalmaztuk a legfőbb kifejezéseket, miszerint: SOHA NEM ADOM FEL!, MINDIG VAN EGY ÚJABB ESÉLY!, AZÉRT IS MEGPRÓBÁLOM MÉGEGYSZER!
A nap fénypontja a stratégiai játék volt, amit többször is eljátszottunk, hogy esélyt adjunk mindenkinek a győzelemre!
Sok sok feladattal kellett megbírkózni a gyerekeknek a héten. A legnehezebb az akadálypálya teljesítése volt. A csoportszobában a székeket és asztalokat is segítségül hívtuk. Mindenki beért a célba. A végén relaxáltunk az Ellazulni jaj de jó című dalra.
Ebben a hónapban a megküzdéseinkkel, konfliktusmegoldásokkal foglalkoztunk. Beszélgettünk hogy
a nehéz helyzetbe kerülünk, hogyan, milyen formában oldjuk meg. Elkészítettük közösen Jancsi bohócot, melyre ráragasztottuk a megküzdési céljainkat. Relaxáltunk, hallgattuk Bagoly Béla dalait. Többféle megküzdési játékot játszottunk. ( hajótörés, toronyépítés, Grimasz )