Relaxálással kezdtük a boldogságóránkat. Közösen meghallgattuk (Bagdi Bella:Ellazulni jaj, de jó! a Világomban minden rendben van c.CD-ről) Beszélgettünk arról, hogy milyen kis feladatokkal kell a gyerekeknek megküzdeni. Megtanultuk a Kecske becske mit csinálsz? c. népi játék szövegét. Készítettünk kis kecskéket. Egyet fejdíszre tettük. Választottunk egy gazdát és kalapot tettünk a fejére. A többiek körben állva kaput tartottak. Segítettek a kecskének a kapu zárásával, hogy megakadályozzák a gazdát abban, hogy el ne kapja a kecskét. Nagyon élvezték a játékot.
Megküzdési stratégiák
A kiképzés feladatot választottuk, mert a tanmenetünkbe ez illett bele és éppen aktuális volt. Környezetórán a fogyatékkal élőkről tanultunk és a tanultakat ki is próbáltuk testnevelésórán. Kéz nélkül vettük le a zoknikat a lábunkról és teregettük ki a bordásfalra. Fociztunk lábbal és kislabdával. Versenyt úsztunk csak kar segítségével. Gátfutás volt pókjárásban. „Vakvezető kutyák” voltak a társak, akik a bekötött szemű párjukat vezették el a padok között. A legvégső kihívás pedig az volt, hogy minden tanulónak el lett takarva a szeme és a tornateremben összekeverve szétszórtam a tornacipőket és meg kellett találni a saját cipőjüket és annak párját. A kihívást nagyon élvezték a gyerekek és tetszettek a szokatlan feladatok nekik.
A gyerekek különféle frizurákat készítettek egymásnak. Nagyon ügyesek voltak és nagyon sokat nevettek.
A kiképzés című mozgásos feladatot is ügyesen megoldották.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A megküzdési stratégiák elég nehéz volt az osztályomnak. Nagyon könnyűnek ítélték először, de a feladatok végzése közben rájöttek, hogy nem is olyan könnyű. Ezek után sikerrel tudtuk megtalálni a kapcsolatot a megküzdés és a parasport között. Végül nagyon jól sikerült órák alakultak. Mindenkinek van miért küzdeni és a hozzá vezető út megtalálása közös fejtörésre késztette az osztályt.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A megküzdési stratégiák elég nehéz volt az osztályomnak. Nagyon könnyűnek ítélték először, de a feladatok végzése közben rájöttek, hogy nem is olyan könnyű. Ezek után sikerrel tudtuk megtalálni a kapcsolatot a megküzdés és a parasport között. Végül nagyon jól sikerült órák alakultak. Mindenkinek van miért küzdeni és a hozzá vezető út megtalálása közös fejtörésre késztette az osztályt.
„Bátorságpróba”
A foglalkozást Bagdy Emőke „Malomkörzés” relaxációjával kezdtük és és folytattuk „Fújj- fújj ” széllé változunk.
Meghallgatták a gyerekek Bezzeg Andrea Aranykulcs című meséjét.
– A boszorkány több akadályt gördített a gyerekek elé (híd, mocsár, alagút”),ahol át kell jutniuk.
– Messzelátóval megnézzük a csoportot, majd varázsszőnyeggel visszaérkezünk.
– „Cápatámadás”- hajó útra indulnak a gyerekek ,ahol a cápák támadnak.
A foglalkozás végén Bagdi Bella „Ellazulni jaj de jó! ” hónap dalát hallgatták és relaxáltak a gyerekek.
A havi témánkat az aktuális projektünkhöz, a Vár témához igyekeztem kapcsolni.
A foglalkozást a „Napimádás” relaxációs gyakorlattal indítottam el, majd utána az „Ellazulni jaj de jó” dallal folytattuk.
A gyerekekkel már két hete a várakról, várban élőkről beszélgetünk, ehhez készítettünk kiegészítőket, ehhez kapcsolódó szerepjátékokat játszunk. Illetve kedvenc meséjüket, a „Tulipánná változott királyfit” is eljátszottuk. A mese utáni beszélgetés közben szóba került, hogy a lovagok hogyan, mi módon küzdöttek meg egymással egy-egy hercegkisasszony vagy királylány kezéért régen. Felajánlottam a gyerekeknek, rendezzünk mi is lovagi tornát, ahol a győztes elnyeri a királylányunk kezét. A lovagi tornán különböző mozgásos játékban mérhették össze erejüket lovagjaim, és a végén győzteseket hirdettünk, illetve minden résztvevő megkapta a „százszorszép lovagi torna érdemrendjét”. A királylány és az udvarhölgyek is kaptak a lovagoktól virágot.
A Lovagi torna végén egy lakomával és közös tánccal ért véget a délelőttünk
A foglalkozás során megtekintettük a „Fel a fejjel!” c. animációs kisfilmet, amit többször is visszanéztünk, mert nagyon tetszett a gyerekeknek.
Megbeszéltük a kisfilmben történteket, majd szívesen csatlakoztak a kiskecske tenyérnyomatos elkészítéséhez. A foglalkozás végén meghallgatták, majd ők is énekelték az „A part alatt…” c. népdalt.