Kézlenyomat átváltoztatása kiskecskévé.
Megküzdési stratégiák
Kézlenyomat átváltoztatása kiskecskévé.
A foglalkozást néhány mozgásos relaxációs gyakorlattal kezdtük. Ezekben néhány állat mozgását próbáltuk utánozni. (könyv 38. oldal) „Totyog a liba, nagy a galiba”, „Medve vagyok és cammogok”, Repül a madár, szárnyalva száll”. Ezt követően meghallgattuk a megküzdés hónap dalát (Bagdi Bella: Világomban minden rendben van című CD-ről, Ellazulni jaj de jó). Az aktuális témát az Aranykulcs mese által dolgoztuk fel. A szőnyegen körbe ülve hallgatták végig a mesét, majd a könyvben feltett kérdésekre válaszoltunk közösen. A beszélgetés után játék következett. A cápatámadás játékot több alkalommal is játszottuk már, egyik kedvencük lett. A toronyépítést kisebb csoportok kialakításával és különféle építőjátékokkal valósítottuk meg. A foglalkozás végén az asztaloknál ülve a munkafüzet 44-45 oldalán található feladatlapot oldottuk meg, illetve színeztük ki.
A Kecskekatonaság című magyar népmese meghallgatása után közösen elkészítettük a fejdíszeket. A gyerekek nagy beleéléssel játszották el a mesét.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
Az egész foglalkozást arra építettük, hogy eltűntek a babák a babaszobából. Megbeszéltük, hogyan nézhetünk szembe a problémákkal, hogyan kell megküzdenünk céljainkért. Barátságpróbákat hajtottunk végre, hogy megtaláljuk a babákat: énekeltünk, verseltünk, várat építettünk, versenyeztünk. A végén zsúrt tartottunk a megkerült babáknak.
Megtanultuk a hónap dalát, amihez felhasználtuk a MESÉLŐ JÓGA – varázskártya csomagot. Igyekeztem a gyermekeket megszabadítani a szorongásoktól, félelmektől. Tartalmas beszélgetések alakultak ki a közelgő Farsang kapcsán. Kiderült, hogy több gyermeket a Boszorka és a Szellem jelenlétével ijesztgetnek. A mese világába elutaztunk és ott szembesítettem a megrémült gyermekeket, hogy ők csak a képzeletünkben léteznek. A számok országába is jártunk ahol a mennyiséget a számképpel azonosítottunk. Közben ismerkedtünk a színekkel, az állatokkal, a hosszabb, rövidebb fogalmával. Az IGAZ – HAMIS játékkal zártuk a vidám, tartalmas óránkat, amiben Igaz állításnál állva hurráztunk, a Hamisnál szomorúan összegömbörödtünk.
Rövid bevezető beszélgetés során félelmeikről, aggódalmaikról esett szó. Elmondták, hogy mi miatt szoktak izgulni otthon, az iskolában és más környezetben. Beszéltünk róla, hogy mivel lehet enyhíteni félelmeiket, szorongásukat. Ezután megkapták a betűket, s közösen gyűjtöttek tevékenységeket, fogalmakat az adott betűhöz. Végül plakátra került az osztály megküzdési szókészlete.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
A Haj-szeretet animációs film nagyon tetszett nekik, ügyesen megfogalmazták a szereplők nehézségeit és tulajdonságait. A saját szivárványuk megrajzolása után önállóan végezték a légzőgyakorlatot. A Kecskekatonaság című meséhez saját gidákat és kosokat készítettek, majd általuk választott csoportokban kiosztották a szerepeket és bemutatták társaiknak. A Megküzdési szókészletet véletlenszerűen kialakított 6 fős csoportokban állították össze egy általuk választott írnok lejegyzésével. Felolvasás közben megbeszéltük az azonosságokat is, és hogy ki mit miért írt fel. Ezek után az ajánlott indulókra különböző vonulásos mozgásokat végeztünk, melyek német nemzetiségi osztály lévén nem voltak újdonságok számunkra. Annyira belejöttek, hogy más indulókra is meneteltünk. A leginkább az Isaszegi induló tetszett nekik, hiszen az a település itt van a közelünkben.
Ellazulást Bella dala jelentett.
A gyerekek számítanak a felnőttek megértésére a napi tevékenységek során. A dícséretek erősítik a gyerekek önbizalmát, alakítják pozitiv énképét.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda, Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Hangulattábla megismerése
1. Beszélgetés- út a cél eléréséhez, gyerekek ötletei alapján
2. A hónap zenéjére lazítás
3. Feszítő, lazító gyakorlatok megismerése/ Villámrelaxáció, Rongybaba-Gorilla/ játék
4. Arany kulcs mese, meghallgatása, hozzá fűtődő gondolatok megbeszélése.
-Mit tennél, ha lenne egy aranykulcsod, milyen ajtót nyitna?/
5. Színező
6. Hajótöröttek- játék / csapatmunka , tolerancia, közös érdekek megismerése/.