Megküzdési szókészletünk
Megküzdési stratégiák
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Megküzdési szókészletünk
A tehetséggondozás célja iskolánkban a gyerekek munkába állásának megkönnyítése. Olyan, már meglévő képességek fejlesztése, melyek segítik az adott szakma elsajátítását. Mindemellett nagyon fontos a gyerekek mentális jólléte. A hozzánk érkező tanulók nagy többsége már eltöltött néhány évet más intézményben, ahol nem tudott megfelelni a vele szemben támasztott követelményeknek. A folyamatos kudarc leépíti önértékelésüket, kóros változásokat idézve elő a személyiségükben. A személyiség „visszaépítése”, fejlesztése nagyon fontos feladatunk. Ennek egyik legjobb eszköze a Boldogságóra, ahol játékos formában ismerkednek meg egy olyan eszköztárral, ami nagy segítség problémás helyzetek megoldásához. Éppen ezért gondoltam, hogy a tehetséggondozás tananyagát erre építem. Ebben a tanévben első és második osztályban tartok tehetséggondozó foglalkozásokat.
A megküzdés hónapjában elkészítettük a szófelhőt is. Eljátszottuk a történetet, lejegyzeteltük mit tanácsoltak a gyerekek. A program segítségével elkészítettük a szófelhőt. Nagyon élvezték az alkotást, így több is készült. Elküldtük az osztályfőnököknek, hogy vetítsék ki interaktív táblára, mert úgy olvashatóbb, s beszélgessenek róla.
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy intézményünk gyakorló iskolaként is működik, így rendszeresen vállalhatom leendő gyógypedagógus hallgatók mentorálását. A szakmai ismeretek közé mindig „becsempészem” a boldogságórát, az erősségközpontú oktatási programot is. Mivel beépítettem a tananyagba, már a hospitálások során is találkoznak vele. Ha úgy látom, érdekli a hallgatókat, részletesen is bemutatom nekik.
Ezen a héten új hallgató érkezett: Bogi. Mikor meséltem neki a programról az első kérdése az volt: Nekünk ezt miért nem tanítják? Elgondolkodtató kérdés.
Aki hozzánk kerül, biztosan találkozik vele. Lelkesen ismerkedett a bemutatott eszközökkel, játékokkal. A gyakorló tanítás során fel is használta új ismereteit. Magyar nyelv és irodalom órán a szógyűjtéshez használta a Szupererő kártyacsomagot.
Nagyon szeretek velük dolgozni, inspiráló és megnyugtató a lelkesedésük. Látom, mivé lehetnek még. Ha velük vagyok, megérint a jövő.
Mivel olvasás órán a történelmi olvasmányoknál nagyon sokszor felmerült, hogy a honfoglalás környékén mennyi nehézséggel kellett megküzdeni a magyaroknak, így párhuzamot vontunk a régi nehézségek és a maiak között. Időutazást tettünk és átbeszéltük, összehasonlítottuk a honfoglalás kori nehézségeket és a mai aktualitásokat.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
Már sok mondókából ismert a gyerekek számára a cipó készítés folyamata. Dalokban, versekben is gyakran felidézzük. Egy nagyon kedvükre való történetben játszhattuk el most, melyet mindenki nagyon élvezett.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
Már sok mondókából ismert a gyerekek számára a cipó készítés folyamata. Dalokban, versekben is gyakran felidézzük. Egy nagyon kedvükre való történetben játszhattuk el most, melyet mindenki nagyon élvezett.
Tiszakanyári Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Havi boldogságóránkat a hónap dalának meghallgatásával és annak megbeszélésével kezdtük. A dal meghallgatása után elolvastam a Kecskekatonaság című magyar népmesét.A minták alapján elkészítettük a kecske fejdíszeket, s megkezdtük a kiképzést. A sok hiányzó miatt, sajnos csapatokat nem tudtunk alkotni, de egyénileg végezték a mozgássorokat:fekvőtámaszt,guggolást, helyben futást, pókjárást. A gyerekek nagyon élvezték a megküzdési stratégiákat!
