Nyolcadikosokként igen gyakran esik szó arról, melyik gyerek miben jó. Ennek megfelelően foglalkoztunk a pályaválasztás kérdésével már hetek óta. Feladatként kapták most, hogy rajzban fejezzék ki miben a legjobbak. Többé-kevésbé sikeres munkák születtek.
Megküzdési stratégiák
Nyolcadikosokként igen gyakran esik szó arról, melyik gyerek miben jó. Ennek megfelelően foglalkoztunk a pályaválasztás kérdésével már hetek óta. Feladatként kapták most, hogy rajzban fejezzék ki miben a legjobbak. Többé-kevésbé sikeres munkák születtek.
Örültek a mozgásos feladatnak.
Valóban sok küzdelem volt, a tengeren, a toronyépítésben, az egyes feladatok megoldásában.
De a végén minden gyermek megkapta a megérdemelt jutalmát!
Februárban visszatértünk az iskola falai közé, így a boldogságórás foglalkozásokat is jó hangulatban sikerült megvalósítani. A csoportommal most az erősségekre helyeztem a hangsúlyt, arra kértem őket, hogy készítsék el a saját erősség kártyájukat. Egy olyan erősséget írjanak a kártyára, amely segítségével a saját életükben az akadályokat képesek legyőzni. Több gyermeknél megjelent a humor, mint erősség, 10 – 11 évesen is látják, hogy humorral, kis vidámsággal az akadályokat könnyebben legyőzik, más szemszögből látnak bizonyos problémát. Mindenki kártyája elkészült, ez a jó kis tabló most a tantermünk falát díszíti.
Körben ülve beszélgettünk, kinek mi segít a stressz leküzdésében. Később tablót készítettek a gyerekek stresszoldó ételekről.
Körben ülve beszélgettünk, kinek mi segít a stressz leküzdésében. Később tablót készítettek a gyerekek stresszoldó ételekről.
Ebben a hónapban beszélgetőkörrel indítottuk a Boldogságóra feldolgozását, amikor is kihívásokkal, megküzdéssel foglalkoztunk. Ez a téma a gyerekek számára kicsit nehezebbnek bizonyult, de minél tovább, minél többrétűen beszéltünk róla, annál inkább sikerült megérteniük, hogy a kulcs az, hogy pozitívan álljunk a mindennapi kihívások elé. A gyerekek a feladatokra (főképp a farsangi játékok során a versenyfeladatokra) kihívásként tekintettek, ahol ügyességüket, kitartásukat bizonyíthatták. A farsangi játékok során versenyezhettek macihúzásban, lufival táncolásban, seprűadogatásban.
A februári hónapban a választható feladatok közül a Testrészeink című feladatot választottam babzsák nélkül, a kiesés módszerrel. Mivel a gyerekek nem szerettek volna kiesni, így nagyon figyeltek arra, hogy mikor milyen testrészt nevezek meg és, hogy a jót mutassák.
A csoportszobában közösen találtuk ki, hogy mit nevezzünk ki Nyugalompaplannak, így egy babzsákra esett a választásunk, ahová a gyerekek bármikor leülhetnek, ha kicsit pihenni szeretnének, mesekönyvet nézegetni, vagy ha esetleg szomorúak.
Az A part alatt című dalt megnéztük, meghallgattuk és közösen elénekeltük, valamint a hónap dalát is többször meghallgattuk.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A téma feldolgozásához kicsit átalakítottuk a játékok kiszabadításáról szóló játékot.Pók néni helyett a Télboszorkány volt a ludas. A gyerekek reggel rögtön észrevették, hogy valami nincs rendjén, gyorsan meg is találták a levelet, és azonnal tanakodni kezdtek, mit tegyenek. Ahogy érkeztek a csoporttársak a terembe, a többiek a rossz hírrel fogadták őket. A térkép, és az utasítások a tornaszobába vezették őket, ahol nehezebbnél nehezebb akadályokat kellett leküzdeniük. Szerencsére mindenki meg tudta csinálni a feladatokat. Ezek után egy télűző mondókával elijesztettük a boszorkányt, és örömünkre a játékok ott vártak minket a szobánkban.
A héten többször szóba jött még a boszorkány, illetve beszéltünk a megküzdésről egy mese kapcsán is. A farsang keretein belül pedig végleg elüldöztük a boszorkányt, reméljük, már nem tér vissza közénk.
Megküzdési stratégiák
A Pillangók mindennapi küzdelmei
A napot relaxációs gyakorlatokkal indítottuk, majd elindultunk egy képzeletbeli világba.
A képzeletbeli Mount Everestre kalandoztunk a gyakorlatok segítségével.
Ebből kiindulva és a témával kapcsolatban, sokat beszélgettünk a gyerekekkel. Mi is kell ahhoz, hogy egy ilyen hatalmas hegyet megmásszunk. A felszereléseken és az élelmen kívül még mi mindenre van szüksége az embernek. Egyöntetűen mondták a gyerekek az első,,varázs” szót BÁTORSÁG, és még sorolták a többi belső és külső hozzákapcsolódó tulajdonságokat is. Megbeszéltük még, hogy reggel is milyen nehéz, amikor fel kell kelni és óvodába indulni. Vagy amikor csak egy rövid verset mondunk el egyedül a társaink előtt, de még sokszor úgy is nehéz, ha többen mondjuk el. A mondanivalónkat folytattuk azzal, hogy még nagyon sok mindennel kell megbirkóznunk, de mindig van, akire számíthatunk. Nagyon nagy élmény volt nekik beszélni a nehézségeikről és fontos, hogy megtanítsuk nekik, hogy segítséget kérni nem szégyen.
Majd Bagdi Bella: Ellazulni, jaj, de jó című dalára minden mozdulatsort örömmel végezték a gyerekek.
Ezek után megnéztük:, Fel a fejjel” című animációs kisfilmet, melyet örömmel utánoztak újra és újra a gyerekek.
Végül elkészítettük a csoport Varázstakaróját, melyen mindenki otthagyta a kéznyomát. Ez a takaró arról híres, hogy ha magunkra terítjük, akkor minden rossz elmúlik, és a nehézségeinket letudjuk győzni.