A hónap nagy feladata, hogy megértessük a gyerekekkel, hogy ha megbocsátanak, akkor maguknak tesznek jót. A csoportban a konfliktushelyzetek főleg abból adódnak, hogy ki kivel mikor játszik. Megtanultuk a varázsszavakat : sajnálom, kérlek, bocsáss meg, köszönöm, szeretlek!
Megbocsátás
Nagy örömmel készítettük a gyerekekkel el ezt az alkotást, a Nyírjesben talált termésekből, ágakból, stb.
Boldogság pillangó🦋
Tegyünk Földünkért minden nap!!!
Csodás napot kívánunk!
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A témát egy Aranyosi Ervin idézettet vezettem be. Megbeszéltük, miről szólt az idézet, mit jelent számukra a megbocsátás szó, mikor kell valakinek megbocsátani. Majd mindenki elgondolkozott azon, kit bántott meg mostanában az osztályban. Ezután a megbántott tanulók eldönthették, hogy elfogadják a bocsánatkérést, vagy sem. Megvitattuk, milyen érzés volt számukra a megbocsátás, majd megegyeztünk, hogy mindenki tisztalappal indul , és igyekszünk jobban figyelni egymásra. A Föld napja alkalmából összeszedtük, milyen veszélyek leselkednek a Földünkre, ötleteket gyűjtöttünk arról, hogy ők gyerekek hogyan védhetik meg a Földet. Beszélgettünk arról, vajon a Föld képes -e nekünk embereknek megbocsátani, amiért így bánunk vele. Majd az udvaron tett séta során a földön talált levelekből , ágakból, virágokból termésekből egy szív alakú lapra képet kellett készíteniük. Az elkészült képeket egymásnak ajándékozták, így erősítve meg a megbocsátást.
A ritmus játékot játszottuk el a gyerekekkel és a megbocsátásról beszélgettünk. Kibékítettük az ellentéteket, kibeszéltük magunkból a problémákat. A foglalkozás második részében a Föld védelméről esett szó, majd kreatívkodtunk kicsit.
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
A megbocsátás gyakorlása a 4.b osztályban
A foglalkozást Bezzeg Anna: Tündéri bocsánat c. meséjével indítottam.
A mese után a gyerekekkel arról beszélgettünk, ki került már olyan helyzetbe, amikor valakit megbántottak vagy éppen ő bántott meg valakit. Hogyan történt? Milyen módon bánthatunk meg valakit?
A gyerekek arra is kitértek, milyen érzés volt az, amikor őket bántották meg. Mit éreztek akkor, milyen érzés volt ez számukra? Aki megbántotta őket, milyen módon kért bocsánatot? Ők kértek- e már bocsánatot másoktól? Ha igen, hogyan? Ha nem, miért nem?
A beszélgetés végén megtanultuk együtt a ” Ha valakit megbántottál…” c. versikét, és meghallgattuk Bagdi Bella: Ho’oponopono c. dalát.
A foglalkozás lezárására Kowalsky és a Vega : Varázsszavak c. dalára jártunk körbe, és egymásnak kézfogás vagy ölelés közben mondtunk varázsszavakat.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Olvasás órán A három kiscsibe c. mesét dolgoztuk fel.
E hónap témája szinte mindig aktuális egy közösségen belüli kapcsolatok alakításában, így most is napirendünkre tettük a megbocsájtás gyakorlását. Sokszor nehéz ez a kis óvodásoknak, ezért a mese és szerepeinek újraélésével nagy segítség nekik egy-egy érzelem, s így a megbocsájtás jó érzésének megélése is. Vidám hangulatúvá vált a kezdetnek borongós hangulatú mackós mese. Végül is mindenki jól szórakozott!