A gyerekek kifejezetten élvezték, hogy ebben a feladatban a nevükkel foglalkozhattunk. Öröm volt látni a csillogást a szemükbe, amikor a nevek jelentéséről beszélgettünk. Ezután a neveiket felírták egy lapra, amit külön díszítettek is.
Megküzdési stratégiák
Bevezetés: „Úgy tartják, hogy a szivárvány egyik végén kincs található. De ehhez el kell indulni a másik végéből, amelynek útja a kincses-végéhez térkép szükséges.”
1. A szivárvány egyik vége a csoportban összeszedett korábbi és jelenlegi konfliktusok.
2. Megrajzoltuk a kincses térképet, amelynek egy-egy állomása a probléma megoldásának jelképei. (bocsánatkérés szóban, kézfogás, probléma megfogalmazása – elmondása a másiknak, segítség kérés felnőttől…stb).
3. Eljutunk a szivárvány másik végéhez, ahol ott a kincs, vagyis a Boldogságvárához vezető következő érem és a probléma megoldás, feloldás, az öröm és boldogság.
A nevelési év elején külön érzelmek, emojik projektet tartottunk, így az akkor megismert (fejlesztő)játékokat vettük újból elől.
Az aranykulcs c. mese kifejezetten tetszett a gyermekeknek, amelyet szabadjáték tevékenységben többször spontán eljátszottak. Illetve közösen több új kalandot találtunk ki Róza királylánynak.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Január végétől használjuk az ajtóra kitett kérést: csukott ajtajú, rendezett szekrények, szépen elhelyezett cipők…februárban sokkal jobban látszott a fejlődés. 🙂
Körbe ülünk mese párnán a szőnyegen, ráhangolódunk a mesére a szokásos módon, vagyis illóolajjal megkenjük a csuklónkat, és gyertyát gyújtunk, elénekeljük azik egy atya ég című dalunkat. Felolvasom az Aranykulcs című mesét, aminek a végén, elbabozzuk történetet, Kiegészítjük még több szereplővel, hogy mindenki részt tudjon venni benne. A végén király lányos színezővel zárjuk a témát.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Megküzdési stratégiák. A tűzoltók elmondták a megküzdési stratégiáikat a pályaorientációs napon.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Elmesélték a tanulok, ha nem érzik jól magukat, akkor az éneklés, a sportolás és a beszélgetés feldobja a kedvüket.
Eljátszottuk, majd lerajzolták, hogy hogyan néznek ki, ha boldogok, ha szomorúak…
Elmondták, hogy ki az, aki segít nekik, ha rossz a kedvük.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Tulajdonképpen kiscsoportosok mindennap megküzdenek egy-egy dologért – cipő felhúzása, a ruhák le-, felvétele, a játék leemelése a polcról. Természetesen a mindennapi kis küzdelmek mellett a versenyjátékokkal is ismerkednek, ahol fokozott figyelmet fordítunk arra, hogy minden kisgyermek sikerélményhez jusson. Ebben a hónapban ismételtük a Répa című mesét, amelyet interaktív módon el is játszottuk – a végén nagy örömmel húzták ki együtt a répát.
A farsangi ügyességi versenyjátékok is sok lehetőséget kínáltak a megküzdések megéléséhez.
A hónap témája a megküzdési stratégiák, a napirendünk minden mozzanatában jelen vannak. A tevékenységek, a képességek fejlesztése, a közösségért végzett feladatok mind azt szolgálják, hogy tudásunkhoz képest a legjobban teljesítsünk.
A gyerekek többségében jelen van a szándék, csupán életkoruknak, képességeiknek megfelelő tevékenységet kell választanunk.
Domoszlói III. András Általános Iskola
Osztályunk a pajzs készítés feladatát választotta. Sokáig tartott, mire kitaláltuk, hogy mi elsősök hogyan is tudnánk ezt megoldani. Megbeszéltük, hogy legfőbb pajzs a szüleink után mi magunk vagyunk. Mire felnövünk meg kell tanulnunk magunkat megvédenünk testileg, lelkileg, szellemileg. A neveink is pajzsok, hiszen szüleinktől kaptuk, s ők minden eszközzel védenek bennünket. Mi ezért rajzoltuk le magunkat a neveink mellé.