Tablót készítettünk a megküzdési technikákról.
Megküzdési stratégiák
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Gazdag szókészlettel rendelkeznek a gyerekek a stresszfeldolgozás, stresszkezelés témakörében. Olyan szavakat gyűjtöttek, mint: jóga, pozitív gondolatok, zenehallgatás…..
Nagyon ügyesek voltak és klasszul összedolgoztak 🙂
A negatív érzelmek száműzésével, valamint problémaközpontú megközelítéssel igyekeztünk a mai foglalkozáson a tanulók által felsorakoztatott, stresszhelyzettel járó megoldatlan problémákat feloldani. A megoldás kulcsa mi magunk vagyunk.
Gyulai Implom József Általános Iskola
A 7.osztályos történelemanyaghoz kapcsoltuk a témát egy projektfeladat alternatív megoldásaként. Az információk begyűjtése után egy korabeli kisfilmmel vittük be magunkat a szituációba. (https://www.nkp.hu/media/megtekint/26772831758)
Majd csoportban dolgozták fel a gyerekek az extrém élethelyzetekben lehetséges megküzdési módok és utak témakörét. A fronton, hátországban, vezetőként vagy egyszerű elszenvedőként keresték a válasz a kérdéseire:
Mik lehetnek a célok ilyen élethelyzetekben?
Lehet-e tervezni, újratervezni?
Hogy lehet egyáltalán túlélni?
Milyen megközelítés visz előre?
Hogyan lehet embernek maradni minden körülmények között?
Az elkészült munkák ismertetésekor életmentő és életigenlő mantrákat fogalmaztunk meg közösen.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Mit tehetünk , hogy nyugodtak maradjunk?
Megküzdési stratégiák
A hónap dalát meghallgattuk, majd a gyerekek az általános feszültségmérő skálán jelölték a feszültségük mértékét. A villámlazítás relaxációs gyakorlatot alkalmaztam a nyugalmi helyzet kialakítása érdekében.
A hónap témáját nagyon könnyen körbe tudtuk járni a gyerekekkel, hiszen gyakran vannak konfliktusaik egymással, de az önelfogadással is problémáik vannak.
Közösen összegyűjtöttük azokat a megoldási lehetőségeket, melyeket egy-egy szituációban szoktak használni, alkalmazni vagy, amelyeket én tanítottam nekik. Egy tablót készítettek – az általuk összegyűjtött megküzdési stratégiákról – tanári útmutatással.
A szamár története című tanmese elolvasását követően megbeszéltük a tanulságot.
Gyors és apró feszültségoldó tevékenységeket mutattam nekik: sóhajtást, ásítást, helyben futást, papírtépést, papírgyűrést.
A rossz érzések kezeléséhez a boldogságbeszédet tartalmazó mondatokat adtam a gyerekeknek személyre szabottan:
– A mai napon minden a legjobban történik.
– Jól érzem magam.
– Az életemben minden rendben van.
– A mai napon a boldogságot választottam.
– Mindig a legjobb történik velem.
– Napról napra egyre jobb dolgok történnek velem.
A hónap dala meghallgatásával zártam a foglalkozást.
Körbe ülünk mese párnán a szőnyegen, ráhangolódunk a mesére a szokásos módon, vagyis illóolajjal megkenjük a csuklónkat, és gyertyát gyújtunk, elénekeljük az ég a gyertya ég című dalunkat. Felolvasom az Aranykulcs című mesét, aminek a végén, elbabozzuk történetet, Kiegészítjük még több szereplővel, hogy mindenki részt tudjon venni benne. A végén játszunk a csengős – kulcsos játékunkkal .
Báthory István Általános Iskola
Séta a Berkenye – tanösvényen 🚶🏼♂️🌳🍂
Az Agóra Veszprém Kulturális Központ szervezésében ökoiskolánk 3.b osztályos tanulói is tanösvény sétán vettek részt. A Nagyné Kozma Ildikó pedagógus által vezetett sétán a gyerekek megismerkedhettek a lakótelep élővilágával, különleges fáival és madaraival is.
Köszönjük!