Hangulatkártyák nézegetése közben érzéseket fejeztünk ki. Nagyon jól éreztük magunkat. Ezalatt egy-egy történet tört fel belőlük, melyet szívesen meséltek el és tárgyaltuk meg mondanivalójukat. Vidám hangulat kerekedett a beszélgetésből. Hogy hol érzik érzelmeiket a testükben illetve testükön kívül, örömmel ábrázolták.
Megküzdési stratégiák
Mecsekaljai Általános Iskola Köztársaság Téri Általános Iskola
Logikai játékok segítségével stratégiák kidolgozása, kipróbálása, megbeszélése.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A megküzdési stratégiák, a konfliktusok kezelése nagyon fontos a gyerekek életében is. Minden tevékenységükben törekszünk ezek megfelelő kezelésére, az összedolgozás, közös megoldások találására.
Ezeket nem csak a mindennapokban, hanem vetélkedők, közös nagy rendezvények alkalmával tudjuk leginkább alkalmazni.
Az iskolánkban minden terem ajtaja más színűre van festve. A miénk piros volt, ami több tanulónak nem tetszett. Kértem őket, szervezzék meg a terem ajtajának kifestését. Közösen, szavazással döntötték el az új színt, ami a kék lett. Egyeztettek az iskola vezetőjével a szándékukról, és a tanulószobás nevelővel is kiválasztottak egy szabad délutánt, amikor kevés a lecke. Megbeszéltük, ki és milyen eszközt tud hozni, majd munkás ruhákba bújva, lefestettük az ajtónkat.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Kis csoportban meg nehezen viselik el a kudarcot. Nehezen küzdenek meg egy egy helyzettel.
Törekszünk a közös megoldásra.
Elkészítettük a szivárványunkat, a gyerekek nagyon élvezték. A végén meghallgattuk az „Ellazulni jaj de jó” c. dalt.
Elkészítettük a szivárványunkat, a gyerekek nagyon élvezték. A végén meghallgattuk az „Elazulni jajj de jó” c. dalt.
Elkészítettük a szivárványunkat, a gyerekek nagyon élvezték. A végén meghallgattuk az „Elazulni jajj de jó” c. dalt.
A zenei bevezető után az elméleti feladtokkal kezdtünk, majd az órá további részét a gyakorlati feladtokkal folytattuk. Az órák mindig nagyon jó hangulatban telnek. Várják és szeretik a tanulóink.