Mint minden osztályban, itt is sokfélék vagyunk. A tanév során akadtak csalódások, összetűzések, kisebb viták, nem jól sikerült feladatok, stb…
Vannak picik, akinek a kudarctűrőképességük sokkal alacsonyabb, mint a többieké.
Ebben a hónapban arra irányítottuk a figyelmünket, hogy mit tehetünk akkor, ha valaki undok velünk, ha idegesít valami, ha nem sikerül egy feladat, ha megbántottak… Elmagyaráztam nekik, hogy jó és rossz dolgok mindig lesznek az életben, ezen nem változtathatunk. Azon azonban igen, hogy mi hogy állunk ehhez. Ha megváltoztatjuk a „szűrőt”, amin keresztül látjuk a világot, az egész világ is megváltozik.
(Itt is szintén nagy segítség volt a Titoktündér című könyv.)
Összegyűjtöttük és ki is próbáltunk olyan apróságokat, ami segíthet nekünk lenyugodni, másképp hozzáállni a dolgokhoz.
Pl. elszámolunk 10-ig, nagyokat, mélyeket lélegzünk, összefirkálunk vagy széttépünk egy lapot, beleordítunk a párnánkba, plüssbe, stb…
Volt, aki le is rajzolta magának ezeket az ötleteket és kitette otthon a falára, hogyha hirtelen nem jut eszébe, mint tegyen csalódás, düh esetén, segítségére legyen.
Azóta is segítik egymást ebben, ha valakin azt látják, hogy kezd kétségbe esni, vagy elszomorodik.
Megküzdési stratégiák
Nyírmártonfalvi Általános Művelődéi Központ
Fontosnak tartom, hogy már ilyen kicsi korban megtanulják a gyermekek, azokat a módszereket, amelyek segítik őket a kudarcok, konfliktusok, stresszes helyzetek megoldásában.
A téma feldolgozása során kipróbáltunk több relaxációs gyakorlatot és mozgásos feladatot.
Az érzékenyítő héten a gyerekek sok mindent kipróbálhattak és megtapasztalhattak, mellyel sérült társaik nap, mint nap találkoznak. Maguknak kellett kitalálniuk, hogyan küzdjenek meg egyes helyzetekkel, hogy sikert érjenek el.
A projekt leírása: képek vetítése
A gyerekek előzetes beszélgetés, szógyűjtés után a kiosztott feladatlapokon végzik a feladatokat. Közös irányított megbeszéléssel, segítséggel megbeszéljük a feladatot.
Hogy is van ez?- összekevert bölcsességek
A problémától a megoldásig – útvesztő feladatlap
Indulathőmérő elkészítése
Hol érzem a feszültséget? – ábra
Lezárásképpen: Egyedül nem megy rejtvény
Testnevelés óra: Királylány, sárkány, királyfi
Két csapatot alakítottunk, akik titkos, halk megbeszéléssel eldöntötték melyik meseszereplők lesznek (királylány, sárkány, királyfi).
A két csapat egymással szemben felállt két sort alkotva. Amikor a pedagógus tapsol valamilyen jellel, mozdulattal, kiáltással mutatják mivé változtak.
Stratégiai szabály: a királyfi legyőzi a sárkányt
a sárkány elkapja a királylányt
a királylány meghódítja a királyfit
Miután egyszerre mutatta a két csoport az adott jelet, kezdődhet a fogó: ha a győztes csoportnak sikerül a másik csapatból elkapnia valakit anélkül, hogy a térfélelválasztó vonalat átlépné, akkor azt a játékost elrabolta az ellenfél csapata.
Az óra cél és feladatrendszere: az érzelmi intelligencia fejlesztése, személyiségfejlesztés, pozitív gondolatok és érzelmek kialakítása, fejlesztése a boldogság fogalmának megismerése, értelmezése, átélése
Fejlesztési terület: a benső örömérzet megteremtése, növelése, fenntartása.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A témakörhöz kapcsolódó mese meghallgatása után megbeszéltük, hogy milyen viselkedési módok, módszerek vihetnek minket előre. Majd azt is megbeszéltük, hogy melyek azok a dolgok, amelyek az embert meggátolják, akadályozzák a sikerek elérésében. Ezután ezeket a rossz dolgokat bezártuk egy képzeletbeli toronyba ,melyhez varázskulcsot is készítettünk. Ezeket a dolgokat örökre bezártuk, hogy ne akadályozzanak minket sikerek elérésében….
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Különösen a lányok egyik kedvenc feladata volt a különleges frizuráért való megküzdés.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Különösen a lányok egyik kedvenc feladata volt a különleges frizuráért való megküzdés.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Különösen a lányok egyik kedvenc feladata volt a különleges frizuráért való megküzdés.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Különösen a lányok egyik kedvenc feladata volt a különleges frizuráért való megküzdés.