Nyugi torta – rajzolása – páros és csoportmunkában.
Megküzdési stratégiák
Tanulásban akadályozott 6-7-8. osztályos tanulókkal dolgoztuk fel a „Megküzdési stratégiák” témakört. Bagdi Bella dalával indítottuk az órát. A gyerekek próbálkoztak a dal segítségével ellazulni. A témához tartozó mese elolvasása után megbeszéltük, hogy ők mivel küzdenek meg a mindennapokban, valamint kitől és hogyan kaphatnak segítséget. Arról is beszéltünk, hogy ők hogyan és mivel tudnak segíteni a náluk gyengébb társaiknak. A munkafüzet feladatait közösen megoldottuk. Ezután elkészítettük osztályunk „Megküzdési szivárványát”. Az óra jó hangulatban telt, mindenki örömmel részt vett a feladatokban.
Az 5.a osztályosok az ötletbörzén a stresszkezelési technikák meglepően bő tárházával tették színessé az órát.
A 6.n tanulói szebbnél szebb, ötletes formában kivitelezett „Boldogságdobozokat” készítettek, melyek 21 kis cédulán rejtették mindenki számára a saját kis apró, megvalósítandó örömtevékenységét az elkövetkezendő 21 napra.
A 7.a ismét csoportokban dolgozta fel a témát a „James Gond” c. történet megírásával.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A gyermekek nagyon szegenyes környezetben élnek.Az oviban nagyon jol erzik magukat.Szivesen tevékenykednek kisebb csoprtokban.Rajzolnak együtt
Mi történik velünk, ha mosolygunk? Honnan tudjuk, hogy valaki szomorú?
Érzelmek és mimikák, amiről sokat lehet beszélni.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Sok mesét hallgaunk szuperhősökről, melyekben a mese történésével, megélésével segítik a megküzdési stratégiák begyakorlását.
Farsangra készülve, illetve a mulatság alatt több nehézséggel találkozhattak, ezek megoldása alatt erősödött akaraterejük, kitartásuk.
Már az óvodáskorú gyermekek is gyakran találják magukat nehézségekkel, akadályokkal szemben. A család, az óvoda is egyaránt arra törekszik, hogy megtanítsa a gyermeket ezeknek a negatív hatásoknak a leküzdésére, melynek hatásossága abban rejlik leginkább, hogyan is tesszük mindezt.
A Boldogságóra kézikönyvben található megküzdési stratégiákhoz nyújtott ötlettárból merítettem, mely tökéletesen rávilágít arra, hogy mindig van lehetőség szembenézni a kudarcokkal, és sikeresen túljutni rajtuk.
A toronyépítés szimbolizálta a csoportban azt, hogy a legmagasabbra is eljuthatunk, ha teszünk érte, illetve lehet, hogy távolinak tűnik a megoldás, de előbb utóbb el jutunk oda.
1. Szervezési feladatok:
Szükséges eszközök előkészítése a gyerekek segítségével, szellőztetés.
2. Motiváció:
Kör, kör, ki játszik… hívódallammal és Boldog Dórával játékba hívom a gyerekeket, addig énekeljük, amíg mindenki, akinek szükséges csatlakozik hozzánk.
3. Megvalósítás:
Óvodások hétpróbája
Az előzetesen elrejtett kedvenc óvodai játékokat, ki kell szabadítania a gyerekeknek és ehhez különböző feladatokat kell megoldaniuk.
Mese: Az aranykulcs
Téma feldolgozása mese segítségével.
Érzelmek
(Pozitív és negatív érzelmek megkülönböztetése).
Hajótörés
Problémamegoldás játékosan és közös erővel.
4. Tevékenység lezárása, visszavezetés játékba:
Színezz!
A meséhez készült illusztráció színezése.
Like jel fölragasztása a következő lépcsőfokra.
Ebben a félévben sűrűsödtek a viták a gyerekek között. Barátságok pókhálója kötődött és szakadozott napi szinten az osztályban. Ennek kezelésére – ebben a hónapban főleg – alkalmaztunk sok-sok feszültségoldó praktikát , csoportos és egyéni relaxációt, lazító tevékenyéget. Kinek-kinek más-más lett eredményes ! Legalábbis erre törekedtünk !
Ezekről mutatunk pár képet magunkról.