Ebben a hónapban 2 nap is tartottunk Boldogság-órát, különböző helyszínnel. A csoportszobában a szőnyegre elhelyeztük a „Nyugalompaplant” amit, a gyermekekkel közösen készítettünk , a sáljaikból fontam össze. Erre többször is lepihentek felváltva a gyermekek a nap folyamán.
Bagdi Bellával, a Hónap dalára mozogtunk, énekeltünk, kellően ellazultunk. A gyermekek megjegyzése a dal végén: „Ez nagyon jó volt!”
Megnéztük közösen a „Fel a fejjel” című animációt, ami motiválta őket a beszélgetésünkhöz. A témánk, a hónap témája a megküzdés. Nagyon jól megértették a kisfilmet, a nagyobbak okosan megfogalmazták mondanivalójukat a látottak alapján. Arról is beszélgettünk, hogy nekik mi mindennel kell megküzdeniük.
A Kicsi dió című mesét meséltem nekik, megbeszéltük, hogyan készül a kenyér, illetve a cipó. Sok ismeretet szereztek a gyerekek, nagyon figyeltek, érdeklődőek voltak. Másnap is mesélgették, felidézték.
A mozgásos dalos játékot a tornaszobában játszottuk el. Ügyesen megtanulták a szöveget, megértették a szabályt. Biztos, kedvelt, dalos játékukká válik a „Kecske-becske mit csinálsz?” című játék. Ezt összekötöttük az „A part alatt” című dal éneklésével, és a dal szövegének megfelelően mozogtunk, eljátszottuk a dalt. Előtte felelevenítettük a „Kicsi dió” című mesét. Megbeszéltük,hogy a cipó ugyanúgy készül, mint a kenyér. Gyurmából készítettünk is kiscipót, amit a későbbiekben a gyermekek a babakonyhában felhasználtak szerepjátékaik során.
Ebben a hónapban 2 nap is tartottunk Boldogság-órát, különböző helyszínnel. A csoportszobában a szőnyegre elhelyeztük a „Nyugalompaplant” amit, a gyermekekkel közösen készítettünk , a sáljaikból fontam össze. Erre többször is lepihentek felváltva a gyermekek a nap folyamán.
Bagdi Bellával, a Hónap dalára mozogtunk, énekeltünk, kellően ellazultunk. A gyermekek megjegyzése a dal végén: „Ez nagyon jó volt!”
Megnéztük közösen a „Fel a fejjel” című animációt, ami motiválta őket a beszélgetésünkhöz. A témánk, a hónap témája a megküzdés. Nagyon jól megértették a kisfilmet, a nagyobbak okosan megfogalmazták mondanivalójukat a látottak alapján. Arról is beszélgettünk, hogy nekik mi mindennel kell megküzdeniük.
A Kicsi dió című mesét meséltem nekik, megbeszéltük, hogyan készül a kenyér, illetve a cipó. Sok ismeretet szereztek a gyerekek, nagyon figyeltek, érdeklődőek voltak. Másnap is mesélgették, felidézték.
A mozgásos dalos játékot a tornaszobában játszottuk el. Ügyesen megtanulták a szöveget, megértették a szabályt. Biztos, kedvelt, dalos játékukká válik a „Kecske-becske mit csinálsz?” című játék. Ezt összekötöttük az „A part alatt” című dal éneklésével, és a dal szövegének megfelelően mozogtunk, eljátszottuk a dalt. Előtte felelevenítettük a „Kicsi dió” című mesét. Megbeszéltük,hogy a cipó ugyanúgy készül, mint a kenyér. Gyurmából készítettünk is kiscipót, amit a későbbiekben a gyermekek a babakonyhában felhasználtak szerepjátékaik során.