A megküzdés olyan alapvető boldogságfokozó stratégia amelyben benne rejlik a boldogabbá válás lehetősége. A gyerekekkel megbeszéltük, hogy hogyan tudják a fájdalmat, kudarcot, és a minden napi nehézséget átélni, hogy van lehetőség mindezekkel szembenézni és sikeresen megküzdeni.
Gumiember játékkal relaxáltunk, majd az Aranykulcs c. mesével folytattuk, melyet érdeklődve figyeltek. Ezután átbeszéltük, hogy miről szól valójában a mese. Játszottuk a Hajótörés és a Cápatámadás nevű játékokat. A téma lezárásaként elkészítettük a Mókus csoport védelmező pajzsát.
Megküzdési stratégiák
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Boldogságóra programunk havi témája a Megküzdési Stratégiák volt. A foglalkozás előtti napokban megismerkedtünk Bezzeg Andrea: Aranykulcs című meséjével, ezáltal is ráhangolva a gyerekeket a foglalkozás témájára. Ezután megbeszéltük a mese mondanivalóját, ls a beszélgetés során kitértünk arra is, hogy mit jelent a gyerekek számára a Megküzdés fogalma. Kiderült, hogy ez a fogalom nehezebben megfogható számukra, ezért rávezető kérdésekkel igyekeztünk közelebb vinni a megküzdés fogalmát.
A havi témát összekötöttük az ebben a hónapban esedékes Farsangunkkal is, ahol különböző versenyfeladatok segítségével igyekeztünk közelebb vinni őket a megküzdés fogalmához. Most is nagyon élvezték a gyerekek a Hajótörés játékot, ahol egymásért kellett dolgozniuk, és segíteni mindenkit a cápák előli menekülés során.
Lezárásként megbeszéltük, hogy ki hogyan érezte magát, majd a végén megérdemelten buliztunk egy nagyot.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Ügyesség és bátorság próbatétele.
Székesfehérvári Németh László Általános Iskola
Minden gyerek titokban kiválasztott magának egy olyan embert, akinek valami jó tanácsot, biztatást akart írni. A javaslatokat név nélkül olvastuk fel, majd ki kellett találni, hogy kinek szól az üzenet, illetve ki írhatta. hihetetlenül élvezték a gyerekek a játékot, a fotók magukért beszélnek.
Az online foglalkozáson elsősorban a megküzdés szó jelentését kellett tisztázni. Beszélgettünk arról, hogy a gyerekeknek vannak-e félelmeik, szoktak-e szorongani. Leginkább iskolai életből hoztak példát a tanulók. Például felelés, dolgozatírás, elmulasztott készülés. Megbeszéltük, hogy mit tehetünk a kellemetlen érzés elkerülése végett, és miért fontos ellene tenni. Szavakat, szókapcsolatokat gyűjtöttünk, amik a megküzdéshez kapcsolódtak. Ezekkel a kifejezésekkel közösen írtunk egy versikét Békesség dala címmel. Sok segítséget igényeltek a diákok. A ritmusa sajnos nem lett tökéletes, mert eldalolni nem sikerült. Bár nyilván a körülmények is befolyásolták a feladat végrehajtását (online foglalkozás). A zárófeladat is nehéznek tűnt. Csak egymást segítve, nehézkesen sikerült a megküzdés szó betűivel mondani egy olyan módszert, ami segít egy-egy feszült helyzetben megnyugodni, jó kedvre derülni.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A pajzs, amely az osztály tagjait minden rossztól megvédi.
Kezdő relaxáció – „dagasztás” után, az „Ellazulni jajj, de jó! ” dalt is meghallgattuk saját kis mozgással, aznap nagy szükség volt erre. Miután mindenki kicsit relaxált állapotba került elkezdünk beszélgetni arról, hogy milyen nehézségeik vannak, mik is azok a nehézségek és mit lehet ilyenkor tenni. Ez alatt Ica néni előkészítette a ” bátorságpróba” játékot. A 4 állomásos akadálypályán örömmel mentek végig, s próbáltak több – kevesebb sikerrel együttműködni.
Ezután levezetésként, akinek volt kedve, megcsinálhatta a munkafüzet 43. oldalán lévő érzelem megnyilvánulásokhoz tartozó feladatokat.
Alvásnál és másnap is – tevékenységi időben – elmeséltük az Aranykulcs c. mesét, amihez maguk készíthettek illusztrációt, amiből kiállítást csináltunk a folyosón.
Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
A 2.a osztályosokkal a nehézségek leküzdéséről beszélgettünk, majd rajzokat készítettek erről.
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 2. b osztályos tanulói olyan pozitív mondatokat fogalmaztak meg, amelyek ebben a nehéz időben erőt adhatnak a mindennapokra.