Céljaink eléréséhez a szuperhősöket hívtuk segítségül.
Megküzdési stratégiák
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Februar- megküzdési stratégiák
A boldogságvár 6. lépcsőjéhez érkeztünk.
Relaxácios gyakorlattal oldottuk az esetleges szorongást – mozgással kísert lazító gyakorlatokkal a test- lélek egységét segítettem.
Készítettünk házikót,megkerestük az elrejtett plüssöket. Az aranykulcs mese meghallgatása után mindenki elmondta mit nyitna a kulccsal és mi lenne a 3 kívánsága.
A farsangi móka még tovabb erősítette és melyitette a témát- hiszen a megküzdés során sok szuperhős is felsorakozott. 🙂🙂
A februári boldogságóra témája a „Megküzdési stratégiák”.Azt szeretnénk,hogy a gyermekek bátran álljanak minden feladat elé,azt érezve,hogy meg tudom csinálni.Ezért rendeztunk a csoportban egy „bátorságpróbát”különféle játékos feladatokkal.Néhány gyermeknek állandó megerősítésre,támogatásra volt szüksége ,de mindenki kiállta a próbát.Ezután megbeszéltük,hogy ki az,aki segít,ha rossz kedvük van,vagy nem tudnak valamit,mitől lesz újra jó kedvük..Később lerajzolták azt,aki segítségükre van.Befejezésként Bagdi Bella:Ha boldog vagy..című dalára táncoltunk.
Nagyon hálás témát kaptunk ebben a hónapban, hiszen a küzdés szinte minden nap jelen van a csoportban, bármilyen formában. Mindig történik valamilyen negatív helyzet, amelyet megkell oldani. Pl: megkell küzdeni egy játékért. A foglalkozást mesével kezdtük meg. Címe: Bezzeg Andrea: Aranykulcs. Mivel a mese nagyon hosszúnak bizonyult, úgy döntöttem hogy a felét meséltem el, és fenntartottam a motivációt alvás időig ugyanis akkor folytattam tovább. A mese végén kérdéseket tettem fel, hogy te mire használnál egy aranykulcsot, mit nyitnál vele, kinek adnád oda, hol tartanád stb. Aztán mindenki elmondhatta, hogy mi volt eddig a legnehezebb dolog amivel megkellett küzdenie: eléggé érdekes válaszok születtek. Mindenki elmondhatta, hogy mi a legnagyobb vágya, mit szeretne elérni( persze ezek a válaszok csak gyermekiek voltak). Kreatív foglalkozás követte a napot, hiszen azt a feladatot kapták hogy színezzék ki azokat a dolgokat, amelyek jobb kedvre derítik, ha rossz a hangulata. Majd pedig olyan arcokat kellett rajzolniuk, amilyen érzelmeket fejeztek ki a képek. A nap folyamán még sok feladattal kellett megküzdeniük, melyeket több kevesebb sikerrel megoldottak. Toronyépítés, várépítéssel egybekötve, ügyességi feladatok stb.
A foglalkozás kezdetén Bagdi Bella dalát hallgattuk. Meséltem nekik néhány gondolatot a megküzdésről, természetesen gyermeknyelven. A csoportban elhelyeztem borítékokat, amit nekik együtt kellett megkeresni. Amikor megtalálták mindet megnéztük mi van benne. A borítékban képek voltak, különböző feladatokkal (kék színű tárgyak keresése, 3 mondóka elmondása egyenletes lüktetéssel, találós kérdések kitalálása). A feladatok teljesítése után pedig ők találhattak ki feladatokat, s megbeszéltük könnyű vagy nehéz lenne azt megoldani. Zárásként újra meghallgattuk Bagdi Bella dalát.
Összegyűjtöttük a nehézségeinket és a tavaszi hóvirágok segítségével próbáltuk a megoldásokat megtalálni.
Zenei ráhangolódással indítottuk a foglalkozást Vivalditól a Tavaszt hallgattuk meg.
Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola
Az órán a jövőnkről és a felnőttkorról beszélgettünk. Elmesélték vágyaikat, álmaikat. Egy lépcső segítségével felsorolták ezeket.
Zsófia Anna Krajnyákné Greutter
A boldogságórán a diákok megértették, hogy a megküzdés olyan alapvető boldogságfokozó stratégia, amelyben benne rejlik a boldogabbá válás lehetősége: amiként viselkedünk, és ahogyan gondolkodunk, az nagymértékben összefügg azzal, hogy végül mennyire leszünk boldogok.
Készítettek a tanulók közösen egy iskolát ábrázoló térképet, ami azokat a kihívásokat ábrázolja, amelyekkel az iskolában találkozhatnak. Vicces megfogalmazások tetszettek a gyerekeknek, örültek a feladat adta kihívásnak.
Ózdi József Attila Gimnázium, szakgimnázium és Kollégium
Felvezető történettel és annak megbeszélésével kezdtük az órát ( A szamár története). Tisztáztuk, hogy mit is jelent a megküzdés, ill. annak két fő típusa, a problémaközpontú és az érzelmi központú megküzdés. A típusokra saját és irodalmi példákat is hoztak a tanulók. Gyakoroltuk az „apró feszültségoldókat”, majd a munkafüzet segítségével feladatokat csináltak a tanulók: legutóbbi problémájuk leírása: elsődleges és másodlagos értékelés;majd a Megküzdési Mód Preferencia Kérdőívet töltötték ki. Óra végén meghallgattuk Bagdi Bella A zenés relaxáció c. dalát, ill. a tanulók elkészítették a beadandót: neten keresett , küzdésről szóló idézeteket beszéltünk meg, és ezekből tablót készítettek.